וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונדומים הענקיים של גוגל יביאו אינטרנט לכל העולם

אילן גלר

31.5.2015 / 11:33

שמעתם על הבלונים הפורחים האוטומטיים של גוגל, שאמורים לחבר את העולם השלישי לרשת? מתברר שכדי להגיע לפריצת הדרך המשמעותית חקרו המהנדסים של גוגל מה מונע מקונדומים להינזק

בלון פורח של גוגל. אתר רשמי, plus.google.com, אתר רשמי
גרסה מוקדמת של הבלון./אתר רשמי, אתר רשמי, plus.google.com

במהלך ארבע השנים האחרונות עובדים אנשי "גוגל איקס" (חטיבת המחקרים הסודיים של גוגל), על פרויקט "לון" - בלונים ענקיים שירחפו בגובה רב מעל מדינות מתפתחות על מנת להציע לתושביהן אינטרנט מהיר ללא תלות בתשתית מתקדמת על הקרקע.

הבלונים החדשניים זכו לדיווחים רבים ברחבי העולם בזכות התקדמות המהנדסים. הצוות הצליח לתכנן בלונים הניתנים לשיגור וניווט בגובה אלפי מטרים, ובהרצאה שהעניק במסגרת כנס המפתחים של גוגל חשף ראש החטיבה אסטרו טלר כי לעתים בחרו בדרכים לא שגרתיות לקדם את מחקרם.

בחודשים הראשונים לפרויקט, כך לפי טלר, היו מחזיקים הבלונים שבוע אחד לכל היותר באוויר ואז מתרסקים לתוך הקרקע, בשל דליפות אוויר שונות. הצוות ניסה לפתור את התקלה תוך שימוש בחומרים ומוצרים שונים שפותחו כך שיהיו עמידים במיוחד לדליפות, ובראש הרשימה כמובן מוצר שכל דליפה ממנו היא אסון של ממש - קונדום. ניסויי הקונדומים של גוגל הביאו בסופו של דבר לשינויים משמעותיים בתכנון הבלונים, המאפשר להם כיום להישאר באוויר במשך חודשים ברציפות.

בנוסף, מתברר שבשלב זה בפיתוחם, מסוגלים הבלונים לנווט עצמם כמעט לכל נקודה בעולם באופן עצמאי, ללא תלות במקום בו שוגרו לאוויר. ובכל זאת, בגוגל עדיין מגדירים את התכנית כולה כניסיונית לחלוטין, ולא מוכנים למסור כל הערכה מתי הבלונים יחלו לספק אינטרנט בפועל לתושבי מדינות הזקוקים לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully