וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים רוצים לשלוט בסלולר - והמכשירים שלהם מדהימים

צחי הופמן, ברצלונה

6.3.2015 / 12:16

תערוכת הסלולר השנה מסמנת נקודת מפנה בנוכחות של היצרניות הסיניות בענף. וואווי, ZTE ולנובו הציגו מכשירים חדשים עם טכנולוגיות מקוריות - החל מזיהוי ביומטרי באמצעות סריקת העין ועד איכות סאונד משודרגת

LG G3.
ה-G4 לא הוכרז בברצלונה אבל ה-G3 לקח את הפרס הראשון

תערוכת הסלולר MWC שהסתיימה אתמול (ה') בברצלונה, הייתה ללא ספק מפגן כוח של הענקיות הסיניות. כך למשל,
במהלך השבוע הסתובבו ברחבי ברצלונה מכוניות מרצדס רבות הנושאות את הלוגו וואווי (Huawei) בזמן שהן הסיעו בכירים סינים לפגישות. אם עד לפני כמה שנים כונסו מסיבות עיתונאים של יצרניות סיניות באולמות משעממים במרכז הכנסים או בבתי מלון, כשברקע מופיעה מצגת פאוואר פוינט לא מוצלחת במיוחד, השנה וואווי כבר ערכה את האירוע הגדול שלה באולם בבית המלון היוקרתי W ליד הים.

מאות עיתונאים הגיעו לאירוע ועובדי החברה תודרכו לשאוג בהתלהבות במקומות הנכונים בהצגת המכשירים החדשים. מדובר באירוע שלא היה מבייש אף יצרנית סלולר אמריקנית או קוריאנית. אפשר היה בהחלט לחוש שהסינים למדו דבר או שניים מהיצרניות הקוראיניות, שעד לפני מספר שנים היו באותו מקום שנמצאות בו הסיניות.

חיבור אלחוטי למחשב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנתקים את הכבלים מהמסכים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחשב השולחני שלנו עמוס בחוטים ואם מדובר בלפטופ המחובר למסך באמצעות תחנת עגינה או כבל, עדיין הבלאגן ממשיך לחגוג. בחברת אינטל הציגו פיתוח מעניין השייך למשפחת שבבים חדשה Intel Core vPro. הבשורה הגדולה של המעבדים היא ביטול הצורך בכבלים לחיבור בין המחשבים למסכים.

בפועל, משתמש יוכל להחזיק טאבלט, להגיע איתו לעמדת המחשב שלו במשרד או בבית, שתכלול רק מסך, מקלדת, עכבר ומתאם עם הטכנולוגיה WiGig. באופן מיידי, כל מה שמופיע במסך הטאבלט/לפטופ יעבור למסך הגדול.
המשתמש יוכל להניח את הלפטופ בצד (אשר ימשיך לקבל אנרגיה ממטען אלחוטי המוטמע בשולחן) ולהמשיך לעבוד מהעמדה השולחנית שלו. יצרניות כמו HP, לנובו, דל ופוג'יטסו יציעו מוצרים התואמים לטכנולוגיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לנובו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לנובו A7000/מערכת וואלה!, צילום מסך

דגם Vibe Shot ודגם A7000
טכנולוגיית צליל מיוחדת
חברת לנובו הסינית, שעדיין לא נכנסה לישראל באופן רשמי, השיקה שני דגמים בתערוכה.

Vibe Shot: הסמארטפון נבנה בהשראת המצלמות הקומפקטיות, כאשר הגב האחורי שלו זהה למצלמה רגילה. המכשיר כולל חיישן 16 מגה פיקסל עם פלאש משולש ולא כפול כמו בהרבה סמארטפונים אחרים. בנוסף, יש גם מייצב תמונה אופטי למניעת רעידות ומיקוד אוטומטי באמצעות עינית אינפרה אדום. החומרה של ה-Vibe Shot כוללת מסך בגודל 5 אינץ' ברזולוציית FullHD, מעבד 8 ליבות בטכנולוגיית 64 ביט עם 3 ג'יגה זיכרון, נפח אחסון של 32 ג'יגה וסוללה בקיבולת 2900 מיליאמפר.

A7000: לנובו הציגה סמארטפון נוסף ומעניין בשם A7000, שהוא הראשון המגיע עם טכנולוגיית Atmos מבית חברת האודיו דולבי. Atmos היא טכנולוגיה שהחלה לפעול לאחרונה בארץ בבית הקולנוע גלובוס מקס בפתח תקווה. בבתי הקולנוע הטכנולוגיה הזו כוללת רמקולים על הקירות וגם בתקרה, כאשר יוצרי הסרט יכולים לקבוע שרק רמקולים בודדים, בנקודה מסוימת באולם יפעלו, כאשר בסצנה אחרת, כל הרמקולים יעבדו יחדיו. בסמארטפון הטכנולוגיה הזו פועלת באמצעות אוזניות, כאשר היא מספקת צליל יותר עשיר, הנשמע מכיוונים שונים, כולל תחושה כאילו הוא מגיע גם מעל הראש. ה-A7000 מגיע עם מסך 5.5 אינץ' ברזולוציית HD, מעבד 8 ליבות, 2 ג'יגה זיכרון, 8 ג'יגה זיכרון אחסון, מצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל וסוללה בקיבולת 2900 מיליאמפר.

וואווי

MediaPad X2 ו-Honor 6 Plus
דגש על מסך וסוללה
אם מתעלמים לרגע מדגמי גלקסי S6 החדשים של סמסונג, ללא ספק וואווי היתה אחת מכוכבות התערוכה. הביתן שלה נמצא ממול הביתן של סמסונג.

ההכרזה על גלקסי S6, לצד ההצלחה של אייפון 6 פלוס, הובילה גם את וואווי וגם את חברת ZTE הסינית, להכריז על סמארטפונים חדשים בעיצוב זהה לזה של האייפון וגם עם שמות שקל להניח מנין הם לקוחים (Honor 6 Plus של וואווי ו- Blade S6 Plus של ZTE).

Honor 6 Plus של וואווי: הדגם של וואווי כולל מסך 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD, מעבד 8 ליבות, זיכרון 3 גי'גה עם נפח אחסון של 32 ג'יגה, מצלמה קדמית ואחורית עם אותו חיישן 8 מגה פיקסל, דבר חשוב לצילומי סלפי וגם סוללה בקיבולת 3600 מיליאמפר/שעה.

MediaPad X2: החברה חשפה שעון חכם מבוסס אנדרואיד Wear, אבל הציגה גם פאבלט (הכלאה של סמארטפון וטאבלט) בשם MediaPad X2 המגיע עם מסך ענק 7 אינץ' וברזולוציית Full HD, הבנוי במארז אלומיניום, בעובי דק של 7.18 מ"מ ומשקל של 239 גרם. המכשיר מגיע עם חומרה חזקה הכוללת מעבד 8 ליבות הפועל ב-64 ביט, 3 ג'יגה זיכרון, נפח אחסון של 32 ג'יגה וחיבור סלולרי מדור 4.

ה-X2 כולל סוללה עצומה בקיבולת של 5000 מיליאמפר/שעה וגם מצלמה עם חיישן 13 מגה פיקסל.

ZTE

Blade 6 Plus ו-Grand S3
זיהוי ע"י סריקת העין

Blade 6 Plus: הדגם כולל מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD, מעבד 8 ליבות, זיכרון 2 ג'יגה עם נפח אחסון של 8 ג'יגה, מצלמה עם חיישן 13 מגה פיקסל וסוללה בקיבולת 3000 מיליאמפר/שעה.

Grand S3: דגם זה מציג טכנולוגיה חדשה בשם EyePrint iD, המאפשרת זיהוי ביומטרי באמצעות סריקת העין של המשתמש. באמצעות המצלמה הקדמית של הסמארטפון, המכשיר ממפה את כלי הדם הנמצאים בעין. בדומה לטביעת אצבע, תבניתם ייחודית לכל אדם, כך שאינה משתנה במהלך ההתבגרות ובמצבי לחץ שונים.

טכנולוגיית הזיהוי באמצעות סריקת העין משמשת לפתיחת המסך של הסמארטפון, לביצוע ביצוע פעולות תשלום וכמו כן גם לגישה לתוכן מאובטח המחייב הקשת סיסמה. הטכנולוגיה נחשבת למעט איטית יותר מזו הפועלת באמצעות טביעת אצבע.

המסך 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD, המעבד מרובע ליבות, הזיכרון 3 ג'יגה עם נפח אחסון של 16 ג'יגה, המצלמה עם חיישן 16 מגה פיקסל וסוללה בקיבולת 3100 מיליאמפר/שעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכשירים של ZTE/מערכת וואלה!, צילום מסך

והזוכים הם... אייפון 6 ו-G3

ארגון GSMA, האחראי על תערוכת הסלולר MWC, עורך מדי שנה תחרות לבחירת הסמארטפון הטוב ביותר מאז התערוכה הקודמת. ב-2014 הזוכה לשנת 2013 היה One של חברת HTC. השנה - בצעד יוצא דופן - בחרו מארגני התערוכה בשני סמארטפונים לטובים ביותר של 2014: אייפון 6 של אפל ו-G3 של LG. לדברי השופטים, הבחירה באייפון 6 נובעת מכך שהוא לא רק גדול יותר מהדור הקודם, אלא טוב יותר בכל היבט.
למשל, הוא גדול יותר אבל דק יותר, החומרה שלו חזקה יותר, אבל ניהול החשמל שלו חסכוני יותר.

הבחירה ב-G3 נומקה בכך שהוא פשוט לשימוש, מגיע עם מסך 5.5 אינץ' בטכנולוגיית Quad HD ומצלמה 13 מגה פיקסל ומיקוד לייזר אוטומטי. הוא כולל יכולות חדשניות כמקלדת חכמה, מחוות תנועה לצילום סלפי ונעילת המכשיר באמצעות הקשה בסדר מיוחד עם האצבע על המסך (Knock Code).

  • עוד באותו נושא:
  • MWC 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully