וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חשבו בעולם על ה-Apple Watch

12.4.2015 / 16:00

ביקורות ראשונות על השעון החכם של אפל התפרסמו בעולם לרגל השקתו הצפוייה. בשורה התחתונה: מדובר על השעון היפה והמוצלח בשוק אבל חכו לדורות הבאים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
apple watch הראשון/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך סוף השבוע החלה המכירה המוקדמת של ה-Apple Watch לקראת השקתו הרשמית ב-24 באפריל. לרגל המאורע פרסמו אתרי הטכנולוגיה בעולם, שזכו לקבל לפני כולם את השעון החכם של אפל לבדיקה, את הביקורות שלהם. סקירת הפרסומים שלהם מאפשרת הצצה למה שאולי צפוי כשתחל המכירה הרשמית, ואולי תינתן התשובה שהולכת לצד השעון מהרגע שטים קוק הכריז עליו באירוע השקת האייפון 6 בספטמבר 2014: האם זהו תחילתו של עידן חדש בו כולם ילכו עם שעונים חכמים על הידיים?

התשובה היא: כנראה שעוד לא, למרות שמדובר בשעון נהדר.
זה מה שחשבו הביקורות:

עיצוב ותחושה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוב הביקורות התייחסו לדגם הסטנדרטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

באופן גורף הביקורות טוענות שמדובר בשעון הכי יפה בשוק. צריך לזכור שכותבי הביקורות היו בין הבודדים בעולם שהסתובבו בערך שבוע (חלקם רק זכו לפגישת התנסות בחנות של אפל) עם מוצר שמיליונים מצפים לו. באופן טבעי זה גורם ללובש אותו להרגיש מיוחד. עם או בלי קשר ליכולות העיצוב והגימור הגבוהות שאפל מתגאה בהם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד ההתרשמות מהעיצוב, רוב הביקורות מתייחסות למובן מאליו שעד היום לא היה קיים במכשירים של אפל: מדובר במוצר לביש.

הביקורות מתארות תחושה של משהו כבד (Slightly chunky" techradar") יותר מהמצופה. במיוחד עבור מי שעד היום לא לבש שעון, הידיעה שיש על הגוף מחשב קטן ולא שלוחה של הטלפון שנמצא בכיס דורשת הסתגלות.

ממשק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כפתור הצד נועד למנוע כיסוי של המסך הקטן על ידי האצבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוגמה שחזרה בהרבה מהביקורות היתרון שהשעון מציע בבדיקת הודעות בחברה באופן שיהיה קצת יותר סוציאלי כלפי אחרים. היכולת של השעון להחליף את הטלפון, בעיקר בגישה להתראות, היא המפתח להצלחה שלו ופעולה שלוקח זמן להתרגל אליה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלק מהביקורות מתייחסות לצורך להתרגל למוצר חדש של אפל ומתארות את השעון כסוג של האייפון הראשון על היד או אייפוד ננו. נקודת ההתייחסות למוצרים ישנים היא לאו דווקא שלילית אלא מתייחסת לחדשנות שהמוצר מביא אתו בדומה למוצרים ההם.

ההתרגלות לשימוש בכפתור הגלילה (crown) וכפתור הצד, אפשרות הלחיצה החדשה על המסך בתור כפתור וממשק המגע לוקחים גם הם זמן. עם זאת ההתרשמות מהן הייתה באופן כללי חיובית:

"After using the watch for a while I looked for the crown on my phone" (the Verge)

שימושיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצוין בהצגת הודעות בלי להוציא את הטלפון מהכיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאחר והשעון מציע מגוון רחב של שימושים הדעות חלוקות לגבי השימוש בפיצ'רים שלו. אין עוררין שהשעון עושה עבודה טובה מאד בהצגת הזמן במדויק, יפה מאד מבחינת אפשרויות התצוגה והוא לא רע בקבלת התראות: אלו, מלבד שיחות, הם מהשימושים העיקריים של הסמארטפון. וכולם מרוצים מהאמוג'י.

אולם בעיות של תצוגה ותפקוד אפליקציות צד שלישי קיימות. בחלק מהמקרים מדובר על באגים של ממש ואפליקציות שלא עולות בכלל או כאלו שהשימוש בהן עדיין מסורבל. חלק מהן אמורות להפטר בעדכוני גרסה קרובים.

המצב טוב יותר בשימוש באפליקציות מובנות של אפל. תשלום באמצעות השעון דרך ה- Apple Pay. עובד, והוא לבדו יכול לחולל מהפכה קטנה, אבל הרושם הוא שהשימוש בשעון כמכשיר ספורט עוד זקוק לשיפור. היא מתחברת לביקורת הכללית שמזכירה שיש צורך במכשיר אייפון כדי להינות מהשעון של אפל.

" If you get an Apple Watch, you likely won't need a Fitbit, too. But Fitbit works with multiple devices and operating systems, which Apple Watch does not". (re/code)

בנוסף, חלק מהביקורות מתייחסות לבעיות של איטיות בעלייה של אפליקציות או שהשעון לא תמיד נדלק כשמשנים את זווית פרק היד (השעון אמור להישאר במצב חסכון סוללה אם הוא לא בשימוש וזיהוי השימוש בו נעשה לפי פרק כף היד). בעיה נוספת שהייתה צפויה הוא זמן סוללה קצר יחסית לעומת המתחרים:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשורה התחתונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כולם אוהבים את אפל, לא לכולם יש כסף לאפל/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמעט כולם אומרים את אותו הדבר: מדובר בשעון נהדר אבל הוא לא לכל אחד (לא כולל המכורים לאפל שבוודאי ישמחו לקנות אותו).

התמונה שעולה היא שמדובר בדור הראשון. אלו חדשות מצויינות עבור אפל שתוכל לשכלל את השעונים בשנים הבאות ולהרוויח קו מוצרים חדש, שבהחלט יכול להיות שאת הדורות הבאים שלו כבר כולנו נלבש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully