וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלונות 10 עושה לכם אצבע משולשת

אילן גלר

6.5.2015 / 12:30

בניסיון להישאר רלוונטית, מיקרוסופוט משיקה במערכת ההפעלה החדשה שלה שלל אימוג'ים חדשים, הכוללים גם אחד שנועד להבהיר בצורה הכי ברורה שיש שאתם לא מרוצים

אימוג'י אצבע משולשת בווינדוז 10. emojipedia, צילום מסך
אימוג'י אצבע משולשת בווינדוז 10/צילום מסך, emojipedia

בין שלל החידושים אותם תביא עמה מערכת ההפעלה חלונות 10, כשתגיע לחנויות מאוחר יותר השנה, נמצא גם שדרוג אחד מעורר מחלוקת: הרחבת רשימת האמוטיקונים (Emoji) בסמל חדש של "אצבע משולשת". המחווה הוולגארית הזו אמורה לשדר - בדיוק כמו בחיים האמיתיים - תחושה של זלזול והתגרות. בני אדם משתמשים בה עוד מימי יוון ורומא העתיקות, אך עד כה לא ראינו ביטויים בולטים שלה בעולם האימוג'י שעושה מאמץ להישאר נקי ותקין פוליטית.

לזכותה של מיקרוסופט יאמר שהיא לא המציאה את הסמל החדש (ויש שיגידו פוגעני) בעצמה. ארגון התקינה העולמי האחראי על קביעת סטנדרטים בתחום (Unicode) הוא זה שהחליט לאשר את העיצוב, כאחד מתוך 250 אייקונים שנתקבלו בתחילת השנה שעברה. באורך פלא, כמעט כל החברות המפתחות מערכות הפעלה, בתוכן גוגל ואפל, בחרו להתעלם באלגנטיות עד כה מסמל האצבע המשולשת, וחלונות 10 תהיה מערכת ההפעלה הנפוצה הראשונה שתאמץ אותו.

שינוי נוסף אותו תיישם מיקרוסופט כחלק מהחלטות הארגון הוא שינוי צבע ברירת המחדל של סמלים המייצגים פנים וגוף אנושי מצבע עור בהיר (המפלה לרעה, כמובן, חלק ניכר מאוכלוסיית העולם) לצבע אפור. ניתן יהיה לקבוע צבעי עור שונים לבחירת המשתמש, אך בהעדר הוראה מפורשת לכך לא תניח חלונות 10 דבר לגבי צבע עורכם ותשמור על ניטרליות ראויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully