וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוסט בפייסבוק: "הבעלים של תותלאנד קילל אותי מול הילדים שלי"

16.3.2015 / 8:00

גולשת כתבה פוסט תלונה בעמוד הפייסבוק של מקום בשם תותלאנד, לאחר שלטענתה בעל המקום קילל וצרח עליה בפני ילדיה. בתגובה הפוסט נמחק והעמוד כולו נסגר. בעלי תותלאנד: "סגרתי כי התלונה לא צודקת". הגולשת: "הוא שלח לי איומים בפרטי"

קבוצת הפייסבוק "טיולון- מבלים עם הילדים ומדווחים מהשטח" מחברת בין חובבי טיולים משפחתיים, ומשמשת במה להמלצות ודיונים בנושא. 12 אלף החברים בקבוצה מחליפים ביניהם רשמים על מסלולי טיולים ומקומות בילוי שונים, ממליצים על מקומות מוצלחים ולחילופין מזהירים מפני מקומות בעייתיים.

אתמול פרסמה הגולשת מ' פוסט בקבוצה, עם אזהרה לגבי מקום שנקרא "תותלאנד" בהוד השרון. מדובר בשדה חקלאי אליו מגיעות משפחות עם ילדים כדי לקטוף תותים ולבלות בחיק הטבע. אלא שהבילוי של מ' הסתיים בטונים צורמים: לטענתה, הבעלים של תותלאנד השתולל וקילל אותה בפני הילדים שלה, וכשפרסמה פוסט תלונה בעמוד הפייסבוק של המקום - הוא נמחק, והיא קיבלה הודעות מאיימות לפייסבוק שלה. אלא שגם הפוסט שפרסמה, בפעם השניה, בקבוצת "טיולון", הוסר זמן קצר לאחר מכן מסיבות לא ידועות.

פוסט של גולשת נגד תותלאנד. facebook, צילום מסך
פוסט של גולשת נגד תותלאנד/צילום מסך, facebook

"בעל המקום השתולל ובעט בחפצים"

בשיחה עם וואלה!TECH, סיפרה מ' כי בשבת האחרונה ביקרה עם ילדיה, בני ה-6 וה-7, בתותלאנד שבהוד השרון. כרטיס הכניסה לתותלאנד כולל קטיף תותים וכלניות, אך בקרבת מקום צמחו גם גידולים אחרים - בין השאר ערוגות חסה. ילדיה של מ', שלא ידעו כי החסה אינה כלולה בקטיף, קטפו גם ממנה וחזרו לאמם עם החסה הקטופה בידיהם.

"ואז הגיע בעל המקום, שכנראה עקב אחר הילדים", מספרת מ', "הגיע בצעקות וקללות ומילים גסות, ודרש לדעת מה פתאום הילדים נגעו בחסה. הסברנו שלא ידענו שאסור ושזה נעשה לגמרי בתום לב, והוא המשיך לצרוח ודרש מאיתנו 200 ש"ח תמורת החסה שנקטפה. ביקשנו שלא ידבר כך בפני הילדים, אך הוא המשיך ואף נהיה תוקפני יותר, השתולל וקילל ובעט בחפצים. הילדים נבהלו מאוד והתחילו לבכות, והחלטנו לעזוב את המקום. הדרישה שלו לא נשמעה לנו הגיונית, שורש חסה לא עולה 200 שקלים".

לדבריה, כשבעל המקום ראה שהם יוצאים רדף אחריהם לחניון , חסם בפניהם את הכניסה לרכב שלהם ולא הניח להם לנסוע עד שישלמו. "בסופו של דבר שילמנו לו, כי פחדנו מאוד שזה יגיע לאלימות פיזית", אומרת מ'.

מ' חזרה לביתה וכתבה פוסט תלונה בעמוד הפייסבוק של תותלאנד, אך הפוסט נמחק תוך זמן קצר. ולא רק הפוסט - עמוד הפייסבוק של תותלאנד כולו הוסר בפתאומיות מהרשת, ונכון לכתיבת שורות אלה הוא לא קיים. במקביל, קיבלה מ' הודעה פרטית מפרופיל שנקרא Raki Taki, ובו קללות מיניות קשות מאוד כמו גם המשפט "הבת שלך נדרסה לכי בדקי מה איתה".

מ' בטוחה שאותו אנונימי ששלח לה את ההודעה המאיימת הוא הבעלים של תותלאנד, או מקורב אליו. לדבריה, עד אתמול הופיעו בפרופיל Raki Taki קישורים לעמוד של תותלאנד, קישורים שהוסרו בינתיים. בין אם היו כאלה או לא, אין דרך לדעת בבירור אם יש קשר בין ההודעה המאיימת לבין תותלאנד, אך סמיכות המקרים בהחלט אומרת דרשני. הפוסט שכתבה אחר כך ב"טיולון" זכה לשיתופים רבים ולתגובות גולשים של תמיכה וזעזוע - ולא ברור עדיין מדוע הוסר (ממנהלי "טיולון" טרם נמסרה תגובה).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

"היא ילדה קטנה ומפגרת"

פנינו גם אנחנו לבעלים של תותלאנד לבקשת תגובה. לאחר ששמע במה מדובר, האיש סירב לומר לנו את שמו המלא ואף המליץ לנו לרדת מהכתבה. "אם את רוצה לזיין לי את העסק אז בבקשה, תכתבי על זה", הוא אמר בשיחת טלפון, "תכתבי שאני זבל של בנאדם. אבל שתדעי שיש לך פה עסק עם ילדה קטנה ומפגרת".

מה בכל זאת קרה שם?

"הגברת הגיעה לשדה שלי, שילמה על קטיף תותים שבתוך זה כלולה גם אופציה לקטיף כלניות. מלבד אלה יש לי גם ערוגה של חסות צעירות ועוד כמה שתילים. אף אחד לא התקרב לחסות, לכולם היה ברור שזה קטיף תותים בלבד".

כנראה לא לכולם.

"הילדים שלה, בוולגריות רבה, הרסו חצי ערוגה והביאו לאימא שלהם שתי חסות. באתי אליה, אמרתי לה תשלמי על הנזק, ביקשתי 30 שקל. אחר כך הלכתי רגע למקום אחר, וכשחזרתי היא כבר הייתה במגרש חניה, פשוט ברחה בלי לשלם על הנזק. אז מן הסתם התעצבנתי, יצאתי עליה ולא נתתי לה להיכנס לאוטו. אבל לא הפעלתי שום אלימות".

אבל היו קללות?

"יצאתי אחריה לקבל את הכסף, היא התחילה להתווכח ולצעוק עליי אז כן, הרמתי בחזרה את הקול והרוחות התלהטו ו-וואלה, גם קיללתי ליד הילדים, כן. אבל שתדעי לך שהיא ילדה קטנה ומפגרת, לפני שהיא נסעה עשתה לי ביד תנועה של זין".

הפוסט שהיא כתבה בעמוד שלכם אחר כך נמחק, ובעצם העמוד כולו.

"כן, ביקשתי ממי שמטפל בעמוד שלנו לסגור אותו, בגלל הביקורת הלא צודקת שהיא רשמה שם".

ויכול להיות שכתבת לה הודעה מאיימת בפרטי?

"אין לי קשר לעמוד הפייסבוק או לפוסטים בפייסבוק".

יצרת איתה איזשהו קשר?

"בכלל אין לי מושג מי זאת".

מן הסתם אתה כן יודע, כי ראית את הפוסט שהיא כתבה אצלכם.

"אוקיי אז אני יודע מי זאת, בשם. אבל לא דיברתי עם אף אחד שמכיר אותי עליה, סיפרתי עליה רק להורים שלי ולמי שמנהל את העמוד. שזאת אימא שלי".

היא טוענת שדרשת 200 שקל על החסה, לא 30.

"אמרתי את זה בצחוק. אבל עובדה שאחר כך ביקשתי ברצינות 30 וזה גם מה שהיא שילמה".

"שילמתי 30 כי לא הייתה לי אגורה יותר מזה לתת לו", טוענת מ' בתגובה, "כל מי שהיה סביבנו ראה את ההתנהגות שלו ושמע את הדרישה שלו ל 200 ש"ח. אבל העניין פה זה לא הכסף אלא ההתנהגות שלו, הטראומה שהוא עשה לילדים. לא פניתי למשטרה כי אני פוחדת מאוד ממנו, אני לא יודעת למה הוא מסוגל. צריך פשוט להוקיע את הדבר הזה מהחברה שלנו. ובפרט מהילדים שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully