וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הזמין אושיות רשת לעזור לו בקמפיין: "יש לכם כוח לעקוף את התקשורת"

17.2.2015 / 16:35

היום בצהריים הזמין בנימין נתניהו אל ביתו כ-20 נציגים מהרשתות החברתיות ומהעיתונות, כדי לבקש מהם לקדם מסרים שלו ברשת. "הוא מבין את הכוח שיש לפייסבוק, וזה חשוב", מסבירים המשתתפים. האם קמפיין הליכוד עובר לידי הצייצנים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביבי והצייצנים. בצד שמאל של התמונה: שרה העצני-כהן. מימין, בפרופיל: נעם פתחי. מבצבץ מאחורה: אביתר גת/מערכת וואלה!, צילום מסך

האינטרנט הוא אחת הזירות הכי משמעותיות במערכת הבחירות הנוכחית. המפלגות מפיצים סרטוני תעמולה ברשת, הפוליטיקאים מתווכחים זה עם זה דרך פוסטים בפייסבוק, וממים הפכו לנשק תעמולתי יעיל יותר מכרזת ענק בכביש איילון. נדמה שגם ראש הממשלה בנימין נתניהו הבין את חשיבותה של הרשת החברתית בקרב על הבוחר: שלשום הוא גייס את אושיית העיצוב מושיק גלאמין לצלם ולהפיץ בפייסבוק סרטון שחושף את מצבו של מעון ראש הממשלה, ועכשיו הוא פונה למשפיעים האמיתיים: בלוגרים, אושיות רשת, כותבי סטטוסים פופולריים. האנשים שאנחנו אוהבים לעשות להם לייק ולקרוא מה יש להם להגיד בכמה שורות קצרצרות בפיד הפייסבוק שלנו.

היום (ג') בצהריים כינס נתניהו מפגש יוצא דופן בביתו שברחוב בלפור: בחצר הבית נאספו אנשי רשת, נציגים של העיתונות החרדית ואנשים מהתקשורת הרוסית, סך הכול כ-20 איש שהוזמנו על ידי ראש הממשלה בתור מובילי דעת קהל בלתי פורמליים. אנשי הרשת מזוהים בעמדותיהם עם מחנה הימין-מרכז, וביניהם ליטל שמש, יותם זמרי, אביתר גת, נעם פתחי, אבישי עברי, גיא גולד ושרה העצני-כהן. מטרת המפגש? לשכנע את האנשים הללו לעזור לנתניהו לקדם את מסריו ברשתות החברתיות. התקשורת תוקפת אותי ואת הליכוד, אמר להם נתניהו, ולכם יש את הכוח לעקוף אותה ולהביא לציבור דעות אחרות, כאלה שתומכות בליכוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמייח. נעם פתחי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה חדשני ומרענן לפנות לפלח הזה"

"זה מאוד הפתיע אותי להיות מוזמן למפגש כזה", מספר אביתר גת (30), אושיית פייסבוק וממקימי העמוד "דוסים מצייצים", "בתי עסק כבר שנים משתמשים בבלוגרים ואנשי תוכן, וזה לא סוד, אבל לא ידעתי שגם פוליטיקאים עושים את זה, ועוד ראש הממשלה. אם זה היה בנט לא הייתי מופתע כל כך".

כך הוזמנה החבורה אחר כבוד למעון ראש הממשלה המפורסם, ההוא מהסרטון של מושיק גלאמין. "זה באמת לא בית יפה", מודה גת, "כל הזמן הרצנו שם בדיחות על הקירות המתקלפים". לאחר שכובדו ברוגעלאך, תה ועוגיות ריבה ("נורא הצטערנו שאין אלכהול"), הושבו בחצר מול פודיום, אליו הגיע נתניהו לדבר.

"הוא אמר לנו שהיום המונופול של התקשורת נשבר, ואנחנו הכוח שבא מלמטה", שרה העצני-כהן (31), יו"ר "ישראל שלי" שנכחה במפגש, "הוא ביקש את התמיכה שלנו בליכוד, מול המתחרים בוז'י וציפי. דיבר על חשיבות הליכוד הגדול בבחירות הקרובות וביקש שנסייע לו בדרכים שלנו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

וזה לא מוזר בעיניכם, שראש הממשלה מבקש מבלוגרים וצייצנים לעזור לו בקמפיין?

"בליכוד מבינים את הכוח שיש לפייסבוק. היו במפגש אנשים עם עשרות אלפי עוקבים, ועם כוח לא מבוטל. זה בהחלט חדשני ומרענן שפונים לפלח הזה. לדעתי זה חיוני".

"זה לקח זמן, אבל גם ראש הממשלה הבין את כוחן של הרשתות החברתיות", אומר נעם פתחי (40), קופירייטר שנכח במפגש, "הרבה יותר מוזר לי שהתקשורת תוקפת אותו בקמפיין אישי שמתעסק בשטויות. רואים את הנבזיות והארס שלהם כל יום מחדש".

"עצם זה שהליכוד מבינים את החשיבות של הרשתות החברתיות זה צעד מאוד גדול", אומר גת, "ועשו את זה בגלוי ובפתיחות, אמרו לנו פשוט 'בואו תשמעו מה יש לו להגיד, אם לא תסכימו איתו אז לא צריך, הכול בסדר, ואם כן תסכימו נשמח אם תעזרו'. אני מעדיף את זה מאשר מפלגות אחרות שמתקשרות בחשאי למובילי דעת קהל ומבקשות שיעזרו להן".

אבל לא היו הסתייגויות ותהיות מצדכם במפגש? בכל זאת, ראש הממשלה מבקש מכם לקדם בשבילו קמפיין.

"הם ידעו את מי הם מזמינים. אלה אנשים שפחות או יותר תומכים במחנה הזה, והנחנו מראש שזה מה שיבקשו מאיתנו במפגש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בזמן הנאום בחצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כנראה שהליכוד בלחץ אם הוא קורא לנו"

לאחר נאום של כ-10 דקות, הגיע זמן השאלות. נציגי העיתונות החרדית בפאנל ביקשו מנתניהו להסביר להם מדוע עליהם להצביע לו במקום למפלגה חרדית, אחרים שאלו על תכניתו המדינית. "אבל לא היה הרבה זמן לשאלות", צוחק גת, "כי כבר התקרבנו לשעה ארבע, והגיע הזמן של דו"ח המבקר. התפלאתי שהוא אפילו לא מזכיר אותו בשיחה איתנו".

מעבר לחזון היח"צני, גת סבור שהיוזמה הזאת מרמזת על לחץ די גדול במפלגת הליכוד. "אם הם היו מגיעים יותר גבוה בסקרים, אני לא חושב שהיו קוראים לנו", הוא אומר, "כנראה שהם במצב שבו צריך להפעיל את כל האמצעים. קיום המפגש הזה הוא אמירה: אנחנו בבעיה, ואנחנו צריכים את הכוח שלכם".

וזה עובד? אחרי המפגש הזה אתה באמת רץ לפרסם פוסט לטובת ביבי?

"העמדות שלי נשארו אותן עמדות, ואני בכל מקרה עושה פוסטים ואומר את דעתי. אבל כן, אני מאמין שזה כן שכנע אותי לעשות יותר".

"אני גם ככה שייכת למחנה הלאומי", אומר העצני-כהן, "יש לי ביקורת על נתניהו ואני לא מסתירה אותה. ועדיין, אני חושבת שהוא עדיף אלף מונים על ציפי ובוז'י, ואעשה מאמץ כדי שהמחנה הלאומי ינצח בבחירות".

ועכשיו כשכולכם סחבקים, תשמרו איתו על קשר? תשלחו לו ווטסאפ באמצע הלילה?

גת: "צילמנו סלפי ביחד. מחכה שהוא יעשה לי לייק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלפי עם רה"מ/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדכון 21:30

בנימין נתניהו העלה פוסט בפייסבוק ובו הוא מספר על המפגש, בצירוף תיעוד וידיאו:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully