וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי אפשר יותר להרגיש שמן בפייסבוק

12.3.2015 / 10:18

מחאת רשת טענה שהאמוג'י שאיפשר לכתוב סטטוס ובו "מרגישים שמנים", פגע ברגשות אלו המתמודדים עם הפרעות אכילה ועודף משקל. פייסבוק הקשיבה ושינתה

אמוג'י שמנמן. ShutterStock
אמוטיקון שמנמן מנשנש את האצבע שלו/ShutterStock

למה אי אפשר יותר להרגיש שמן (Feeling fat) בשילוב אמוטיקון צהוב בסטטוס בפייסבוק? בגלל, או אם תרצו בזכות, מחאת רשת של קטרין ווינגרטן שטוענת בפשטות ש"שמן" אינו רגש, וכי השימוש בו כרגש פוגע ברגשות של אלו המתמודדים עם הפרעות אכילה.

"אני יודעת איך זה להרגיש שמנה", היא כותבת בעמוד המחאה שפתחה באתר change.org, "כיליתי שנים מחיי במחשבות שליליות ביחס לגוף שלי, והרבה יותר מידי ימים בלהרעיב את עצמי במאמץ לרזות." לטענתה, כשהגולשים בפייסבוק משתמשים בתואר שמן כדי לתאר את הרגשות שלהם הם צוחקים על אנשים שמחשיבים את עצמם בעלי עודף משקל, ובינהם אנשים רבים בעלי הפרעות אכילה.

פייסבוק הקשיבה ושינתה

אמוג'י מרגיש מלא בפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
ככה נראית האפשרות כעת: feeling stuffed/צילום מסך, פייסבוק

המחאה של ווינגרטן התפשטה, והיא הצליחה לאסוף מעל 16 אלף תומכים. אליהם ניתן להוסיף עוד אלפים שנחשפו אליה דרך הפרסום המיידי בפייסבוק שאתר העצומה מאפשר.

לפני יומיים דיווחה ווינגרטן, כי פייסבוק הגיבה לטענות ובעקבות המחאה שינתה את האפשרות. האמוג'י עדיין נראה אותו הדבר, אולם מעתה הוא נקרא feeling stuffed, כלומר מרגיש מלא או מפוטם.

לסיכום. מדובר בסך הכל בשינוי קטן, אבל בעל משמעות לגולשים רבים כנראה, וכזה שגם מוסיף לפייסבוק נקודות זכות על הקשבה לצרכי הגולשים והתחשבות בגרשותיהם. חצי מהסטטוסים של הגולשים בישראל אחרי ארוחת סדר הפסח כבר לא יראו אותו דבר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

התגובה הרשמית של פייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully