וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפוש בגוגל: הרצוג מוביל, אחריו בנימין נתניהו ויאיר לפיד

רועי גולדנברג

16.3.2015 / 17:10

135 אלף חיפושים נערכו בגוגל סביב המונח "המחנה הציוני" ב-30 הימים האחרונים, בעוד "הליכוד" משך רק 45 אלף צפיות - כמעט כמו "יש עתיד". בוויקיפדיה נתניהו עם 450 אלף צפיות בערך אודותיו באנגלית

בנימין נתניהו    יצחק הרצוג     הליכוד    המחנה הציוני     בחירות 2015. אבי כהן
בנימין נתניהו יצחק הרצוג הליכוד המחנה הציוני בחירות 2015/אבי כהן

הבחירות האחרונות התנהלו לא מעט במרחב הדיגיטלי, הרבה יותר מהמערכה הקודמת שהייתה רק לפני כשנתיים. פייסבוק, טוויטר ויו-טיוב היו רק חלק מהזירות שבהן התנהלו הדיונים, הוויכוחים, הדמגוגיה והניסיונות לשכנע את הישראלים להצביע למפלגה כזו או אחרת.

רגע לפני הקרב האחרון מחר (ג'), החלטנו לבדוק בעזרת חברת אלגומייזר, המציעה מערכת שפיתחה לייעול הפרסום בגוגל עבור סוכנויות ומשרדי פרסום ולקוחות קצה, מי מהמפלגות ומהמועמדים מסקרן יותר את הגולשים ומוביל במספר החיפושים.

במקום הראשון, ובפער ניכר, מובילה מפלגת המחנה הציוני עם 135 אלף חיפושים ב-30 הימים האחרונים. במקום השני נמצאת מפלגת הליכוד עם 45 אלף חיפושים וצמודה אליה מפלגת יש עתיד עם 44.8 אלף חיפושים. קצת אחריה מפתיעה מפלגת ש"ס עם 39 אלף חיפושים ואחריה יהדות התורה עם 29.5 אלף חיפושים.

ומה קורה בחיפושים הפרסונליים? יצחק (בוז'י) הרצוג מוביל גם כאן עם 43.4 אלף חיפושים, כשצמוד אליו נמצא יאיר לפיד עם 42.1 אלף חיפושים ומיד אחריו בנימין נתניהו עם 41.8 אלף חיפושים. במקום הרביעי נמצאת ציפי לבני עם 36.2 אלף חיפושים וצמוד אליה אלי ישי עם 35.2 אלף חיפושים. עוד אפשר לראות את נפתלי בנט ומשה כחלון צמודים זה לזה עם 28.8 אלף חיפושים כל אחד.

לדברי אביב ברקוביץ, מייסד וסמנכ"ל פיתוח עסקי של חברת אלגומייזר, "התנהגות הגולשים ושאילתות החיפוש שלהם במנוע החיפוש של גוגל עשויים לחזות טרנדים שונים - ובמקרה של בחירות אף לרמוז על התוצאות שלהן. ניתן למצוא קורלציה מסוימת בין כמות החיפושים למפלגות וליושבי הראש שלהן לבין הסקרים המסורתיים המנסים לחזות את תוצאות בחירות".

הנאום בקונגרס הקפיץ את הצפיות של נתניהו בוויקיפדיה

ומה קורה בויקיפדיה? במהלך 90 הימים האחרונים, ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו מוביל בצפיות בערכים בוויקיפדיה בעברית מבין המועמדים עם 53.6 אלף צפיות, כשאחריו ניצב הרצוג עם 43.5 אלף צפיות.

בפער ניכר ניצב במקום השלישי נפתלי בנט עם 25.4 אלף צפיות ומיד אחריו ציפי לבני עם 25 אלף צפיות. את החמישייה סוגר משה כחלון (23.5 אלף) ואת הרשימה סוגר יעקב ליצמן עם 3,015 צפיות בלבד.

ברמת המפלגות אפשר למצוא את המחנה הציוני במקום הראשון עם 32.5 אלף צפיות, הבית היהודי עם 24.1 אלף צפיות ואחריו הליכוד (23.1 אלף), כולנו (17.9 אלף) וש"ס (17.6 אלף). גם במקרה הזה יהדות התורה תופסת את המקום האחרון.

בויקיפדיה גם ביקשו לבדוק את העניין שמגלים הגולשים בערכים באנגלית על המועמדים ומצביעים על פער עצום בערך של נתניהו לעומת כל השאר - תולדה, בין היתר, של נאומו בקונגרס שהביא לקפיצה של 150 אלף צפיות בשלושת הימים שסביב הנאום. כך, נתניהו מוביל עם 450.3 אלף צפיות בויקיפדיה והרחק אחריו הרצוג עם כ-60 אלף צפיות, ציפי לבני (41.8 אלף), נפתלי בנט (26.8 אלף) וליברמן (24.6 אלף).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully