וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טים קוק יוצא נגד חקיקה הומופובית

30.3.2015 / 11:47

במאמר שפרסם מנכ"ל אפל בוושינגטון פוסט, הוא ימתריע מפני אפליה נגד קהילת הלהט"ב, המעוגנת בחוק בחלק ממדינות ארה"ב. קוק, הומוסקסואל מוצהר, הדגיש שמדובר בסכנה חברתית - וגם בסוגיה עסקית

טים קוק. AP
טים קוק/AP

מנכ"ל אפל, טים קוק, פרסם אמש מאמר בוושינגטון פוסט ובו הוא מזהיר מפני חוקים הומופוביים בארה"ב. במאמר מציג קוק סוגים שונים של חקיקה ברחבי ארה"ב שמפלים נגד זוגות חד מיניים במקומות העבודה ופוגעים ביחסים עם לקוחות, ומדגיש את שני ההיבטים הבעייתיים של החקיקה: המוסרי, והעסקי. "הקהילה העסקית של אמריקה גילתה כבר מזמן שאפליה, מכל סוג, היא רעה לעסקים", כותב קוק, "באפל אנחנו נאבקים לשמור על העסקים שלנו הוגנים וצודקים, ולכן אני יוצא - בשם חברת אפל - כנגד גל החקיקה המפלה בכל מקום שבו תופיע".

"דת היא לא תירוץ לאפליה"

החוקים שאליהם מתייחס קוק הם כאלה שהוצעו או שכבר עברו במדינות כמו טקסס, אינדיאנה וארקנסו. ביניהם, חוק שהוצע בטקסס ומטרתו להפעיל סנקציות כלכליות על עובדים שרשומים כנשואים לבני מינם, וחוק שעבר בארקנסו מאפשר לבעלי עסק לסרב לשרת לקוחות מ"טעמים דתיים", כשהמשמעות היא מניעת שירות מהומסקסואלים. "אני מאוד בעד חופש דת", מבהיר קוק, "בילדותי הוטבלתי בכנסייה בפטיסטית והדת תמיד הייתה חלק חשוב מחיי. מעולם לא חונכתי, וגם לא האמנתי, שדת צריכה לשמש כתירוץ לאפליה".

קוק עצמו הוא הומוסקסואל מוצהר, והוא יצא מהארון באופן רשמי לפני כחצי שנה, למרות שגם לפני כן הייתה זהותו המינית ידועה והוא אף נבחר למקום הראשון ברשימת 50 הגאים המשפיעים ביותר של המגזין הלהט"בי Out. הוא הספיק כבר להיתקל בעצמו בהצהרות גזעניות - כבר למחרת ההצרה שלו על נטייתו המינית קרא אחד המחוקקים ברוסיה לאסור את כניסתו של מנכ"ל אפל לרוסיה מחשש שיביא איתו "אבולה, איידס וזיבה".

"זו אינה סוגיה פוליטית או דתית", מסכם קוק במאמרו, "מדובר באופן שבו אנחנו מתנהגים לזולת. התנגדות לאפלייה דורשת אומץ. כשחייהם וכבודם של אנשים רבים כל כך עומדים על הכף, הגיע הזמן שכולנו נהיה אמיצים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

  • עוד באותו נושא:
  • טים קוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully