וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה בארה"ב: מותר להגיש מסמכי גירושים בפייסבוק

7.4.2015 / 6:02

פסיקה תקדימית: אישה שבעלה התחמק ממנה כדי שלא תצליח להתגרש ממנו, קיבלה היתר מבית המשפט לשלוח לו את הבקשה לגירושים בהודעה בפייסבוק. אם לא יענה עליה - זו בעיה שלו

פייסבוק. ShutterStock
פייסבוק להצלת הגירושים/ShutterStock

אלנורה באידו מניו יורק רצתה להתגרש מבעלה, ויקטור. אבל הייתה בעיה קטנה: היא פשוט לא הצליחה להשיג אותו כדי למסור לו רשמית את בקשת הגירושים. השניים חיו בנפרד כבר תקופה, הוא לא אחז בעבודה קבועה ושינה כתובות מגורים ללא הרף, והתחמק מלהיפגש עמה כדי שלא תוכל להגיש לו את הבקשה לגירושין. הפיתרון שמצא השופט במנהטן אליו עתרה אלנורה: למסור את הבקשה לגירושים בפייסבוק, כך דווח באתר החדשות הדיילי ניוז.

ויקטור ואלנורה, שניהם במקור מגאנה, נישאו בטקס אזרחי בארה"ב לפני שש שנים. ויקטור הבטיח שבהמשך יקיימו גם טקס גאני מסורתי, ולאחר שחזר בו מהבטחתו - הנישואים התפרקו, ובעצם מעולם לא מומשו - הזוג לא עבר לגור ביחד ונותרו פרודים, כשוויקטור מסרב להתגרש ויוצר קשר עם אלנורה רק לעתים רחוקות, ורק באמצעות הטלפון או הפייסבוק, אך לעולם לא פנים אל פנים. ועל פי החוק, עד שבן הזוג לא מקבל לידיו את הבקשה לגירושים, אין אפשרות להמשיך בתהליך.

אלנורה פנתה לסיוע משפטי בעניין. עורך הדין שלה גילה שאין כל אפשרות ליצור קשר עם ויקטור - כתובתו לא רשומה בשום מקום, אין לו קו טלפון קבוע שרשום על שמו והוא אינו מופיע ברשומות של משרד הרישוי או הדואר. לאחר שאפילו בלש פרטי ששכרה אלנורה לא הצליח לאתר את הבעל, נותר רק מקום אחד שבו אפשר ליצור עמו קשר - עמוד הפייסבוק שלו, שעדיין פעיל.

השופט, מתיו קופר, הסכים שאכן אין מנוס, ופסק שעורך הדין של אלנורה ישלח את הבקשה הרשמית לגירושין בהודעה פרטית לפרופיל של ויקטור, וזה ייחשב כהליך חוקי של בקשת גירושים. אם ויקטור לא יגיב, תישלח אליו ההודעה שוב כעבור שבוע, ואז שוב בשבוע אחרי. אם לא תתקבל כל תגובה מוויקטור אחרי שלוש פעמים, ייחשב הדבר כאילו קיבל את הבקשה.

הודעה הראשונה נשלחה לוויקטור השבוע, וטרם נענתה.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully