וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חכמת הסמארטפון: 10 דברים שאסור לעשות בזוגיות

אורן דותן ויעל אורון

3.6.2015 / 11:34

גם אם אתם בתחילת הקשר, וגם אם אתם כבר שנים יחד, הסמארטפונים שלנו הם המקומות הכי פרטיים שתמיד נשארים שלנו. אבל בשלב מסוים כל אחד מוצא עצמו עם הטלפון של הצד השני, וזה יכול להיות פתח לאינסוף ריבים

זוג עם סמארטפון. ShutterStock
הסקרנות תהרוג לכם את הקשר./ShutterStock

מחקרים מראים שההתמכרות שלנו לניידים מחרבת את מערכות היחסים שלנו; בעיקר כשאנחנו מסתכלים על המסך במקום אחד על השנייה. אבל לא רק ההתמכרות יכולה להרוס זוגיות.
כל מי שהיה בקשר של יותר מכמה ימים יודע שיש רגעים שהסמארטפון של החצי השני מוצא עצמו בידיים שלכם. זה מפתה לחטט, הסקרנות הורגת אתכם אבל ברגעים האלה חשוב שתהיו חזקים. קבלו עשר טעויות עם הסמארטפון שיכולות להצית ריב ענק ברגע.

הדבר הראשון שאסור לעשות הוא להפתיע את בן או בת הזוג עם טלפון מצפצף ונטול אנרגיה. או במילים פשוטות יותר: אל תנתקו את הטלפון מטעינה ותחליפו בטלפון שלכם באמצע הלילה מבלי לתאם מראש או לפחות לעדכן. בבוקר כבר יהיה מאוחר מדי.

אתם רוצים לגלוש רגע ברשת, לעשות שיחה כשהטלפון שלכם רחוק ומבלי להשקיע בזה יותר מדי מחשבה אתם פשוט שואלים: "ממי, מה הסיסמה אצלך בטלפון?" ביג מיסטייק. פעולה טריוויאלית זו עלולה להביא לחורבן הבית: היא לא רוצה לתת את הסיסמה, אתה לא מבין למה, היא מתחילה להסביר כמה פרטיות זה ערך גם במערכת יחסים, ומפה זה גולש ל"מה את\ה מסתיר\ה ממני בלה בלה בלה". הטיפ שלנו הוא ללכת על מדיניות הצבא האמריקני: Don't Ask, Don't Tell.

זוג עם סמארטפון. ShutterStock
ממי, מי זאת ורד-וואחד-מרפסת?/ShutterStock

ואם כבר סיסמאות, כמה סיסמאות שהם "לא" אחד גדול: לא יום הולדת של אימא שלך, לא יום הולדת של האקס שלך, ואם מפרגנים ביום ההולדת של בן או בת הזוג, נסו לזכור את התאריך הנכון. ומהצד השני, אל תזינו את יום ההולדת שלכם בתור סיסמה כי בשלב מסוים יגיע הרגע שתיאלצו להגיד: "מה, אתה לא זוכר את יום ההולדת שלי?".

ואם כבר השגתם את הסיסמה, או שמידת האמון הרבה ביטלה לחלוטין את הצורך באחת, על הסעיף הזה לא צריך להרחיב יותר מדי - פשוט אל תיכנסו לפייסבוק בטלפון שאינו שלכם, אל תעשו לייקים, אל תגיבו לאנשים (גם אם אלה חברים משותפים של שניכם) ואל תשתפו שום דבר. אף פעם.

כמו בעולם האמיתי, גם בטלפון עשו הכול כדי להימנע מאקסים ומאקסיות. אל תחפשו אותם באנשי הקשר, אל תחפשו אותם ביומן השיחות, ובטח שאל תחפשו אותם במייל, בפייסבוק או באינסטגרם. זה עוד עלול להסתיים בלייק שיהפוך את חייכם.

הסעיף הבא רלוונטי גם למחשבים בבית, אבל כפליים בכל מה שנוגע לסמארטפון. אל תיכנסו למייל שאינו שלכם לבדוק אילו הודעות שלכם נקראו ופשוט לא זכו לתגובה, ועל הדרך גם השתדלו להימנע מלרגל אחר רשימות דיוור מוזרות. מה שקורה במייל - עדיף שיישאר במייל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אישה מסתכלת על סמארטפון במיטה. ShutterStock
אני לא מאמינה שהוא לא מחק עדיין את הטינדר./ShutterStock

וכמובן שאין מחילה על פריצה לקודש הקודשים - אל תקראו את ההתכתבויות בקבוצות החברים בוואטסאפ. לכל אחד מכם יש את הקבוצות שלו, עם החברים שלו והתמונות שמעלים לשם. זה לא בהכרח אומר שתצטרכו להתעמת עם הדברים האלה אחר כך, אבל זה יחשוף בפניכם צד אחד שלא בטוח שתרצו לראות.

הסעיף הבא במסע להצלת הקשר שלכם הוא להימנע כמה שאפשר מסריקת המועדפים והאתרים האחרונים בדפדפן. כמו שאומרים במערכת הביטחון: אם יש ספק - אין ספק. ופה אין ספק שתמצאו אתרים או תוצאות חיפוש בגוגל שיעוררו בכם את הסקרנות במקרה הטוב ויבעירו את חמתכם במקרה הרע.

טעות קטנה שעלולה לעורר ריב גדול היא החלפת העדפות ללא רשות: אל תוסיפו אייקון של עצמכם בחיוג מקוצר במסך הראשי, אל תחליפו את תמונת הנעילה מהכלבה האהובה שהלכה לעולמה לתמונה שלכם מהטיול האחרון ואל תשנו את השם שלכם לכינוי שהייתם רוצים שיתפוס. תנו לדברים האלה לקרות מעצמם.

ואחרון חביב, או חביבה, תלוי מי נמצא ברדיוס שלכם - זה הטינדר (ושאר אפליקציות ההיכרויות). להסיר אפליקציה כמו טינדר זה צעד גדול כמו להכיר את ההורים או לשנות את הסטטוס ל-In A Relationship בפייסבוק. כל אחד לוקח את הזמן שלו וצריך להגיע לבד למסקנה שכבר לא צריך את שירות הסטוצים (סליחה, היכרויות). אל תפעילו לחץ מיותר.

אפשר לסכם שבכל מערכת יחסים חשוב לשמור על מידה של מסתוריות, והסמארטפון שלכם הוא ככל הנראה המקום האידיאלי לוודא שיש לכם פינה בבית שהיא רק שלכם.

איש מסתכל על סמארטפון במיטה. ShutterStock
אני לא מאמין שהיא עדיין מפלרטטת עם כל החבר'ה בוואטסאפ של היחידה./ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully