וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנדרואיד של מדפסות התלת ממד

3.3.2015 / 18:32

הצצנו למעבדת פיתוח למדפסות תלת ממד המכוונת לייצר תקן אחיד לכלל המדפסות בעולם, ומחפשת השקעות במיליוני דולרים בישראל

אוטודסק הדפסה בתלת מימד. גארי רזניקובסקי,
איתן צרפתי מציג את Spark/גארי רזניקובסקי

חברת אוטודסק (Autodesk), המתמחה בפתרונות תוכנה למדפסות תלת מימד במגוון תחומים, פתחה היום את דלתות משרדי השלוחה המקומית שלה בתל-אביב לראשונה לנציגי התקשורת הישראלית. "מגוון" היא מילת מפתח כאן, כי החברה מכוונת להיות למדפסות תלת ממד את מה שאנדרואיד היא למערכות הפעלה למכשירים סלולרים. כלומר, ליצור תקן שיעשה סדר בין כל המדפסות בשוק על שלל השימושים שלהן. כולל בשימושים לתעשייה או לצרכן הפרטי.

הדפסות תלת ממד משמשות היום במגוון תחומים, החל מרפואה, צעצועים, אופנה בעיצוב אישי, מידול לארכיטקטורה, הוזלת אמצעי יצור לתעשייה ועוד. הפלטפורמה של החברה תנסה לתת מענה לכל אלו. הרושם שעולה מהצגת הדברים על ידם, הוא שנכון להיום הפוטנציאל ברור, ההייפ מעט שוקע, ובשוק חסר תקן. מהתנסות שהייתה לי עם מדפסת תלת מימד בהחלט יש צורך בתקן שיפתור את אחוז התקלות הגבוה של המדפסות.

הפלטפורמה אשר אמורה לתת את המענה נקראת Spark והיא מפותחת בישראל. הדרך להשתלט על השוק עוברת דרך שיתופי פעולה של החברה עם היצרניות השונות: גם של המדפסות וגם של החומרים עצמם וכמובן פיתוח טכנולוגי. בנוסף, אוטודסק היא גם בעליה של תוכנות עיצוב פופולאריות בתלת מימד דוגמת Maya ו-3ds Max, וכן בכוונתה להשיק מארקט-פלייס שיאפשר ליוצרים להציג ולמכור את היצירות שלהם. ואם זה לא מספיק, החברה גם יצרה מדפסת תלת ממד משל עצמה, שלא למטרות מכירה, אלא כדי לבדוק עליה את המוצרים.

100 מיליון דולר השקעה בישראל

אוטודסק הדפסה בתלת מימד. גארי רזניקובסקי,
מעבדה מלאה במדפסות תלת מימד, כולל זרועות רובטיות/גארי רזניקובסקי

במהלך הסיור הוצגה המעבדה של החברה ובה סוגים רבים של מדפסות. הדימוי המוכר של מוצרים בהדפסות תלת ממד הוא פוליגון. יש משהו מזוהה ומוכר בתוצאה הסופית. בין אם אלו צורות פשוטות או כאלו שניתן לייצר רק במדפסת תלת ממד (נניח צורות המכילות חפץ בתוך חפץ) הם לרוב מורכבים ממשטחי שתי וערב בגדלים שונים שבעזרתם מרכיבים את הצורה, והגימור שלהן עוד לא מושלם. המעבדה מלאה בכאלו.

החלק המגניב של המעבדה הוא התנסות בחומר. הם למעשה מחפשים את השלב הבא שבו המוצרים לא יהיו עוד פוליגונים. בין אם זו הדפסה שכל אחד יוכל לייצר בלי ללמוד מידול בתלת, או אלמנטים מורכבים יותר של גמישות החומרים והעובי שלהם (כולל רמות מרשימות של שקיפות בגופי תאורה מודפסים) מחד, או טבילתם בבטון ועבודה עם מדפסות עץ וחרסינה. מהלכים מרחיקי לכת יותר מדברים על האפשרות להמיר צילום, גם כזה המתרחש בסביבה וירטואלית למשל, למודלים בעולם האמיתי. הטכנולוגיה כבר קיימת אבל הכל כאמור עוד בחיתולים.

"המעבדה החדשה תהווה חלל עבודה, ניסוי ויצירה עבור שותפי Spark על מנת שיוכלו לעזור בהשלמת מטרות הפלטפורמה", אומר איתן צרפתי, מנהל התחום הצרכני ותחום הדפסת התלת מימד באוטודסק. הוא הציג השקעה של 100 מיליון דולר דרך קרן של החברה בישראל. נכון לעכשיו, תחת פורטפוליו של 10 חברות אולם ללא פירוט שמות החברות: "מדובר כאן בשילוב ייחודי של השקעה אסטרטגית ושותפות פותחת הזדמנויות. אנחנו מחפשים להרחיב ולהעצים את האקוסיסטם של Spark ולקדם את תחום הדפסת התלתמימד לעבר חוויה בוגרת יותר".

חברות ויזמים פרטיים המפתחים חומרה, תוכנה, חומרים, זירות מסחר וזירות מייקרים (תחום שצובר תאוצה בישראל) מוזמנים להגיש מועמדות לקרן ההשקעות Spark.
אוטודסק מעסיקה 7,000 עובדים ברחבי העולם, ובישראל
ממוקם מרכז הפיתוח המונה כ-120 עובדים. קרוב ל-200 מיליון משתמשים במוצרי החברה בעולם.

עוד באותו נושא

ביקורת אולטימייקר 2: מדפסת תלת מימד שולחנית

לכתבה המלאה
אוטודסק הדפסה בתלת מימד. גארי רזניקובסקי,
גם גיטרה אפשר להדפיס בתלת מימד/גארי רזניקובסקי
אוטודסק הדפסה בתלת מימד. גארי רזניקובסקי,
מודלים שהטובלו בבטון/גארי רזניקובסקי
אוטודסק הדפסה בתלת מימד. גארי רזניקובסקי,
מדפי התצוגה של המעבדה/גארי רזניקובסקי
אוטודסק הדפסה בתלת מימד. גארי רזניקובסקי,
ארנב תלת מימדי כחול/גארי רזניקובסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully