וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה מסביר: כך תגנו על עצמכם מפני מתקפת סייבר

7.4.2015 / 14:34

כמדי שנה, פרסמה קבוצת "אנונימוס" יחד עם פעילי רשת פרו-פלסטיניים הודעה שלפיה חיבלה בפעילות של אתרים ישראליים ברשת, בהם הזמר שלום חנוך וח"כ יוסי יונה. פרופ' אהרון פרידמן מציע כמה דרכים להתמודד עם התופעה. צפו בדיווח מאולפן וואלה

מערכת וואלה!

קבוצת אנונימוס ופעילי רשת פרו-פלסטיניים פרסמו הבוקר (שלישי) הודעה שלפיה תקפו אלפי אתרים, עשרות אלפי חשבונות דואר אלקטרוני ועשרות חשבונות פייסבוק. מדובר במתקפה השנתית המתקיימת מדי שנה ב-7 באפריל תחת הכותרת #OpIsrael (קיצור של "התנגדות לישראל").

אנונימוס אף פרסמה את חשבונות המייל ורשימת האתרים שכביכול נפרצו, בהם של הזמרים שלום חנוך, עברי לידר ולוקאץ', להקת הדג נחש, חבר הכנסת יוסי יונה, המכללה התורנית לבנות באופקים וארגונים שונים. עם זאת, על פי רוב הדבר מסתכם בשיבושים זמניים בלבד באותם אתרים, כאשר רובם חוזרים לשגרה בתוך זמן קצר. בין היתר דווח כי אתר הכנסת נפרץ ונפל, אולם האתר פועל כסדרו.

לקריאה נוספת:
אובמה דחה דרישת נתניהו לכלול בהסכם הגרעין הכרה איראנית בישראל
החקירה נגד רונאל פישר תקועה - בגלל הקוד של האייפון
נסראללה: הסכם הגרעין יחזק את איראן וימנע מלחמה אזורית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האתר הרשמי של שלום חינוך, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרטון שפרסם הארגון שלשום לקראת המתקפה, אמר הקריין כי "זהו מסר לישויות הציוניות השוטות, אנחנו באים להעניש אתכם שוב על פשעיכם כלפי השטחים הפלסטיניים", ואף ציין גם את מבצע "צוק איתן" כחלק מאותם פשעים.

ב-7 באפריל, נשמע הקריין מודיע, "אנחנו נפיל את שרתי האינטרנט שלכם, את האתרים הממשלתיים, אתרים של הצבא הישראלי, של בנקים ושל מוסדות ציבוריים. נמחק אתכם מהמרחב הווירטואלי כפי שאנחנו עושים בכל שנה". הוא מכנה את האירוע לא פחות מאשר "שואה דיגיטלית", ומוסיף כי המתקפה השנה תכלול גם פגיעה בסמארטפונים ובטאבלטים.

עברי לידר מסר בתגובה: "זו הפעם הראשונה שמצליחים להפיל את האתר שלי. ביקשתי מהצוות הטכני לעשות כל מאמץ להחזיר את המצב לקדמותו ובמהירות האפשרית, וגם לשנות ולשדרג את מערכת האבטחה כדי למנוע מקרים כאלה".

עוד באותו נושא

מחר: אנונימוס תבצע מתקפת סייבר על ישראל

לכתבה המלאה

מומחה סייבר: "'אנונימוס חובבנים'"

פרופ' אהרון פרידמן, מומחה סייבר עולמי מאוניברסיטת אריאל, הסביר כי אין לחשוש יותר מדי מהמתקפה של "אנונימוס". לדבריו, מדובר בהאקרים לא רציינים דיים שאינם יכולים להסב נזק משמעותי. "ארגון 'אנונימוס' הוא לא ארגון היררכי כמו חמאס או חיזבאללה, אלא זה למעשה שם שכל קבוצה של האקרים יכולה לשאת", אמר פרידמן, שעמד בעבר בראש חברה לאבטחת מידע של משרד ההגנה האמריקני. "לא מדובר בארגון מתוקצב ורציני אלא בהאקרים חובבנים יותר. האקרים רציניים לא מזדהים תחת שם מסוים ומודיעים מראש שביום מסוים הם הולכים לתקוף. זה לא אומר שלא יכול להיות מצב שהאקר רציני יצטרף פעם לחבורה כזו, אבל הסבירות לכך מאוד נמוכה".

פרידמן ציין עוד כי אנשי "אנונימוס" תקפו "אתרי אינטרנט שממילא פתוחים לציבור הרחב. אין להם יכולת להיכנס לבסיסי המידע של חברות ולגרום נזק רציני. זה לא כמו הסיפור שהיה עם הפריצה לחברת החשמל הטורקית לפני כמה שבועות, שם פעלו אקרים רציניים שהסבו נזק לחברת החשמל והשביתו תחנות כוח". לדבריו, "כל מה ש'אנונימוס' יכולים לעשות זה לשנות תוכן ולהשבית את האתר, שזה למעשה משחק ילדים. תוך כמה שעות הכול חוזר לקדמותו. נזק גדול הם לא עשו".
הפרופ' מרגיע, ומבהיר כי גם אם ינסו האקרים רציניים יותר להסב נזק לרשתות תקשורת של גופים ישראליים, כמו זה שנעשה לחברת החשמל בטורקיה, הדבר לא פשוט כלל. "יש לנו יכולות בנושא ואנחנו מאורגנים על זה. אין לנו ברירה אחרת כי אנחנו תמיד במצב של מלחמה", אמר.

פרידמן מציע בכל זאת כמה דרכים כיצד ניתן להגן על אתרים
ישראליים מפני תקיפות סייבר. ראשית, הסביר, כי יש לוודא עם החברה שבונה את האתר שהוא מאובטח כראוי. "תמיד כשאני רואה ניסיונות חדירה הייתי חוסם את הכתובות של אותם אנשים שניסו לפרוץ, וזה דבר שחברה צריכה לספק", אמר. פתרון נוסף, הסביר, הוא "שהאקרים עובדים תמיד דרך מחשבים אחרים כדי לטשטש את עקבותיהם ולהגדיל את כוח הפריצה עם כמה מחשבים שונים. לכן, חשוב תמיד כשלא עובדים על המחשב לסגור אותו. זה מקשה על פעילותם ולא מאפשר להם לפרוץ".

המלצה נוספת שציין פרידמן היא "לא ללחוץ על שום לינק חשוד שנשלח במייל, אפילו דרך כתובות מוכרות". לדבריו, "גם אני נפלתי פעם אחת לפח ולחצתי על לינק כזה ודרכי נשלח מייל דומה לכל הכתובות של אנשי הקשר שלי. מהר מאוד הצלחתי לסדר את זה".

(עדכון ראשון: 8:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully