וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות ברשת להחרים את "עובדה" והראיון עם ארז אפרתי

23.3.2015 / 17:35

החלטת "עובדה" לשדר ראיון עם מאבטח הרמטכ"ל לשעבר ארז אפרתי מעוררת תרעומת ברשת. "מאוס עיניין הניקוי של עבריינים מורשעים ומשוחררים על ידי תכנית בפריים טיים" או "כנפגעת תקיפה מינית התחושה היא של סטירת לחי וזלזול בנפגעות" היו רק חלק מהתגובות

Post by ‎עובדה‎.

קריאות להחרים את הפרק של "עובדה" הערב, שם יפורסם ראיון עם ארז אפרתי - מאבטח הרמטכ"ל שהורשע בניסיון לבצע מעשה סדום ותקיפה וסיים לרצות שש שנים בכלא. הפרומו לתכנית שהועלה לעמוד הפייסבוק של "עובדה" גרר אחריו עשרות רבות של קריאות גינוי להחלטת מערכת התכנית לשדר את הראיון שערכה נסלי ברדה עם אפרתי ולהעניק לו במה ציבורית, ובמקביל הופץ ברשת קמפיין הקורא להחרים את השידור הערב, וצופים הודיעו כי הגישו בנושא תלונות לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו המפקחת על שידורי קשת.

"אילנה דיין עומדת לתת לאנס ארז אפרתי במה כדי שיספר לעולם כולו את סיפורו וכמה הוא מסכני / אומללי / שילם את חובו לחברה ושאר שטויות", נכתב בהודעה שהפיץ עמוד הפייסבוק "אחת מתוך אחת" שנועד להעלות את המודעות לתרבות האונס והטרדות מיניות. "למה?! למה שוב מעמידים במרכז את האנס ולא את מי שנפגעה מאלימות מינית בוטה וקשה רק כי הלכה ברחוב?! למה נותנים במה לסיפור שלו? למה אנחנו צריכים בכלל לראות את הפנים שלו?! 0% רייטינג יבהירו לכול מי שנדמה להם שלתת במה לאנס זה דבר לגיטימי - שאנחנו, הציבור חושבות וחושבים שזה דבר דוחה, מעודד את תרבות האונס ופוגע בנפגעות. ואל תצפו הערב בעובדה. אל תקשיבו לדבריו של האנס, פקחו אוזניים והקשיבו לקולה השקט של הנפגעת שלא נותנים לה במה!".

"לאנס הזה לא מגיע זמן שידור להלבין את שמו"

עמוד הפייסבוק של התכנית התמלא גם הוא, כאמור, בקריאות מחאה של צופות וצופים. "הטרמינולוגיה העקומה שלכם 'תקיפה'. מדובר באונס ברוטאלי. ולאנס הזה לא מגיע זמן שידור להלבין את שמו. ובוודאי לא מגיע לאלפי הנשים והגברים ניצולי האונס שזה מה שהם יצטרכו לסבול את זה על המסך", כתבה אחת הצופות. אחד אחרת הוסיפה: "מאוס עיניין הניקוי של עבריינים מורשעים ומשוחררים על ידי תכנית בפריים טיים".

מנהלת העמוד "אחת מתוך אחת", גל שרגיל, כתבה כי כנפגת תקיפה מינית היא מוצאת את הראיון מקומם במיוחד. "בפורמו כמובן ארז אפרתי מיוצג כאדם חבול, מסכן, קורבן שלא יודע מה נפל עליו" ,כתבה. "הוא אומנם לוקח אחריות מסוימת, מודה שפגע אבל האם זה מספיק? האם במערכת הייתה חשיבה כיצד הופעתו בפריים טיים תשפיע על נפגעות תקיפה מינית ועל הנפגעת מארז אפרתי? כנפגעת תקיפה מינית וכמנהלת עמוד אחת מתוך אחת, אני יכולה להגיד שהתחושה היא של סטירת לחי וזלזול בנפגעות תקיפה מינית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נסלי ברדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נסלי ברדה מגיבה: "ראיון עיתונאי הוא לא פרס"

כתבת התכנית, נסלי ברדה, הגיבה לטענות שנשמעו בעמוד הפייסבוק של "עובדה, וכתבה: "כשהתחלנו לעבוד על כתבת נסיון האונס בירקון , היה ברור שזה נושא קשה, רגיש; כזה שמעלה הרבה מאוד שאלות. לחלק גדול מהשאלות האלה הייתה רק כתובת אחת: העבריין עצמו, ארז אפרתי. עד רגע התקיפה, אפרתי היה ב'צד של הטובים': שירת ביחידה מובחרת, עבר את כל המבחנים של השב"כ והתקבל ליחידה לאבטחת אישים, שמר על הרמטכ"ל. האיש הזה חמק מתחת לכל רדאר אפשרי, עד הלילה שבו תקף פתאום באכזריות, לכאורה בלי אותות אזהרה, צעירה שהיתה בדרכה הביתה.
לא היה מובן מאליו לראיין אותו. כל ההסתייגויות עלו על השולחן. אז למה כן? כי ראיון עיתונאי הוא לא פרס. הוא כלי לעסוק בשאלות ציבוריות".

"ארז אפרתי הוא עכשיו אדם חופשי. האם כעת, כשהוא חזר לתוך החברה, המנגנון החייתי שבו נוטרל? אפשר בכלל לנטרל מנגנון כזה? האם ישנם סימנים מקדימים שיכולים להזהיר מפני הסכנה שמצויה באדם שנראה על פניו נורמטיבי?
יש משהו מבהיל בסיפור של אפרתי דווקא כי היא רחוק כל כך מתדמית האנס. זה לא הופך אותו ולו בגרם לפחות אשם, אולי להפך. אבל זה הופך את הסיפור שלו למטריד הרבה יותר, עבור כולנו. גם אם לא פשוט, חשוב, בעיניי, להקשיב לו", דברי ברדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully