וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריפי: גוגל עובדת על בובות חכמות שידברו עם הילדים שלכם

אילן גלר

26.5.2015 / 8:21

אם זה נשמע לכם מטריד, זה בגלל שזה באמת די מפחיד להפקיד את הילד שלכם בידיו של צעצוע פרוותי המחובר לשרתי גוגל ומקליט כל מה שקורה סביבו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק לנו זה נשמע מפחיד?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפעם הבאה שמישהו יטען בפניכם שגוגל תייצר בסופו של דבר כל מוצר בעולם, אל תמהרו לזלזל בו. פטנט שהגישה החברה בשנת 2012 וזכה רק עתה לאישור רשמי בארה"ב חושף שענקית הטכנולוגיה מעוניינת לפתח בובות פרוותיות חכמות בצורת ארנב או דובי, המסוגלת לתקשר עם הילד, עונה לפקודות קוליות ואף מסוגלת לתפעל גאדג'טים שונים ברחבי הבית. קריפי.

מסמך הפטנט מפרט כיצד הצעצוע המתוחכם מקליט את פנייתו של הילד, ואף מפנה את מבטו ומעביר הבעה של סקרנות בעת ההאזנה לו. לאחר מכן מועברת הפנייה לשרתי גוגל, שם היא זוכה לפענוח דיגיטלי מהיר. ממש כמו שירות OK Google; התוצאה יכולה להיות תשובה קולית (כלומר, הדובי עונה בחזרה לילד), או הפעלת פונקציה כלשהי בסמארטפון, בטלוויזיה ובמכשירים אחרים המחוברים לרשת.

השאלה המרכזית הנשאלת כאן היא איזה הורה יסכים להכניס לביתו צעצוע שמקליט בכל רגע את המתרחש בחדר הילדים ומעביר את המידע הזה בשידור חי לגוגל (או להאקר הפדופיל הקרוב לביתכם)? הפטנט איננו מתייחס כלל לדאגה זו וכמובן שאין כל ודאות שהמסמך הזה יהפוך בסופו של דבר למוצר אמיתי. בתגובתה הרשמית, גוגל לא הכחישה את האפשרות הזו, כנראה מפני שבעתיד לא תהיה לנו ברירה וכל המוצרים שאנחנו רוכשים - מבגדים ועד צעצועים - יהיו מחוברים לרשת.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • פטנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully