וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מציגה: איך העולם משתנה דרך מיליוני תמונות גולשים. צפו

19.5.2015 / 14:19

86 מיליון תמונות, שהועלו לרשתות חברתיות ואתרי שיתוף על ידי גולשים מכל העולם, היוו את הבסיס לפרויקט מדליק של ענקית החיפוש האמריקנית בשיתוף עם אוניברסיטת וושינגטון. מחציבת מפלי מים בסלע ועד עלייתם של גורדי שחקים לשמיים

טיים לאפס של גוגל. יוטיוב, צילום מסך
אלגוריתם סרק עשרות מיליוני תמונות./צילום מסך, יוטיוב

גוגל, בשיתוף עם חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון, איגדו מיליוני תמונות מרחבי העולם, הזמינות באינטרנט בחינם, ויצרו יותר מ-10,000 סרטוני טיים-לאפס (Timelapse) המאופיינים בדילוגי זמן המציגים תהליכים איטיים במהירות.

הצוות המשותף ניתח 86,000,000 תמונות מאתרי שיתוף ומדיות חברתיות כמו Flickr ו-Picasa, וקיבצו אותם לפי האובייקט או האזור המצולם. השלב הראשון - ניפוי התמונות - נעשה על ידי אלגוריתם אוטומטי שסרק כמויות עצומות של תמונות. לאחר מכן התמונות אורגנו לפי התאריך בו הן צולמו ובעזרת מעט קסם עריכת וידאו הצליחו להמחיש כיצד כל אזור כזה השתנה, מאותה נקודת מבט, לאורך זמן.

החלק המורכב הנוסף היה לייצב את התמונות על אותה נקודת מבט ולהסיר את כל השיבושים מהתמונות כדי להעניק מראה אחיד.

התמונות צולמו על ידי אנשים שונים, בזמנים שונים ובסיטואציות שונות אבל בסופו של התהליך התוצאה לא הייתה שונה במיוחד מסרטוני טיים-לאפס שנוצרים במיוחד לשם כך. הפרויקט חשף תהליכים טבעיים כמו השפעת חלחול מים על סלעים, קרחונים מתכווצים ומפלים שמתייבשים וחוזרים לחיים, וגם תהליכים אורבניים כמו צמיחה של ערים, בניית גורדי שחקים והתפשטות אוכלוסייה.

אין ספק שמדובר בדרך מדליקה להשתמש במאות מיליוני התמונות, שפשוט מסתובבות ברשת ללא זכויות יוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully