וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק לוקחת את הזמן עם המציאות המדומה

18.2.2015 / 19:18

כמעט שנה אחרי שרכשה את אוקולוס מעריך מנהל המוצרים של פייסבוק שיש עוד זמן עד שהיא תעשה איתה משהו, ובינתיים המשקפיים של סוני יוצאות למכירה מוקדמת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוקולוס ריפט בכנס CES האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

פייסבוק עובדת על אפליקציות מציאות מדומה. בראיון לאתר Re/code אמר מנהל מחלקת המוצרים של פייסבוק, כריס קוקס, שפייסבוק מפתחת אפליקציות לתחום המציאות המדומה. לאחרונה הציגה פייסבוק את גרסת המסנג'ר שלה לגוגל גלאס, אולם השוק ממתין למהלכים חזקים יותר של החברה מהכיוון של קסדת המציאות המדומה אוקולוס ריפט.
כזכור, פייסבוק רכשה כמעט לפני שנה את חברת אוקולוס, ומאז אנחנו עדים להכרזות והשקות מוצרי מציאות מדומה מהרבה חברות גדולות בשוק - אולם פייסבוק נשארת קצת מאחור עם אוקולוס.

קוקס הסביר את הבעיות שפייסבוק ניצבת בפניה היום: "קריאת חדשות בסמארטפון היא עדיין חוויה גרועה ברוב הזמן. אנחנו רוצים שהחוויה הזאת תהיה טובה יותר למפיצים שלנו". כשנשאל כמה רחוקה פייסבוק מחוויית מציאות מדומה: אמר "יש עוד זמן. אנחנו גם עדיין לא הגענו לנקודה בה לכל אחד יש מכשור מציאות מדומה".

מהבחינה הזו הוא צודק. כמות האנשים שמסתובבים בחוץ עם משקפי VR הוא אפסי. אולם היא מתחילה לאבד את היתרון היחסי שהיה לה בעקבות הרכישה.

אחת המתחרות של פייסבוק בתחום, היא סוני שכברר מוציאה את המשקפיים החכמות שלה SmartEyeglass (סוג של גוגל גלאס) למכירה מוקדמת בבריטניה.

סוני. SmartEyeglass,
SmartEyeglass של סוני/SmartEyeglass

המשקפיים שהוצגו בשנה שעברה, לפי האתר הרשמי ,יגיעו ברזולוציה של 138 × 419 ויכללו חיישנים שונים כגון אקסלרומטר, ג'ירוסקופ וחיישן בהירות. למשקפיים מחובר (בחוט) בקר נוסף שנראה כמו דיסקית של הוקי שבתוכו מיקרופון, NFC וחיישני מגע בשביל השליטה. המשקפיים יכילו מצלמה של 3 מגה-פיקסל. חיישנים נוספים בבקר נפרד שמסרבל את השימוש אך מאפשר למשקפיים להישאר דקות יחסית ומעוצבות כמו משקפיים ולא כמו משהו שמנסה להיות חכם בכוח.

המחיר לא הכי אטרקטיבי, 520 פאונד (840 דולר) שהם מחצית מהסכום של הגלאס. ניתן כבר להזמין אותם בבריטניה ובגרמניה אבל אולי עדיף לחכות לתוסף שסוני הציגה שיורכב על משקפיים קיימות ויהיה פחות פולשני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully