וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציון נכשל: WhatsApp לא מגינה על המידע הפרטי שלנו

22.6.2015 / 6:24

אפליקצית המסרים המידיים הפופולרית עשתה דרכה לסמארטפונים של מיליונים מסביב לעולם, אבל לפי דירוג אבטחת המידע שלה נראה שלא ממש אכפת לה מי יקבל גישה לתכנים שלנו

וואטסאפ. ShutterStock
לא מה שקיווינו לשמוע./ShutterStock

שמחתם שבסוף לא הלכתם על גלקסי אחרי שהתגלתה הפרצה הגדולה? אם יש לכם WhatsApp מותקן על הטלפון, כמו למרבית האנושות, מתברר שזה לא ממש משנה.

קרן החזית האלקטרונית (EFF) פרסמה את לוח תוצאות בדיקת ה-"מי מגן עלינו?" השנתית שלה, במסגרתה עורך הארגון השוואה קבועה של שירותי חברות הטכנולוגיה השונות, וכמובן המוצרים שהן מציעות לנו בחינם. בדירוג, המתמקד במידת האבטחה וההגנה על פרטיות המידע של המשתמשים, נראה כי שירות ההודעות WhatsApp - התחליף הרשמי והפופולרי להודעות טקסט בכל העולם - מהווה פרצת אבטחה בכל הקשור להגנה על המידע הפרטי שלנו ואגירתו.

שירות הצ'ט זכה לדירוג גרוע של כוכב אחד בלבד, לאחר ש-WhatsApp לא ניצלה את השנה שניתנה לה על ידי עורכי הדירוג להיערך אליו. האפליקציה עדיין אינה דורשת צו לפני שהיא מעבירה תוכן משתמשים, ועוד לא פרסמה קווים מנחים לאכיפת החוק.

כדי לשפר את דירוגה בשנה הבאה תצטרך החברה להיעתר לדרישת הארגון ולפרסם דו"ח שקיפות למשתמשיה, שיכלול בין היתר מידע לגבי העברת תכנים לגורמים ממשלתיים, ממדי אגירת מידע בשרתי החברה, חשיפת בקשות להסרת תוכן ועוד.

EFF הוא גוף ללא מטרות רווח העוסק בזכויות דיגיטלית, והדירוג שלו את החברות נקבע לפי מידת שקיפות כלפי המשתמש, בכל מה שנוגע לדרישות החדירה לפרטיות מהשירותים המקוונים מצד גורמי ממשלה ולהסרת תכנים. הארגון עוקב גם אחר אגירת מידע על ידי ארגונים ועמדותיהן הרשמיות של החברות בנושא פרצות אלקטרוניות. גם גוגל ספגה ירידה בדירוג השנה, לראשונה אי פעם, עם 3 כוכבים בלבד בניגוד לציון המושלם הקבוע שלה.

רגישות למידע אישי בעידן הנוכחי, לאור מעורבות הולכת וגדלה של ממשלות ומשטרים בזירות המידע המקוון וטענות ל"ציתותים" מקוונים, היא נושא שיכול להרים או להפיל לחלוטין מותגי טכנולוגיה - כפי שלמד על בשרו לאחרונה תוסף Hola הפופולרי, לאחר שהתפרסם כי מכר את רוחב הקו של משתמשיו לשימוש עסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully