וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי חיבור לרשת: התוסף שמשתף לינקים באמצעות גלי-קול

אילן גלר

21.5.2015 / 17:10

צמד מתכנתים מגוגל פיתח דרך מקורית ומדליקה במיוחד לשתף לינקים עם אנשים הנמצאים סביבכם. כל מה שצריך זה דפדפן כרום, מיקרופון ורמקולים

סטודנטים בשיעור. shutterstock, ShutterStock
סטודנטים בשיעור/ShutterStock, shutterstock

אלכס קאופמן ובוריס סמוס הם שני מתכנתים בגוגל, שהבינו כי בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, שיתוף מידע עם אנשים המרוחקים מאתנו אלפי קילומטרים הפך לפשוט יותר משיתוף עם אנשים הנמצאים לידנו. כדי לפתור את האבסורד, פיתחו שניהם תוסף לכרום בשם Tone המאפשר שיתוף קישורים (טאבים פתוחים, ליתר דיוק) עם אנשים הנמצאים לידכם באמצעות צלילים וללא צורך בחיבור לרשת כלשהי. פשוט, מהיר ומקורי ללא ספק.

איך זה עובד? לאחר התקנת התוסף, יופיע לצד כתובת האתר כפתור לשיתוף דרך Tone. לאחר שתלחצו עליו, יבקעו מרמקול המחשב כמה צפצופים, שהם כמעין קוד מורס המכיל את כתובת האתר אותו אתם רוצים לשתף. מחשבים אחרים לצדכם, שבהם מותקן התוסף (והמיקרופון מופעל), יקלטו את הצפצופים הללו, יפענחו אותם תוך שבריר שנייה ויתרגמו אותם לכתובת האתר שייפתח אוטומטית.

במהלך העבודה על התוסף, גילו צמד המפתחים דמיון מסקרן בין שימוש בתוסף ושיחה בין בני אדם. הם מציינים כי לעתים מחשבים עשויים שלא להבין זה את זה מפני שלא "דיברו" אליהם בקול רם מספיק, או שהרמקולים לא היו מופנים לכיוונם. בדרך כלל הגברת עוצמת השמע של הרמקולים תפתור כל תקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully