וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מס גוגל" יכנס לתוקפו באנגליה

9.3.2015 / 8:56

חברות הטכנולוגיה הגדולות בבריטניה צפויות לאבד חלק מהרווחים שלהן. הכספים אשר הופנו עד עתה מחוץ למדינה יחוייבו במס במהלך שצפוי להעמיק את הקשר של הארגונים עם המדינות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפקדה של פייסבוק באירופה ממוקמת באירלנד ולשם עבר הכסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק בישראל, גם אנגליה נערכת לבחירות שיערכו ב-7 במאי הקרוב. מה שגורר אחריו כלכלת בחירות בה המדינה נוקטת צעדים להקל על הכיס של האזרחים. אחת כזו היא ההצעה של שר האוצר הבריטי ג'ורג' אוסבורן להטיל 25% מס על הרווחים של חברות הטכנולוגיה מהמפעילות במדינה. רווחים אשר הוצאו מחוץ למדינה וחסכו לחברות מיליוני פאונדים במיסים. המס אשר זכה לכינוי "מס גוגל" (Google Tax) צפוי להכלל בתקציב המדינה בהמשך החודש. לא ברור אם יש בכוונת המדינה לגבות את המיסים גם באופן רטרואקטיבי.

ראשית ההצעה של אוסבורן כבר מדצמבר 2014, אז הוערך הסכום שיוכל להכנס לקופת המדינה האנגלית באזור הביליון פאונד לאורך תקופה של 5 שנים. מס החברות עומד באנגליה על 20% ומס חברות הטכנולוגיה יהיה גבוה ממנו והוא יופעל רק על חברות אשר הכנסותיהן עולות על 250 מיליון פאונד.
המשמעות עבור חברות גמו גוגל, פייסבוק, אמאזון וענקיות נוספות היא חשיפת נתוני הכנסות פר מדינה, ובסופו של דבר יכריח את החברות לייצר התחייבות מול המדינה והעסקת העובדים בה. מצב שקיים באופן חלקי יחסית היום כיוון שהרווחים הועברו למפקדות החברה אשר ממוקמות במדינות אחרות.

מס החברות בישראל הוא 26.5%, אבל החברות הזרות, ובינהן חברות הטכנולוגיה, זוכות להטבות מפליגות ומענקים. אינטל למשל חתמה בשנה שעברה על הסכם לפיו תשלם מס חברות של 5% במשך 10 שנים ותקבל מענקים של 300 מיליון דולר. גם חברות כמו גוגל או פייסבוק "נמנעו" מתשלומי מיסים בישראל במשך זמן רב, והסדרת הגבייה מהן נמצאת בתהליכים שעוד לא הגיעו לידי מיצוי מלא.

ברבעון האחרון של 2014 גוגל דיווחה על הכנסות (לא רווח) הקרובות ל-1.7 ביליון דולר באנגליה ושילמה ב-2013 סכום של 30 מיליון דולר מס. כעת יהיה עליה לשלם יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully