וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה יש לכלבי הים האלה אנטנות על הראש?

אילן גלר

5.6.2015 / 6:05

מידע חדש שסיפקו כלבי הים בקוטב הדרומי ופורסם רק לאחרונה כבר הביא לכתיבת 77 מאמרים אקדמאיים. הם רק היו צריכים להסתובב עם האנטנה הזו מודבקת לראש ב-11 השנים האחרונות

כלבי ים עם אנטנות על הראש. popsci.com, צילום מסך
אף אחד לא חשב לשאול אותנו מה דעתנו?/צילום מסך, popsci.com

חקר זרמי הים והקרחונים של אנטרקטיקה הוא תחום קריטי להבנת האקלים העולמי והשינויים שעוברים עליו. אך משלחות אנושיות לקוטב הן עניין יקר ומסובך מאוד, הרבה יותר ממה שגורמים לנו לדמיין בסרטים. על כן הוחלט כבר בשנת 2004 להיעזר בקבוצת אוכלוסייה שבכל מקרה מתגוררת בקוטב הדרומי, ולא מרבה להתלונן על התנאים בהם היא מועסקת - כלבי הים.

במשך יותר מעשור עסקו חברי הפרויקט באיתור מועמדים מתאימים, הרדמתם למשך כמה דקות והתקנה זריזה של מערכת חיישנים על ראשם. ברגע שבו כלבי הים משוחררים, הם ממשיכים לעסוק בפעילותם הרגילה, הכוללת מסעות של מאות קילומטרים וצלילה למים עמוקים, שאף צוללת אינה מסוגלת לשהות בהם לאורך זמן. כאשר הם מגיחים מהמים, המשדר מעביר באופן אוטומטי את הנתונים שצבר, "ממש כמו טוויטר", לפי תיאור אחד החוקרים.

כלבי ים עם אנטנות על הראש. popsci.com, צילום מסך
יש קליטה?/צילום מסך, popsci.com

רק לאחרונה הנתונים הפכו לראשונה לזמינים לציבור הרחב, וקהילת החוקרים מגיבה לכך בהתלהבות רבה. תוך זמן שיא כבר פורסמו לא פחות מ-77 מאמרים אקדמיים המציגים מסקנות שונות אודות ביולוגיה, אוקיאנוגרפיה וטכנולוגיה, כולם מסתמכים על הנתונים שנאספו בידי כלבי הים.

"הם אוספים מידע ממקומות שקודם לכן לא היינו יכולים להגיע אליהם. זה בהחלט מיוחד", אמר מייק פדאק, ראש מחלקת מחקר היונקים באוניברסיטת אנדרו במישיגן, אחת השותפות בפרויקט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כלבי ים עם אנטנות על הראש. popsci.com, צילום מסך
אני חד קרן/צילום מסך, popsci.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully