וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדיט תסיר תמונות עירום שפורסמו ללא הסכמה

25.2.2015 / 15:42

אתר הפורומים משנה את המדיניות לגבי תמונות עירום וקובע חוקים גם כנגד פרסום תמונות פורנו נקמה. במקביל, גם גוגל לא מאפשרת יותר תמונות עירום פומביות בבלוגר

סקס. ShutterStock
זה בסדר, התמונה הזו באישור/ShutterStock

חצי שנה אחרי שהתפוצצה ברשת דליפת תמונות העירום של הסלבס מחשבונות ה-iCloud, אתר הפורומים רדיט - שהיה לו חלק בהפצת התכנים בפורומים שלו - משנה את המדיניות שלו לגבי תמונות עירום.

עד כה האחריות למחיקת פוסטים הייתה בידי מנהלי הפורמים. היעדר המדיניות הביא לכך כי תמונות העירום של הסלבס הועלו ולא נמחקו אלא לאחר שבוע מחשיפת הפרשה, נצח במונחי אינטרנט.

ביממה האחרונה רדיט פרסמה את החוקים המתוקנים. בנוסף לנוהל מחיקת תמונות העירום, החוקים תוקפים גם את מפרסמי תמונות ה"פורנו נקמה" (תמונות חושפניות של בני זוג לשעבר שמופצות ברשת בתור נקמה בהם): "רדיט מחוייבים לפרטיות שלכם" נכתב בהודעה, "אם אתם מאמינים שמשהו פירסם תמונות או וידיאו שלכם ללא הסכמה בעירום או שמראה אותכם עוסקים בפעילות מינית צרו קשר עם האתר בכתובת contact@reddit.com ואנחנו נסיר את הפרסום".

במקרה של הסלבריטאיות מדובר ב"מעט מדי, מאוחר מדי", אך נראה שהם הבינו את המסר בסופו של דבר ומתקדמים בדרכם להיות אתר שהוא באמת למען הקהילה אך לא שוכח להגן על הצרכים שלה. החוק ייכנס לתוקף בעשירי למרץ.

גם גוגל נגד עירום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלוגר. מפקחים על עירום/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם גוגל משנה מדיניות כלפי תמונות עירום, והיא עדכנה את החוקים לשירות הבלוגים שלה, Blogger. מעתה היא תאפשר להציג עירום רק אם הוא אמנותי, מדעי או לימודי. באתר הרשמי נכתב שהחל מה-23 למרץ היא לא תאפשר לשום אתר שנבנה עםהפלטפורמה של Blogger להציג באופן פומבי תכנים מיניים או עירום.

בלוגים ואתרים שהיום מציגים עירום או דברים דומים יאלצו להסיר אותם, או לשנות הגישה של הפרטיות לבלוג מפומבי לפרטי. בלוגים שלא יעדכנו את התכנים שלהם לפי החוקים החדשים עד ה-23 למרץ יהיו בסיכון של להפוך לפרטיים באופן אוטומטי אך גוגל לא תמחק אותם.

למהלך הזה דווקא היה הד שלילי ברשת מכיוונם של בלוגרים. מאחר ובלוגרים הם האדמינים של הבלוג שלהם ושולטים בתוכן שמועלה אליו. רבים מהם משתמשים בו כדי להתבטא והקשר עם הקהל חשוב להם. על כן צעד כמו הפיכת בלוג לפרטי, וכך להקטין את החשיפה שלו, פוגע בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully