וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרסה הבאה של אנדרואיד תחזיר למשתמשים את הפרטיות

אילן גלר

10.5.2015 / 9:16

לפי הדיווחים, אחד הדגשים העיקריים בגרסה הבאה של אנדרואיד (אנדרואיד M) הוא "החזרת הפרטיות למשתמשים". אולי בקרוב נפסיק לאשר הרשאות מסתוריות לכל אפליקציה שאנחנו מתקינים

אילוסטרציה. ShutterStock
הם עדיין יודעים עלינו יותר מדי./ShutterStock

בגוגל לוקחים ברצינות רבה את הביקורת על האופן שבו מערכת ההפעלה אנדרואיד מאפשרת לאפליקציות לאסוף מידע רב אודות המשתמשים, ולמסור אותו לגורמים חיצוניים במטרה להציג פרסומות מותאמות. לפי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג, אחד הדגשים העיקריים של גרסת אנדרואיד הבאה – אנדרואיד M - יהיה "החזרת הפרטיות למשתמשים".

בפועל, גוגל מתכוונת להעמיק את אפשרויות האבטחה והפרטיות, לרמה שבה תוכלו להגדיר באופן מדויק גישות לכל אפליקציה. במקום רשימה ארוכה של הרשאות מסתוריות המופיעות בעת התקנת אפליקציה חדשה (שרוב משתמשים כלל לא טורחים לקרוא), תשאל אתכם גוגל בפירוט האם אתם מוכנים לאפשר לאפליקציה גישה לאלבומי התמונות שלכם, אנשי קשר, מידע על מיקומכם ועוד. ברירת המחדל תהיה לאסור על כל הגישות הללו, אלא אם בחרתם לאשר אותן באופן מפורש.

החדשות הרעות הן שעשוי לחלוף זמן רב בטרם עדכוני התוכנה הללו יגיעו גם לסמארטפון שלכם. גוגל צפויה להכריז על אנדרואיד M באירוע המפתחים IO שיערך בסוף החודש, אך גרסה סופית של מערכת ההפעלה החדשה לא תגיע ליצרניות הסלולר לפני הסתיו, וידרשו להן עוד חודשים ארוכים כדי להתאים אותה לכל המכשירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully