וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואווי השיקה את ה-P8

ארז רונן, לונדון

16.4.2015 / 9:17

היצרנית הסינית עולה למגרש של הגדולים: השיקה סמארטפונים חדשים באירוע חגיגי בלונדון. האם תצליח להפוך לאחת מהשחקניות החשובות בשוק?

יח"צ - חד פעמי

חברת הטכנולוגיה הסינית וואווי (huawei) השיקה אמש (ד') שני מכשירי דגל חדשים: ה-P8 וה-P8 Max. וואווי מנסה בשנים האחרונות לחדור את שוק הסלולר הבינלאומי, אך עדין לא הצליחה למצב את עצמה לצד החברות הגדולות באמת, כגון סמסונג, LG ואפל.

השנה, כך נראה, וואווי מעבירה הילוך: המכשירים החדשים מעוצבים בקפידה, מתקדמים מאוד טכנולוגית, כוללים כמה תכונות מסקרנות ומההתרשמות הקצרה שלי מרגישים מאוד טוב ביד. גם קיום האירוע באולם מפואר בלונדון, אחת מהבירות החשובות ביותר בעולם המערבי, מסמנת את הנסיון של וואווי לפנות לשוק המערבי דווקא, ולא לשוק הבית הסיני.

כדי לעשות זאת, וואווי מנסה להפנות את הזרקור למצלמה. המכשירים החדשים מגיעים עם מצלמות מתקדמות, ופיצ'רים רבים שנועדו לעורר את הצד היצירתי שלכם. לטענת החברה, מעבד התמונה הייעודי שמוטמע במכשירים הוא ברמה של מעבדים הנמצאים במצלמות דיגיטליות מקצועיות, ובאמצעות חיישנים נוספים ומייצבי תמונה אופטיים. מצב "ציורי אור" למשל הוא אחד מהפיצ'רים, שמאפשר לצלם תמונות בזמן חשיפה ארוך, שיוצרות שובלי אור ארוכים.

פיצ'ר נוסף הוא "מצב במאי" שמאפשר לשלב בין ארבעה סמארפונים שונים כדי לצלם בו זמנית סרטון וידאו עם זוויות צילום מרובות. כל עוד אחד מהסמארטפונים האלה הוא P8, ניתן לשלוט על ניתוב התמונה בזמן אמת, ללא צורך להשתמש בתוכנות עריכה.

המכשירים החדשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיצוב מזכיר אייפון, אבל זה לא חיקוי אלא מוצר איכותי משל עצמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

המכשיר המסקרן יותר מבין השניים שהוכרזו הוא ה-P8 Max - פאבלט עם גודל מסך מפלצתי של 6.8 אינץ', אך בעובי 6.3 מילימטר בלבד - דק יותר מה-iPhone 6 Plus או ה-Note 4 של סמסונג. רזולוציית המסך היא Full HD בלבד, מעט מאכזב יחסית לגודל מסך כזה, אך כנראה הכרחית כדי לשמור על זמן סוללה סביר.

בוואווי גם מבטיחים מסך עם הפקת צבעים מדוייקת, וממשק משתמש ייעודי שעבר התאמה למסך הגדול ומאפשר עבודה עם כמה אפליקציות במקביל. למרות גודל המסך, וואווי מבטיחים זמן סוללה שיספיק לא פחוץ מ-2.23 ימי עבודה (!) בשימוש סביר, או כיום וחצי בשימוש כבד.

גודל המסך המטורף הזה הופך את המכשיר הזה לנישתי מאוד - הרבה יותר מפאבלטים נוספים היום שבדרך כלל לא עוברים את גבול ה-6 אינץ'. סביר להניח שהוא לא יהפוך ללהיט מכירות - אך הוא בהחלט מעניין. המחיר שלו - החל מ-549 אירו לגירסה בסיסית (32 ג'יגה זכרון) ו-649 לגירסת פרימיום (64 ג'יגה ומבחר צבעים אחר), שם אותו בליגה של השחקנים הגדולים.

ה-P8 ה"רגיל" והמכובד בפני עצמו מגיע עם מסך 5.2 אינץ' ברזולוצית Full HD. העיצוב שלו מתכתי וכל חלקי המכשיר (מלבד המסך כמובן) עשויים מקשה אחת של אלומיניום. קווי העיצוב נקיים, והגוף כולו שטוח לגמרי - ללא בליטות באיזור המצלמה או הכפתורים. בפועל זה נראה כמו שילוב בין iPhone 5 ל-iPhone 6, והוא מגיע בצבעים שמפניה, זהב, אפור ושחור. המחיר: 499 אירו לגירסה בסיסית עם 16 ג'יגה, או 599 לגירסת פרימיום עם 64 ג'יגה.

שני המכשירי כוללים מסך מגע שיודע לזהות מתי אתם משתמשים בפרקי האצבעות שלכם כדי לגעת בהם (או יותר נכון - לנקוש עליהם), מה שמאפשר להשתמש במחוות מגע חדשה. וואווי משתמשת בזה כדי ליישם בסמארטפון "לחיצה כפולה", שמאפשרת לבצע צילומי מסך, להשתמש במולטיטאסקינג ועוד.

וואווי מבטיחים גם לכלול במכשירים "חומת אש" לצריכת אנרגיה - שתחסום אפליקציות שזוללות סוללה כדי להבטיח זמן שימוש ארוך יותר - מה שמאפשר להגיע לזמן שימוש של יום וחצי בשימוש רגיל, יום שלם בשימוש כבד ו-2.3 ימים אם אתם אוהבים לשמור את המכשיר שלכם במצב סטנד-ביי, אך לא נוהגים להשתמש בו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מתי אצלנו?

וואווי. ארז רונן, מערכת וואלה! NEWS
השקת המכשיר על הבמה בלונדון/מערכת וואלה! NEWS, ארז רונן

שני מכשירי ה-P8 צפויים להגיע לישראל לקראת הקיץ, כחודש לאחר השקתם הרשמית בעולם."וואווי מתכוונת להסתער על השוק הישראלי עם מכשירי פרימיום מתקדמים ביותר, ובמחירים תחרותיים במיוחד", אמר קובי כליף, מנכ"ל אלפא טלקום, יבואנית וואווי לישראל: "אלפא טלקום תשיק בישראל את שני מכשירי הדגל החדשים, P8 Huawei ו-P8 max Huawei, לקראת הקיץ, בסמוך להשקתם בעולם. וואווי רואה בישראל שוק אטרקטיבי ביותר התואם לאסטרטגיה הגלובאלית שלה, במיוחד עכשיו, כאשר החברה החליטה להתמקד במכשירי פרימיום".

בוואווי מגדירים את המכשירים החדשים כיציאה למסע חדש, ויצירה של מכשירים ניידים שיאפשרו לאנשים לעשות דברים שלא היו אפשריים בעבר (בעיקר לצלם תמונות עם ציורי אור. אבל יש עוד כמה פיצ'רים קטנים בלעדיים). המטרה היא לצאת מנישת ה"עוד מכשיר סיני" שמיוחסת לחברה הזו במערב - ולעבור לליגה של הגדולים. האם זה יעבוד בשוק הסלולר הצפוף והתחרותי? מוקדם להגיד, וזה צפוי להיות מאבק קשה - אך בכל הקשור לעיצוב וטכנולוגיה וואווי בהחלט בכיוון הנכון.

  • עוד באותו נושא:
  • ואווי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully