וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברז הדבש המהפכני שמתחבר ישר לכוורת

26.2.2015 / 17:08

3 פרויקטים למימון המון עשו כותרות וכסף גדול בתקופה האחרונה: כוורת עם ברז דבש, מקרן אישי לבית והתלמידים מישראל שמנסים להציל את העולם

יח"צ - חד פעמי

לא רק חתולים מתפוצצים ושעון Pebble Time (שניהם בקיקסטארטר) עשו כסף באתרי מימון בזמן האחרון. גם האוסטרלים, עם הכוורת הבאמת מדהימה Flow Hive Honey, גייסו מיליון דולר תוך 3 שעות באתר מימון ההמוןאינדיגוגו, וגם הם מזמן עברו את היעד המקורי שעמד על 70 אלף.

יש משהו כל כך מקסים ברעיון שלהם, שלטענתם גם מטיב משמעותית עם הדבורים והכוורנים, שאני ממש מקווה שזה מוצר שיצליח להתרומם. 600 דולר לכוורת מלאה כולל צינורות. לא כולל דבורים (ראו סרטון למעלה).

המקרן האישי החכם

זוכרים איך כשהייתם ילדים ההורים שלכם היו חוזרים מחו"ל ומזמינים את החברים לערב שקופיות? ואחר כך, כשרק התחלתם ללמוד באוניברסיטה, עוד היו כמה מרצים שלימדו עם מקרן? תודה לאל שזה חלף מהעולם, נכון?
לא אתפלא אם גם האנשים מאחורי הפרויקט Beam: The smart projector, מקרן אישי קטן וחכם, גדלו ככה.

זמן קצר מרגע עלייתו הוא כבר הכפיל את סכום היעד של 200,000, והוא מתקרב לחצי מיליון דולר. מקרני פיקו קטנים כבר שולבו בגאדג'טים בעבר. כך היה עם מכשיר של סמסונג מ-2012 ולאחרונה עם הטאבלט יוגה 2 פרו של לנובו.

היכולת שלו להתחבר לבלוטות' ו-WiFi ולהקרין אפליקציות, תוכן ומשחקים על משטחים מרשימה. הוא מגיע ברזולוציה 854X480 ובעל 8 ג'יגה שטח אחסון. אני אישית מעדיף לצרוך תוכן באיכות קצת יותר גבוהה, אבל לקבוצות של אנשים בהחלט יש פוטנציאל בהגדלת המשטח עליו צורכים התוכן. המחירים המוזלים כבר אזלו מהמלאי וכעת אפשר להשיג את המקרן ב-399 דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

התלמידים מתל אביב יפתרו את בעיות הרעב של העולם?

לא בכל יום רואים באתר מימון ישראלי סכום של 300 אלף שקל. ובכל זאת, הסכום הזה לא מספיק. הפרויקט Just Spirulina Project של תלמידי הגימנסיה העברית "הרצליה" בתל אביב באתר האדסטארט, כבר זכה לסיקורים בתקשורת הישראלית, והוא מסתיים ממש בקרוב ב-1 במרץ.

הרעיון הוא שיטת גידול זולה של אצת ספירולינה, המוכרת כתוסף מזון בעל ערך גבוה שבכוחה, כך הם טוענים, לפתור את בעיית הרעב העולמית. אני לא יודע כמה הבית ספר מערב את התלמידים בנושאים גיאו-פוליטים ואחרים הקשורים בבעיית הרעב העולמי, אבל לעזאזל איזו שאפתנות ראויה להערכה.

זה עניין של יחסי ציבור, אבל לא בטוח אם לא כדאי להם להשיק את הפרויקט מחדש באתר עולמי ולכוון לסכום משמעותי יותר. יש לציין שפרויקטים מעורבי ספירולינה בעלי מסר דומה כבר הופיעו באינדיגוגו וקיקסטארטר בהצלחה חלקית בלבד.

לא נראה היה שהפרויקט של התלמידים הולך להצליח, אבל בימים האחרונים של פרויקט לרוב לוחצים על הדוושה, ואתמול נתרמו להם 50 אלף שקל נוספים ממקור בודד. מה שהעמיד אותם קרוב מאד ליעד של 350 אלף ש"ח. הבית ספר הזה כבר הוכיח את עצמו בעבר כשפרויקט קודם שלו, גם הוא בעל מטרה ערכית ירוקה נעלה: הקמת קיר ירוק, עמד ביעד מימון צנוע לפני שנה. האמנתי בהם אז ואני מאמין בהם עכשיו.

מימון הרעב העולמי. MEME,
מימון הרעב העולמי/MEME

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully