וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתברר ש"מוט הסלפי" הומצא כבר לפני 30 שנה

21.4.2015 / 17:38

ב-1985 צלם חובב המציא מקל שמחזיק לכם את המצלמה כדי שתוכלו להצטלם מרחוק. המוצר לא ממש נמכר, ונראה די מסורבל - בעיקר כי הוא היה מיועד למצלמות רגילות, ולא לסמארטפונים

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

מוט הסלפי אמנם זכה לתהילה רק בשנים האחרונות, עם התבססות תרבות הסלפי, אבל עכשיו מתברר שגרסתו הראשונית הומצאה בכלל לפני 30 שנה, ב-1985.

אתר ה-BBC דיווח על הימצאותו של רישום פטנט למכשיר בשם "מכשיר טלסקופי מאריך למצלמת כיס" בארכיון משרד הפטנטים האמריקאי. הפטנט נרשם בשנת 1985 על ידי הירושי אוידה ויושירו מימה, והפונקציה שלו הייתה - נכון מאוד - להחזיק את המצלמה במרחק מה מהגוף ולהפעיל אותה משם, כדי לאפשר צילום עצמי או קבוצתי ללא מפעיל שיצטרך להחזיק בה. בדיוק כמו מוט הסלפי שאנחנו מכירים היום ומשמש לצילום מרוחק באמצעות הסמארטפון. ואיך המשתמש אמור לראות מה מופיע בעינית המצלמה? פשוט מאוד, באמצעות מראה שמחוברת למכשיר.

רישום הפטנט של "מקל הסלפי הראשון" בשנת 1985. משרד הפטנטים האמריקאי,
איורים ל"מכשיר טלסקופי מאריך למצלמת כיס", מתוך רישום הפטנט של הירושי אוידה/משרד הפטנטים האמריקאי

בראיון ל-BBC, אוידה מודה שההמצאה שלו כנראה הקדימה את זמנה. בשנות השמונים עבד אוידה בחברה לייצור מצלמות, והיה חובב צילום נלהב בעצמו, שנתקל תמיד בבעיה בטיוליו - לא תמיד הצליח למצוא מישהו שיצלם אותו. וכשכבר מצא, לא תמיד היה אפשר לסמוך על עובר האורח שיצלם אותו כמו שצריך, או שלא יברח עם המצלמה שלו. כך עלה בדעתו של אוידה להמציא מוט מתקפל מיוחד שיחזיק בשבילו את המצלמה. הוא הציע את המצאתו לחברה בה עבד, אלא שהמוט היה כישלון מסחרי מוחלט - ונגנז.

בשנת 2005, ממציא אחר בשם וויין פרום פיתח את ה"קוויק פוד" - שוב, מוט שנועד להחזיק את המצלמה, בגרסה משוכללת יותר. הפעם, המוצר החזיק מעמד, ולאחר עשור של השתלבות עיקשת בשוק - הוא סוף סוף הפך למצרך מבוקש. כיום פרום טוען שהוא למעשה ממציא מוט הסלפי "האמיתי", ושהמצאתו הקודמת של אוידה היא לא יותר מגלגול קדום של ההמצאה שלו. אבל מה זה משנה, העיקר שהפלא הטכנולוגי הזה סוף סוף איתנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רישום הפטנט של "מקל הסלפי הראשון" בשנת 1985. משרד הפטנטים האמריקאי,
איורים ל"מכשיר טלסקופי מאריך למצלמת כיס", מתוך רישום הפטנט של הירושי אוידה/משרד הפטנטים האמריקאי
  • עוד באותו נושא:
  • סלפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully