וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מעודדת אתכם להצביע בבחירות

18.2.2015 / 14:18

ב-17 במרץ, יום הבחירות, תקבלו מפייסבוק כפתור מיוחד שיודיע לחבריכם אם כבר הצבעתם, בתקווה שזה יעודד אותם להצביע גם. אז למה לפייסבוק חשוב כל כך שנלך להצביע?

ספירת פתקי ההצבעה של המעטפות הכפולות בוועדת הבחירות המרכזית, ירושלים, 24 ינואר 2013. עומר מירון
ספירת פתקי ההצבעה של המעטפות הכפולות בוועדת הבחירות המרכזית, ירושלים, 24 ינואר 2013/עומר מירון

בפייסבוק מאוד רוצים שתצביעו בבחירות האלה. כל כך רוצים, שהם הולכים לספק לכם כפתור "הצבעתי" מיוחד ביום הבחירות, עליו תוכלו ללחוץ לאחר שתשלשלו פתק לקלפי. הצהרת ה"אני הצבעתי" תופיע בפיד של חבריכם, בתקווה שהיא תעודד אותם להצטרף לחגיגה הדמוקרטית.

ביום הבחירות, משתמשי פייסבוק מגיל 18 ומעלה יקבלו הודעה לפרופיל ובה הכפתור, בצירוף קישור לאתר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת שם אפשר להתעדכן במיקום הקלפיות.

פייסבוק מציגה כפתור הצבעה בבחירות. פייסבוק, צילום מסך
ההודעה שתקבל בפייסבוק ביום הבחירות/צילום מסך, פייסבוק

זו לא הפעם הראשונה שפייסבוק יוצאים בקמפיין הצבעה. בארצות הברית הופעל כפתור ה"הצבעתי" בשלוש מערכות הבחירות האחרונות, וכן גם במהלך הבחירות לפרלמנט האיחוד האירופי וכן בהודו. מחקרים הראו שהשיח בפייסבוק סביב נושא ההצבעה יכול לוהביל לעליית אחוז ההצבעה, ולדברי מומחים בפייסבוק - הכפתור גם מהווה סוג של תזכורת לגולשים ללכת להצביע ביום הבחירות, או סתם עושה להם חשק להצטרף בעצמם לאירוע.

אז למה לפייסבוק כל כך חשוב שנצביע, בעצם? לפי הצהרת החברה, חלק מהאג'נדה של פייסבוק היא להפוך את העולם לפתוח יותר ומחובר יותר. מארק צוקרברג עצמו כבר התבטא לא מעט בעבר על החשיבות של הבאת רשת האינטרנט לכל נקודה בעולם, והצהיר כי פייסבוק שמה לה למטרה לטשטש כמה שיותר את החומות המפרידות בין אוכלוסיות שונות בחברה האנושית. עידוד הצבעה ועיסוק פתוח בנושא הוא חלק מהמטרה הזאת. בצד המטרה המוצהרת ונוטפת האידיאולוגיה הזאת, יש גם תשובה פשוטה הרבה יותר: פייסבוק רוצה שנשלב כמה שיותר מתחומי החיים שלנו באתר, וככל שנדבר עליהם יותר בפייסבוק ונעסוק בהם בפייסבוק כך יגדל כוחה והשפעתה על חיינו, יחד עם ערכה ורווחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully