וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה ברשת: ערבים מצטלמים עם שוקולד

22.2.2015 / 17:13

קבוצת גולשים ערביים העלו תמונה של עצמם עם שוקולד, כמחאה על ההתבטאות הגזענית בסרטון השוקולד בטיסת ישראייר שהתפרסם הבוקר ברשתות

צילום מסך

פרשת השוקולד בטיסת ישראייר (ראו סרטון למעלה) עוררה תגובות רבות ברשת, הכוללות ממים, בדיחות ואפילו סרטוני פארודיה. אך כמה מהתגובות מתייחסות דווקא להיבט הפחות מדובר של הסרטון - הגזענות שבמשפט "למה אתה לא מוכר לה שוקולד? מה, היא ערבייה?" שמטיחה המצולמת בדייל. משפט שממחיש עד כמה במדינת ישראל, "ערבי" עדיין נחשבת קללה.

קבוצה של כמה גולשים ערביים - נ'ראם יעקב, דימה דר, פאדי דעים וחאדר אבו סייף החליטו להגיב בפוסט משלהם: כל אחד מהם הצטלם עם שוקולד אחר, תחת הכיתוב "ערביות ערביות אבל לפחות אנחנו קנינו את השוקולד שלנו בכבוד!"

הגולשים הגיבו לפוסט בשעשוע. "מי מכר לכם שוקולד, אלוהים שישמור??? זו הפרה של חוק הנאמנות!" כתב אחד הגולשים. "בכל פעם שערביה קונה שוקולד למצביע של בנט מגרדות האוזניים", התבדח גולש אחר. "חוכמה קטנה, נראה אותך מבקש שוקולד מדייל, בדרך לוורונה", כתבה מגיבה נוספת, וחאדר ענה: "קודם אני אצטרך לעבור את הבידוק הביטחוני כדי להגיע בכלל לדייל".

אבו סייף הוא הראשון שהעלה סטטוס בנושא וצירף תמונה של עצמו עם שוקולד, והאחרים הצטרפו עם תמונות משלהם. "ערבי היא לא מילת גנאי", הוא מסביר בשיחה עם וואלה!TECH, "ואם מזלזלים בנו אנחנו נשמח לענות בחזרה, ולהגיד שאולי אתם קוראים לנו 'ערבים' בזלזול אבל היי, לפחות כערבים גאים לנו יש את הדיגנטי לקנות את השוקולד שלנו מבלי להעליב אף אחד".את הפוסט הוא מכנה בחיוך "יוזמה ערבית מתוקה".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully