וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפליקציות לאייפון רווחיות יותר מאפליקציות לאנדרואיד ב-70 אחוזים"

10.6.2015 / 15:15

למרות שמרבית ההכנסות מגיעות מהשוק האמריקני, מרבית מפתחי האפליקציות הישראלים מעוניינים להתמקד קודם כל בשוק המקומי. מי שרוצה להרוויח מחנות האפליקציות עצמה שיתמקד ב-iOS אבל מי שמעוניין להרוויח מפרסום רצוי שיתמקד באנדרואיד

אייפון. ShutterStock
החנות של אפל הרבה יותר רווחית למפתחים./ShutterStock

"ברבעון הראשון של שנת 2015, הורדו 70 אחוזים יותר אפליקציות מ-Google Play לעומת iOS אך מערכת ההפעלה של אפל הייתה עדיפה בצורה משמעותית (70 אחוזים יותר הכנסות) בכל הקשור לרווחים", כך אתמול ברטנרד סלורד מנהל השיווק באזור המזרח התיכון של App Annie, חברת המחקר הבינלאומית המספקת שירותי ניתוח ומודיעין לתעשיית המובייל".

לדברי סלורד, שהרצה בכנס Israel Mobile Summit 2015, שנערך בגני התערוכה בתל אביב, "מחקר שנערך בחודש מרץ 2015 וכלל 2,962 נשאלים העלה כי המטרה העיקרית של כ-75 אחוזים ממפתחי האפליקציות היא להשיג הכנסות ישירות מחנות האפליקציות, בעוד שמיעוט זניח של המפתחים מעוניין להניע קונים באמצעות האפליקציה לביצוע רכישה בפועל בחנות פיזית".

Israel Mobile Summit 2015. צילום: אורן דותן, מערכת וואלה!
חלל התערוכה בתל אביב./מערכת וואלה!, צילום: אורן דותן

App Annie מציעה למפתחים הישראלים הצעירים למפות את קהל היעד של האפליקציה לפני תחילת הפיתוח, לחקור את המגמות של מודלי ההכנסות הקיימים ולעקוב אחר האסטרטגיה של המפרסמים הישראלים המובילים.

"אם מנתחים את הנתונים, מגלים כי ארה"ב וסין לבדן, אחראיות על 45 אחוזים מההורדות באייפון ואייפד. ברבעון הראשון של שנת 2015, סין הפכה לשוק הכי גדול בעולם לאפליקציות iOS. ברזיל למשל היא שוק שהצליח לרשום התקדמות משמעותית גם במערכת IOS וגם בגוגל פליי, והפכה לשוק השלישי בגודלו בעולם להורדת אפליקציות", מסביר סלורד ומוסיף כי "ארה"ב לבדה סיפקה למפתחי האפליקציות מבוססות הפרסום 35 אחוזים מההכנסות. רוסיה, בריטניה ואוסטרליה הן השווקים החשובים ביותר למפתחי האפליקציות הישראלים. אם ניקח לדוגמה את חברת פלאריום, נראה כי השוק הרוסי מהווה גורם מכריע בהכנסותיה".

למרות שמרבית ההכנסות מגיעות מהשוק האמריקני, מרבית מפתחי האפליקציות הישראלים מעוניינים להתמקד קודם כל בשוק המקומי בתור התחלה, לאחר מכן לעבור לאירופה ואמריקה הלטינית ולבסוף להשיק את האפליקציה בארה"ב.

לפי נתוני App Annie , המודל החינמי מהווה את המודל העסקי העיקרי של מפתחי האפליקציות מישראל, בדומה ממדינות אחרות באסיה. לדברי סלורד, מי שרוצה להרוויח מחנות האפליקציות עצמה שיתמקד ב-iOS אבל מי שמעוניין להרוויח מפרסום רצוי שיתמקד באנדרואיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully