וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה מהר נוסע אוטובוס המונע על ידי גללי פרות? צפו

אילן גלר

25.5.2015 / 10:52

במטרה לשנות את תדמית התחבורה הציבורית, חברת הסעות בריטית יזמה פרויקט אקולוגי וריחני במיוחד. בנסיעת המבחן המתועדת הראשונה שלו, הצליח האוטובוס להגיע למהירות גבוהה מהמותר בחוק

אוטובוס המונע על ידי גללי פרות. יוטיוב, צילום מסך
אוטובוס המונע על ידי גללי פרות./צילום מסך, יוטיוב

מתברר שמכוניות חשמליות אינן הפתרון היחיד לעולם ללא מכוניות מזהמות. בחברת ההסעות האנגלית "רידינג" מפתחים כבר כמה שנים אוטובוס אקולוגי המונע על ידי גללי פרות. בפועל, המנוע המותקן באוטובוס מפרק את הגללים באמצעות תהליך עיכול טבעי, ואז שורף את גז המתאן הנפלט במהלך התהליך ומשתמש בו כדלק.

על הריח נעדיף לא להתעכב אבל כמה מהר מסוגל להתנייד אוטובוס המונע בגללים? מהר מאוד, מתברר. במהלך הניסוי המתועד הראשון של האוטובוס, הצליח הרכב גדול המידות להגיע למהירות מקסימלית של 124 קמ"ש. צופים מן הצד תיארו את החוויה כרעשנית למדי, אבל המהירות המתועדת גבוהה מזו המותרת באזור בכל מקרה, כך שבשיוט רגיל ינוע האוטובוס לאט יותר ויספק חוויה נעימה יותר לנוסעים.

"רצינו לשנות את התדמית של תחבורה ציבורית באוטובוסים", סיפר המהנדס הראשי של הפרויקט, "כך שלא ייתפסו יותר כמלוכלכים, מסריחים ואיטיים". זו בהחלט דרך מקורית להגיע ליעדים הללו. אגב, תאמינו או לא, לא מדובר בכלי הרכב המהיר ביותר המונע על ידי גללים. כדי לשבור את השיא הזה, יצטרך האוטובוס להאיץ למהירות מקסימלית של לא פחות מ-241 קמ"ש, הנקבע על ידי רכב קטן שתוכנן ונבנה במיוחד למטרה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully