וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה נגד ממים

12.4.2015 / 11:22

פסיקה תקדימית של בית המשפט במדינה לטובת זמר שתמונתו הפכה למם אסרה שימוש בדמויות ציבוריות בהוספת כיתוב תמונה. הסוף לממים ברוסיה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממים הם כבר מזמן שפת אינטרנט מבוססת לכל דבר. במילון הממים הבינלאומי יש ממים שהתקבעו והפכו אוניברסליים, ויש ממים שצצים ונופלים בהתאם למדינה, לתרבות, לאירועים או לתקופה. המשותף לכולם - תמונה בצירוף טקסט שיוצרת אמירה אקטואלית, בדרך כלל קבועה ותבניתית, כמעט תמיד סאטירית.

ועכשיו, מתברר, רוסיה יוצאת נגד הממים הסאטיריים.

מדובר בממים מסוג מאוד ספציפי - כאלה שמורכבים מתמונה של מישהו מוכר. כמו מם קיאנו ריבס (עם כיתוב של אמירה פרנואידית כלשהי) או מם צ'אק נוריס (עם כיתוב שמציג אותו כמנצח נצחי). בישראל, למשל, רץ בזמנו מם של אייל גולן, שתמיד היה אומר "זה אני!" בהתאם להתרחשות כלשהי, ומם של נפתלי בנט הדומה למם צ'אק נוריס.

אבל הרוסים לא כל כך אוהבים ממים שמשתמשים בתמונות של אנשים מוכרים. מה שעובר כ"פארודיה" במדינות אחרות, ולכן לא נחשב כשימוש מטעה בתמונה (הרי איש לא יחשוב שקיאנו ריבס באמת פרנואידי רק בגלל המם שלו), הפך השבוע ברוסיה - בעקבות פסיקת בית משפט - לעבירה הפוגעת בשמם הטוב של אנשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה התחיל כשזמר מקומי בשם ואלרי סיוטקין גילה ברשת מם עם הפרצוף שלו - כשעליו מודבקת שורה בוטה משיר של מישהו אחר, מדווח הוושינגטון פוסט. הוא תבע את האתר שהעלה את המם, ובית המשפט פסק לטובתו. המשמעות היא שמעכשיו, החוקים שמתייחסים לאיסור על פגיעה בשמם הטוב של דמויות ציבוריות, כוללים גם ממים סאטיריים: סוכנות התקשורת הרוסית הוציאה הודעה לפיה מעתה, אסור לפרסם ממים שמציגים דמות ציבורית באופן שאינו נאמן לאישיותו האמיתית. כלומר, אם קיאנו ריבס לא באמת פרנואידי - אסור לכם להציג אותו ככזה במם. ואם הזמר ואלרי סיוטקין לא באמת אמר את המשפט הבוטה ההוא, אל תצמידו אותו אליו.

ומה יעלה בגורלו של מם "ולדימיר פוטין" המפורסם? האחרון שבהם היה הצילום מ-2010 שבו פוטין יורד מהמטוס ונדמה שהוא עומד להתפוצץ. גולשי שאר העולם ימשיכו להשתמש בו, אבל מן הסתם במדינת פוטין עצמה המם יהפוך למוקצה. אצלנו, בינתיים, כל עוד לא מדובר בהסתה - אתם יכולים לפרסם ממים עם תמונות של מי שאתם רוצים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • הממיאדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully