וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקבוק החדש: המחשב של מחר - היום. ולא בקטע טוב

22.6.2015 / 7:31

לקחנו את הלפטופ החדש והנוצץ של אפל לסיבוב, וגילינו מחשב שמקדים את זמנו לרוע מזלם של חובבי המקבוק. המחשב הדק ביותר בעולם סובל ממחסור חמור בחיבורים רלוונטיים ומעבר לעיצוב המושלם, הוא סובל גם מחומרה חלשה יחסית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחשב הדק בעולם, עם החיבורים הכי פחות רלוונטיים בעולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני זמן מה, הכריזה אפל על מחשב נייד חדש. הוא היה קטן יותר, דק יותר וקל יותר מכל מחשב נייד אחר שהיה מוכר באותה תקופה - אבל במידות רבות גם די מוגבל: לא היו לו כמעט חיבורים להתקנים חיצוניים, היו לו כמה בעיות עיצוביות, הוא היה חלש יותר משאר המחשבים של החברה והוא היה יקר בטירוף.

ואז עברו כמה שנים, והמחשב המוגבל הפך לאחד המוצרים המצליחים ביותר בליין המחשבים של אפל ולמקור פורה לחיקויים מצד חברות מחשבים אחרות: ה-Macbook Air. ה-MacBook החדש שאפל הציגה לפני כמה שבועות, והשיקה בישראל לפני כשבועיים, הוא שידור חוזר (כמעט מדויק) של השקת ה-MackBook Air. מצד אחד - מחשב מרשים מאוד עיצובית, קטן וקל ממה שאנחנו מכירים ועם פוטנציאל גדול להפוך לסטנדרט בעולם המחשבים. מצד שני - יש הרגשה שהוא יצא מהתנור קצת מוקדם מדי, והיכולות שלו מעט מגבילות. בקיצור - זה המחשב של מחר, רק היום. ולא בטוח שזה מקום טוב להיות בו.

כל הנוצץ זהב

אתחיל במחמאות: ה-MacBook החדש הוא מחשב ממש יפה. הוא דקיק (13.1 מילימטר בנקודה העבה ביותר) וקליל (קצת פחות מקילוגרם), וגורם ל-MacBook Air שלי להראות כמו מפלצת ענקית כשהם יושבים זה לצד זה. המחשב מגיע בגווני זהב כסף ואפור (כמו גווני האייפונים והאייפדים). אני קיבלתי לבדיקה את הגרסה המוזהבת, שבתמונות נראית מעט מטופשת אבל בחיים האמיתיים היא נאה מאוד. הוא נכנס לכל תיק, ומרגיש יותר כמו טאבלט מאשר מחשב, בכל הקשור למשקל ולגודל, למרות שהוא מחשב לכל דבר.

החלק הכי מרשים במחשב הזה הוא המסך. הרזולוציה המפלצתית (2304 על 1440) מציגה תמונות וטקסטים בצורה חלקה ומאפשרת להפוך את מסך ה-12 אינץ' הדי-קטן הזה למספק לחלוטין לעבודה בכמה חלונות במקביל, זה לצד זה.

גם האספקטים האחרים של המסך - הפקת צבע, בהירות וזוויות צפייה מצוינים. הוא פשוט נראה נהדר. עד עכשיו המסכים הנהדרים האלה היו נחלתם של אלה שרכשו את מחשבי ה-MacBook Pro, הגדולים והכבדים יחסית, וזו הפעם הראשונה שאפל משלבת מסך כזה במחשב דק וקל.

מתחת למסך הזה נפרסת מקלדת בגודל מלא, אך עם בעיה אחת די אקוטית; כדי לשלב מקלדת מלאה בגוף הדקיק הזה, אפל נאלצו להנדס אותה מחדש, ולשנות את הדרך בה המקשים יושבים במארז. התוצאה היא מקשים שמרגישים רדודים יותר מאלה של מקלדות סטנדרטיות. כל לחיצה נגמרת הרבה יותר מוקדם ממה שאתם רגילים אליו וזה יותר מבלבל ממה שנדמה לכם. וגם תורם להרבה שגיאות כתיב. אפשר כנראה להתרגל לשינוי אבל הוא בהחלט מרגיש מוזר ועובד בשלב זה לרעת המחשב.

הטראקפאד - משטח העכבר הווירטואלי - לעומת זאת, הוא לא פחות ממצוין: אפל שילבו בו טכנולוגית Force Touch, שמזהה כמה חזק אתם לוחצים על המשטח, ומערכת רטט שמייצרת פידבק לחיצות אחיד, לא משנה על איזה אזור במשטח לוחצים. בנוסף לזה המשטח גם גדול מספיק כדי לשלוט על סמן העכבר בקלות ובנוחות, משהו שהרבה מחשבים של המתחרות לא יכולים להתגאות בו.

אפל. האתר הרשמי של אפל, אתר רשמי
אפשר עוד לסמוך על הדגמים הישנים יותר./אתר רשמי, האתר הרשמי של אפל

חיבורים זה לחלשים

הבעיה הכי גדולה של ה-MacBook החדש, בשלב זה, היא המחסור החמור שלו בחיבורים. אם אתם מחפשים מחשב עם חיבורי USB או HDMI - זה לא המחשב בשבילכם. למעשה, המקבוק הזה כולל אך ורק שני חיבורים: חיבור אוזניות סטנדרטי וחיבור USB-C המשמש גם לטעינה וגם לחיבור התקנים חיצוניים.

USB-C אמור להיות הסטנדרט של העתיד; זה החיבור שאמור להחליף לחלוטין את חיבורי ה-USB המוכרים, גם במחשבים שלנו וגם בסמארטפונים שלנו. הבעיה היא שזה עדיין לא קרה. אין כמעט התקנים חיצוניים שמשתמשים בחיבור הזה, ואם רוצים לחבר דיסק און קי, כונן קשיח נייד או עכבר חוטי צריך להצטייד במתאם מיוחד שאפל מוכרת בהרבה כסף.

באפל חושבים שחיבורים חוטיים הם הרגל מגונה, שכבר לא צריך בעולם הדיגיטלי והאלחוטי של ימינו. אולי הם צודקים. לא קיבלתי ביחד עם המחשב מתאם, כך שלא באמת חיברתי אליו שום דבר מלבד המטען, והאמת שזה לא מאוד הציק לי. פה ושם התעצבנתי שאני לא יכול לחבר את המצלמה ולהוריד ישירות תמונות, או להטעין את האייפון דרך המחשב כשאני מחוץ לבית, אבל ברוב הזמן הספקתי בשירותים כמו DropBox ו-Google Drive כדי לייבא למחשב קבצים חיצוניים.

פשרה נוספת שאפל הייתה צריכה לעשות היא בכוח העיבוד של המחשב. כדי לדחוס את כל המרכיבים לגוף הקטן והדק הזה, אפל השתמשה במעבד Intel Core M עם ליבה כפולה במהירות 1.1 ג'יגהרץ וכרטיס מסך מובנה של אינטל מסדרת 5300. זה מפרט די חלש, שמצליח להתמודד בעיקר עם פעולות פשוטות: גלישה באינטרנט (כל עוד לא עובדים עם המון לשוניות במקביל בכרום), דפדוף בתמונות (כל עוד לא מעבדים אותן בפוטושופ), כתיבת מסמכים וכדומה. כשתנסו להכביד עליו עם עריכת וידאו או חס וחלילה גיימינג הוא יתחיל לגמגם.

עוד כמה שנים בתנור

סביר להניח שה-MacBook של 2018 יהיה מחשב נהדר. עד אז אפל תוכל לשלב בו מפרט חזק יותר, חיבורי USB-C נוספים שכבר יהפכו לסטנדרט ואולי גם תמצא פתרון להרגשה הנוקשה של המקלדת. בשנת 2015, הוא עדיין סובל מלא-מעט חבלי לידה, שהופכים אותו למחשב מרשים מאוד מצד אחד, אבל מוגבל מדי מהצד השני של המשוואה.

למי הוא כן יכול להתאים? בעיקר לאנשי עסקים, שמה שחשוב להם זה ניידות ומשתמשים במחשב למיילים ומסמכים. הם גם יוכלו לעמוד במחיר הגבוה - 7,499 שקלים לדגם עם כונן של 256 ג'יגה, או 9,529 שקלים (!) ל-512 ג'יגה ומעבד קצת יותר מהיר. במחירים האלה, לשם ההשוואה, ניתן לרכוש מקבוק פרו חזק ויעיל בהרבה, שאולי יהיה קצת יותר מורגש בתיק, אבל עדיין משתלם הרבה יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • מקבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully