וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריצה הגדולה לגוגל: האם ה-NSA ריגל אחרי כל משתמשי אנדרואיד?

אילן גלר

25.5.2015 / 9:21

לפי מסמכים סודיים שנחשפו מהשנים 2011-2012, סוכנות האן.אס. איי האמריקנית תכננה לשתול תוכנות מעקב בחנות האפליקציות של גוגל כדי לעקוב אחר מאות מיליוני המשתמשים שמורידים משם אפליקציות לאנדרואיד

אילוסטרציה. ShutterStock
לא ברור עד לאיזה שלב יושמה התכנית./ShutterStock

חשבתם שמסמכי אדוארד סנודן כבר לא יפתיעו אתכם? לפי מסמכים השייכים לכאורה לסוכנות הגנת המולדת האמריקנית (NSA) מהשנים 2011 ו-2012 ניסה הממשל, בצורה מתוחכמת במיוחד, לאגור מידע ולאתר משתמשים על ידי פריצה לגוגל פליי - חנות האפליקציות של גוגל. באן.אס.איי תכננו לשמור מידע על האפליקציות שכל מכשיר אנדרואיד בעולם מוריד דרך החנות, וכך לקשור בין האפליקציות המותקנות למכשיר עליהן הן הותקנו.

באמצעות המידע הזה, האמינו בארגון שיוכלו לאתר משתמשים חשודים ביתר קלות. לאחר איתור המכשירים הנמצאים בידי החשודים, הייתה נפתחת בפני סוכני האן.אס.איי אפשרות להעביר לאותם מכשירים מסרי לוחמה מודיעינית ולעקוב אחר מיקומם המדויק. אפליקציה אחת שמוזכרת במסמכים באופן ספציפי היא דפדפן האינטרנט הפופולרי UC Browser, שחוקרי הסוכנות מצאו כפרצת אבטחה משמעותית. "זו הזדמנות שלא הייתה בעבר", הם כתבו.

החדשות הטובות (אולי) הן שהמסמכים האמורים מפרטים הצעה לפעולה, אך לא ברור אם זו אכן יושמה לבסוף. ייתכן שכל התכנית נותרה במגרה, אם כי עצם האפשרות להפעילה חושפת פרצות אבטחה משמעותיות בחנות של גוגל. בכל מקרה, בית הנבחרים של ארה"ב לא חיכה לפרסומי עדויות נוספות על פעילות האן.אס.איי, ובעקבות הצבעה דרמטית ביום שישי האחרון צפוי הארגון לחדול מרוב פעילות המעקב ההמוני שלו (או להמשיך ולקיים אותה בהסתר, עד בואו של הסנודן הבא).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully