וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טכנולוגיה לבישה מסוכנת?

20.3.2015 / 18:30

אם טלפון סלולרי פולט קרינה, מה יהיה עם השעונים החכמים שאמורים להיות צמודים לגוף שלנו 24 שעות ביממה? מגזין הניו יורק טיימס ניסה לענות

בשבוע שעבר הושק, ברוב הוד והדר, השעון החכם של אפל - ה-Apple Watch. עדיין לא ברור אם הוא יהיה להיט, ואם בכלל נטרח לרכוש שעונים חכמים בזמן האחרון; אבל זה לא משנה לחברות הטכנולוגיה שמתקוטטות ביניהן מי תצא ראשונה עם שעון ואצל מי הוא יהיה יותר חכם. ועם טכנולוגיה לבישה שהולכת ומשתלטת על חיינו, ומצמידה אל גופינו עוד ועוד מכשירים חשמליים חכמים, לא נותר אלא לתהות - האם יש כאן גם סכנה לבריאות? ואם עד היום דיברו על סכנת הקרינה שבטלפון הסלולרי בזמן שהוא פועל, מה יקרה כשהסמארטפונים יהפכו לחלק מהלבוש שלנו באופן קבוע?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השעונים של אפל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגזין הניו יורק טיימס פרסם השבוע מאמר שעוסק בשאלה הזאת. עדיין אין מחקרים בנושא, מאחר וטכנולוגיה לבישה היא עניין חדש יחסית, אך המאמר מביא את מחקרי ארגון הבריאות העולמי העוסקים בקרינה סלולרית של סמארטפונים ומעלה מתוכם השערות לגבי טכנולוגיה לבישה.

אותם מחקרים גורסים כי מידת הנזק שעלולה הקרינה הסלולרית לגרום תלויה בקרבת המכשיר הסלולרי למוח - כלומר, הנזק עלול להיגרם בעיקר בזמן שיחה קולית, כשהטלפון צמוד לראש. שימוש באוזניה יפחית את הסכנה באופן משמעותי.

ומה לגבי השעון של אפל, שנמצא רחוק מהראש - על פרק היד? לדברי המומחה שמצוטט במאמר, הסכנה האמיתית היא בחיבור רשת 3G, מהסוג שנמצא במכשירים כמו סמסונג גיר S. השעון של אפל, ושעונים חכמים אחרים, מחוברים לרשת באמצעות בלוטות' - כך שלא אמורה להיות סכנה.

כל הסייגים האלה נוגעים למשתמשים מבוגרים: אצל ילדים הסכנה רבה יותר, כי דפנות הגולגולת דקות יותר ומגנות פחות מהקרינה של מכשירים. על ילדים להיזהר משיחות ממושכות בטלפון הסלולרי, ובאשר לטכנולוגיה לבישה - להסיר את השעון החכם או כל מכשיר דומה אחר לפני השינה.

אלה ההשערות שקיימות כיום על בסיס מה שאנחנו יודעים, ואם יש סכנות נוספות בטכנולוגיה לבישה - נוכל כנראה לדעת אותן רק בדיעבד, בדומה לנזקי הסיגריות שהתגלו רק באיחור. פשוט תרחיקו את השעון החכם מהראש - ונקווה לטוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השמלה החכמה של אינטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully