וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייקיו של נתניהו, בגד הים של שקד: מה אנחנו מחפשים בגוגל

רועי גולדנברג

15.3.2015 / 16:15

אפשרות ההשלמה האוטומטית בגוגל מספקת הצצה לדברים שמעניינים את הגולשים בנוגע לפוליטיקאים. התוצאות מפתיעות

כל מי שמחפש בגוגל מכיר מקרוב את האפשרות של השלמה אוטומטית, כזו שעוד לפני שסיימנו להקליד את מונח החיפוש המבוקש, כבר מציעה לנו כמה אפשרויות פופולריות שייתכן שאליהן כיוונו. זה מבוסס בעיקר על פופולריות של החיפושים שנעשו בגוגל וחוסך מעט זמן.

אבל לא רק זמן. זה גם נותן הצצה למה אנשים באמת מחפשים בהקשר של מונחים כאלה או אחרים. רגע לפני הישורת האחרונה של מערכת הבחירות, החלטנו לבדוק מה הישראלים מחפשים אודות המועמדים שלהם לכנסת ה-20. החיפושים הכי פופולריים, אם מסתכלים על התמונה הגדולה, הם ניסיון לעקוב וליצור קשר עם הפוליטיקאים וכך מילים כמו "פייסבוק", "מייל" או "טלפון" כיכבו בבדיקה שלנו כמעט בכל מועמד שבדקנו. אבל מה ייחד כל מועמד ומועמד?

בנימין נתניהו

רוה"מ בנימן נתניהו בראיון לוואלה, מרץ 2015. ראובן קסטרו
רוה"מ בנימן נתניהו בראיון לוואלה, מרץ 2015/ראובן קסטרו

הגולשים ביקשו לדעת על מעונו הפרטי של נתניהו בקיסריה, ככל הנראה בהקשר לתחקיר התוכנית "עובדה", שבחן איך לכאורה גולגלו שיפוצים בעשרות אלפי שקלים בבית הפרטי של הזוג נתניהו בקיסריה על חשבון הציבור.

חיפוש פופולרי נוסף היה סביב ה-IQ של ראש הממשלה, מה שהוביל לתוצאות לפיהן הביזנס אינסיידר דירג לפני ארבע שנים את נתניהו כאחד מבין 18 האנשים החכמים בעולם.
חיפושים מעניינים נוספים סביב נתניהו היו על הביצוע שלו לשיר Chandelier של סיה, שנערך על-ידי אתר וואלה מעשרות סרטונים של נתניהו וגם סביב הגובה שלו, שיערו הסגול, פרשת ביביטורס וסרטון ביבי גן ילדים שצבר צפיות רבות בתקופת הבחירות.

מספר 2 של נתניהו, השר גלעד ארדן, משך גולשים שחיפשו אחר המוצא שלו, האם הוא נשוי, ביתו בסביון ופעילותו בנושא רשות השידור.

יצחק הרצוג

ריאיון וואלה של דב גיל-הר עם יצחק בוז'י הרצוג. ראובן קסטרו
ריאיון וואלה של דב גיל-הר עם יצחק בוז'י הרצוג/ראובן קסטרו

ומה קורה בצד השני של המפה הפוליטית? מעניין לא פחות. מנוע החיפוש של גוגל הציע השלמות לחיפוש "יצחק הרצוג" או "בוז'י הרצוג" תחת נושאים כמו זכות השתיקה, חקירה, עמותות ברק, שחיתות" מצד אחד ומצד שני סביב המילה "מהפך". לצד זאת, היו רבים שתהו על נטיותיו המיניות של יו"ר המחנה הציוני וחיפושים פופולריים סביב שמו של הרצוג מציעות השלמות סביב המונחים "גיי", "יצא מהארון" ו"נשוי".

ציפי לבני, מספר 2 של הרצוג, העלתה עניין בקרב הגולשים בעקבות הופתעה מעוררת המחלוקת ב"מצב האומה" כשהתייחסה לבחירות הקרובות ואמרה ש"אני ובוז'י נוריד את הזבל". עוד חיפושים מעניינים היו סביב הגובה שלה וכן התנגדותה לחוק הלאום לפני מספר חודשים.

יאיר לפיד

יאיר לפיד קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
יאיר לפיד קמפיין בחירות 2015/ראובן קסטרו

יו"ר מפלגת יש עתיד מסקרן את הגולשים לא מעט. כך, למשל, הזקן שגידל בשנה שעברה היה אחד המונחים הפופולריים סביב שמו בגוגל. חיפוש נוסף היה סביב הביטוי "יאיר לפיד מלך" - חלק מפינה הומוריסטית ב"מצב האומה" לקראת בחירות 2013.

הגולשים גם התעניינו בשירותו הצבאי של לפיד (אין צורך לחפש - הוא החל בשריון ומשם עבר לשרת ככתב בעיתון "במחנה") וכן סביב תעודת הבגרות של לפיד או נכון יותר - העובדה שאין לו תעודת בגרות.

מספר 2 של לפיד, שר החינוך לשעבר שי פירון, עניין את הגולשים סביב הדיאטה שלו, סביב ההתפטרות שלו ולא במעט סביב נאומו בכנסת לפני שנתיים שבו התפרץ בצחוק מתגלגל.

נפתלי בנט

נפתלי בנט. צילום: ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
נפתלי בנט/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו

באופן מפתיע, אף שיו"ר מפלגת הבית היהודי הוא דמות צבעונית למדי, מרבית החיפושים סביב שמו לא העלו תוצאות מפתיעות במיוחד. שלוש מהצעות ההשלמות האוטומטיות היו סביב סרטון ההיפסטר התל אביבי של בנט, שהשיק את קמפיין "לא מתנצל" של בנט.

לעומתו, דווקא מספר 2 של בנט, איילת שקד, העלתה תוצאות מיוחדות. כך, התוצאה השנייה שגוגל מציע הוא "איילת שקד בגד ים", דבר שככל הנראה מעניין מצביעים פוטנציאליים אך לא באמת מעלה את התוצאות המבוקשות. חיפושים נוספים היו סביב תמונות של איילת שקד ובעלה, סביב יופיה ולא מעט סביב המונח "דתיה" ו"עיראקית" כדי לתהות על קנקנה של שקד.

אביגדור ליברמן

אביגדור ליברמן מחלק גיליונות שארלי אבדו בשדרות רוטשילד בתל אביב 5.2.2015. ראובן קסטרו
אביגדור ליברמן מחלק גיליונות שארלי אבדו בשדרות רוטשילד בתל אביב 5.2.2015/ראובן קסטרו

האם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו הוא מרגל? זו לפחות ההשלמה האוטומטית במנוע החיפוש של גוגל, שנשענת בין היתר על החיפושים הפופולריים ביותר סביב שמו של ליברמן. חיפושים מעניינים נוספים הם הצהרת ההון של ליברמן וגם סביב מגיש המהדורה המרכזית של חדשות 2, דני קושמרו, מה שמוביל לקטע משעשע מראיון איתו שבו אומר ליברמן: "לא נפגשתי עם דחלאן, אני נפגשתי עם מספר אישים אחרים וכרגע פשוט שכחתי את שמם", מה שהוביל לצחוק מתגלגל של קושמרו ושל ליברמן בעקבותיו.

מספר 2 של ליברמן, אורלי לוי אבקסיס, אמנם מעניינת את הגולשים בהקשר לפועלה סביב הגדלת היצע הדיור הציבורי, אך עניין רב יותר הייתה פרסומת של חברת הכנסת הצעירה לחטיף השוקולד מקופלת אי שם ב-1993. גם עברה כדוגמנית עניין רבות את הגולשים.

בחלק הפחות מעניין של ההשלמות האוטומטיות של גוגל אפשר למצוא את אריה דרעי שהגולשים חיפשו מונחים שקשורים אליו כמו "שמלאני", "חוזר", "הורשע" וכמובן "אלי ישי". מנגד, אצל אלי ישי אחד המונחים הפופולריים ביותר היו "אריה דרעי" וכן סביב שירותו הצבאי (חסכנו לכם את החיפוש - טנקיסט ומש"ק דת ביחידת הובלה).

אצל איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, ביקשו הגולשים לדעת אם הוא נוצרי ועל מכתב שהוציא בעבר כמזכיר חד"ש נגד חדשות 2 על טענות שחד"ש תמכה בנשיא סוריה אסד. מספר 2 במפלגתו, מסעוד גנאים, עניין את הגולשים בעיקר עקב התנגדותו למכירת הגיליון של המגזין הצרפתי "שארלי הבדו", שנשא בשער קריקטורה נגד הנביא מוחמד, בחנויות סטימצקי וכן סביב העימות החריף שלו עם שרון גל בערוץ 2.
אחרון חביב הוא משה כחלון, שמעט בדומה לאופי שבו הוא נתפס, גם לא עורר חיפושים מעניינים במיוחד. למעשה, עיקר החיפושים סביבו בגוגל היו סביב מצע המפלגה והרשימה שלו לכנסת בתור שחקן חדש-ישן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully