וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט בהדסטארט: להעביר רהיטים לנזקקים

20.2.2015 / 6:27

פרויקט "חיבורים" מתווך בהתנדבות בין אנשים עם רהיטים מיותרים לאנשים שזקוקים להם, ואפילו דואג להובלה. עכשיו הם פותחים עמוד תרומות בהדסטארט כדי להמשיך לצמוח. לא תפרגנו להם בתרומה, או בשידה?

מתוך הסרטון  של ארגון חיבורים. יוטיוב,
מתוך סרטון הפרויקט בהדסטארט/יוטיוב

כמה פעמים זרקתם ספה ישנה לחצר שמחוץ לבניין, רק כדי לראות אותה נרקבת שם עד שבאה משאית זבל לקחת אותה? כמה זמן אתם מתעצלים למסור מקרר ישן כי פשוט אין לכם איך להוביל אותו?

הפרויקט החברתי "חיבורים" מכיר בדיוק את הבעיה - רהיטים ומכשירים ביתיים במצב מצוין שנזרקים רק כי אין לבעליהם למי ואיך למסור אותם, ומנגד - אנשים שזקוקים לאותם רהיטים ממש כדי לקיים משק בית מתפקד. מקים הפרויקט, שגיא מזרחי, החליט לנסות לפתור את המצב: הפרויקט מחבר בין אנשים שמעוניינים לתרום רהיטים לבין אנשים שזקוקים לרהיטים (אליהם הוא מגיע באמצעות שיתוף פעולה עם עובדים סוציאליים), ומטפל אפילו בהובלה עצמה. לתורם לא נותר אלא להתרווח על הספה, בזמן שהמקרר שלו עושה את דרכו למשפחה שבאמת זקוקה לו.

"חיבורים" קיים כבר שנתיים, אבל רק השבוע הם פתחו גם עמד פרויקט באתר מימון ההמון הדסטארט, כדי לממן את פעולותיהם. הצוות הארגוני ומובילי הרהיטים עובדים כולם בהתנדבות, אך לדבריהם הם זקוקים לתרומות כדי להמשיך לצמוח, לרכוש ערכות עבודה ולתחזק את אתר האינטרנט המחבר בין תורמים לנתרמים. סכום היעד שנקבע בפרויקט הוא 56 אלף שקלים - ובתוך שבוע מאז פתיחתו כבר נתרם מעל שליש מהסכום.

"אני עובד עם אוכלוסיות שונות בסיכון כבר 7 שנים, ובמהלך הזמן הזה ראיתי כמה מצבים קשים מאוד", סיפר שגיא מזרחי לוואלה!טק, "רציתי לעזור להם אבל לא ידעתי איך. אחרי שפרסמתי ספה באגורה, ושוטר שפנה אליי הציע לקחת את הספה ולהעביר אותה לנזקק שהוא עוזר לו, עלה בי הרעיון לפרויקט הזה".

התגובות בעמוד הפרויקט נלהבות ביותר. "יוזמה מבורכת", "כל הכבוד", "זו דוגמא לכך שאפשר לשנות כל כך הרבה לטובה במעשים פשוטים". בעקבות פתיחת עמוד הפרויקט, רבו גם פניות של אנשים שביקשו להתנדב ולהוביל את הרהיטים למשפחות המתאימות. "בכמות הפניות שאנחנו מקבלים היא חסרת פרופורציות לגמרי ביחס לכמות ההובלות שאנחנו יכולים לספק", מספר מזרחי, "בסופו של דבר זו גם אחת הסיבות שבגינן פתחנו את הקמפיין - כי חייבים להתרחב ולהגדיל את התפוקה שלנו, אחרת יותר מדי אנשים יחכו יותר מדי זמן בתנאי מחיה לא הגיוניים. כבר גייסנו יותר מ-17 אלף שקלים מכ-160 תומכים, אבל חסרים לנו עוד 40 אלף, ואנחנו צריכים עוד הרבה אנשים טובים שיוכלו לעזור ולתמוך בנו".

אם גם אתם מעוניינים להתנדב או לתרום - תוכלו לתרום בעמוד ההדסטארט (ולקבל בתמורה, בין השאר, תשורות כמו כרטיסים לפילהרמונית, הרצאות בפסיכולוגיה וסוציולוגיה וחבילות מאפים, שנתרמו לפרויקט מגופים שונים) או להירשם כמתנדבים באתר. ובכל מקרה מומלץ לבקר בעמוד הפייסבוק של "חיבורים", המתעד את הפעילויות וההעברות וגם מפרסם מודעות דרושים בנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • הדסטארט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully