וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-30 אפליקציות צ'יטים למיינקרפט התגלו כזדוניות

25.5.2015 / 16:39

מאז חודש אוגוסט בשנה שעברה , האפליקציות הזדוניות הורדו כ-2.8 מיליון פעמים מבלי להתגלות על ידי מנגנון הסריקה האוטומטי של גוגל פליי. בעקבות החשיפה של ESET הוסרו האפליקציות מהחנות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האפליקציות הזדוניות לא התגלו במשך 9 חודשים./מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת ESET, מפתחת האנטי וירוס NOD32, פרסמה במהלך סוף השבוע מחקר שחשף יותר מ-33 אפליקציות זדוניות מסוג Scareware שהתחבאו באפליקציות צ'יטים וקיצורי דרך למשחק מיינקרפט.

הונאות מסוג Scareware מנסות לגרום לקורבנות לבצע פעולה כלשהי על ידי כך שהן גורמות להם להאמין שהמחשב או המכשיר שלהם נדבק בווירוס ושעל מנת להסיר אותו עליהם לפעול באופן מידי על פי ההנחיות.

במקרה הזה, כל אחת מהאפליקציות שנתגלו בגוגל פליי הציגו למשתמש התראה "חמורה" שמכשיר האנדרואיד שלו נדבק בווירוס ושעל מנת להיפטר מהווירוס עליו לבצע סריקה באמצעות סורק אנטי וירוס מקוון. לחיצה על הקישור שמצורף להתראה מצרף את הקורבן לשירותי פרימיום יקרים בהודעות סמס שגבתה ממנו סכום של כמאה שקלים בחודש בחשבון הסלולר.

בסיכום המחקר, שהתפרסם בבלוג We Live Security של ESET, פורסם שלמרות שהאפליקציות הוכנסו לחנות על ידי מפתחים שונים כביכול, הן ככל הנראה נוצרו על ידי אותו אדם, וכולן פעלו באופן זהה.

עוד מסכם הדוח כי כל האפליקציות הזדוניות הצליחו לחמוק מגילוי על ידי מנגנון סריקת האפליקציות האוטומטי של גוגל. האפליקציה הראשונה הועלתה לחנות באוגוסט 2014 ולפי הנתונים של גוגל היו כ-2.8 מיליון הורדות לסך כל האפליקציות במשך 9 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully