וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית החכם: הפיתוחים שיעזרו לכם לישון טוב יותר בלילה

חן ינוביץ' בשיתוף עם בזק

5.7.2015 / 12:06

מוצרים חכמים לבית מסוגלים כבר לרשת את חייכם באופן שיאפשר לפקח, לעקוב ולחסוך - אבל איך יודעים מה הכי מתאים לכל אחד? ניסינו לעשות לכם סדר

הטרנד החם בשנתיים האחרונות נמצא בשוק מערכות הניטור החכם, שחווה רנסנאס מחודש. לא מדובר ב-GPS פשטני, אלא ביותר ויותר מכשירים ייעודים לתינוקות, בעלי חיים, אוכלוסייה מבוגרת עם פתרונות של צילום, אבטחה, אזעקה, מערכות כריזה, חיישני תנועה ועוד. החברות הגדולות משקיעות את יהבן בפיתוחים שונים, וזאת הזדמנות טובה לעשות סדר ולהציג את המוצרים המעניינים בשוק.

הורים טריים – החיפוש האינסופי אחר המכשיר המושלם

ממש כמו בפרק של "רמזור", אתם מוצאים את עצמכם בחנות של מוצרי תינוקות מעמיסים עשרות סוגים של מכשירים על העגלה, ונפרדים מסכום גדול בחשבון העו"ש. הסיבה היא שהשוק מוצף בעשרות פיתוחים, אבל לא תמיד יש צורך בכולם, ולעתים מספיק מכשיר אחד שיעשה את העבודה. תחום הניטור בעולם הילדים מתבסס על מכשירים חיצוניים לתינוק, לצד מכשירים שמחוברים פיזית לתינוק.

WeMo Baby – ה'שמרטף' הוא חלק מסדרת המכשירים החכמים מבית Belkin, ונחשב לפתרון מצוין להורים שיוצאים לבילוי משותף בלילה ומשאירים את התינוק עם הסבא והסבתא או הבייביסטר. מדובר באינטרקום לתינוק המתחבר לסמארטפון באמצעות אפליקציה שמתאימה למכשירי iOS. המוניטור פועל על גבי רשת האינטרנט, סלולרית או אלחוטית, מתחבר למספר מכשירים בו זמנית ומאפשר לשמוע את התינוק בכל רגע נתון גם כשאתם בחצר או מחוץ לבית. החיסרון של המכשיר הזה טמון בכך שהוא מותאם בעיקר למכשירי אפל ולא ניתן לשוחח עם התינוק מרחוק.

טווח מחירים: בין 330-699 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Belkin/מערכת וואלה!, צילום מסך

Dormi – פתרון מצוין למי שרוצה לראות את המתרחש במו עיניו ולדבר עם התינוק מרחוק. מדובר באפליקציה ייעודית ופשוטה המתאימה לאנדרואיד בלבד, ומאפשרת גם שידור וידאו בסטרימינג באמצעות המצלמה של המכשיר. האפליקציה עובדת באמצעות Wi-Fi וגם כשהאינטרנט לא זמין. מלבד האפשרות לחבר אליה מספר מכשירים סלולריים במקביל, היא יודעת לעשות התאמה אוטומטית לרמת הרעש בחדר, מאפשרת לדבר עם התינוק מרחוק ושולחת הודעה על שיחות נכנסות, או הודעות שהתקבלו בזמן שהמכשיר שימש כמוניטור. החיסרון של האפליקציה הוא שעל מנת להפעיל את אותה יש צורך במכשיר אחד בצד של ההורה ומכשיר אחר שמוצב קרוב (לפעמים מדי) לתינוק.

טווח מחירים: ניתן להוריד את האפליקציה חינם לשימוש של 4 שעות בחודש או לקנות מנוי ללא הגבלה במחיר של 9$.

רוצים לשמור על קשר עם חיית המחמד? הצטרפו למערכת בית חכם של בזק

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ילדים – המכשירים שישאירו אותם קרוב תמיד

במקרה של הילדים, אתם בעיקר רוצים לפקח על הילדים בזמן שהם לא בזווית העין שלכם, בין אם בדרך לבית הספר, לחוג או לחברים – המטרה שלכם היא לדעת שהילד הגיע אל יעדו בשלום, שהוא חזר הביתה בזמן, מכין שיעורים במקום לראות טלוויזיה והרשימה עוד ארוכה.

HereO - פתרון מצויין עבור הורים לילדים קטנים שלא רוצים לתת להם עדיין סמארטפון או טלפון סלולרי. שעון המיועד לילדים בגילאי 4-12, צבעוני, משקלו 45 גרם בלבד והוא עמיד למים. השעון כולל התקני GPS ו-SIM, המאפשרים להורה לדעת בכל רגע נתון, דרך אפליקציה ייעודית בסלולר (אנדרואיד או IOS) היכן נמצא כל אחד מהילדים. באמצעות האפליקציה ניתן להגדיר בשעון "גזרות ביטחון", כלומר מקומות בהם הילד צפוי להיות בימים ובשעות מסוימות, כמו גן הילדים, בית הספר, חוג וכמובן בבית.

ברגע שהילד עוזב את אזור הנוחות שהוגדר, מתקבלת התראה למכשיר הסלולר או למחשב האישי של ההורה. בשעון קיימת התראת חירום, למקרה שהילד הסיר את השעון עם התראה להורים על ציון מיקומו האחרון. יש גם יישום שיודע לשלוח הודעת חרום להורה ברגע שהילד מקיש בידו על השעון מספר פעמים.

מחיר: 700 ¤ לא כולל משלוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שעוני Hereo./מערכת וואלה!, צילום מסך

בעלי חיים - מה הם עושים באמת כשאתם לא בבית

תחום חיות המחמד הוא עולם ומלואו של המצאות ניטור חכם. הסיבה ברורה – כולנו אוהבים את חיות המחמד שלנו, גם כשהן מכרסמות לנו את הבגדים, ספות, נעליים ומה לא. אנחנו רוצים לוודא שהם בריאים ובטוחים, לבדוק אם עלו על הספה למרות שאסור, רגשות האשם שלנו עובדים שעות נוספות שאנחנו משאירים אותם בבית לבד ואנחנו מנסים לנחש את ההתנהגות שלהם בכל רגע נתון.

Petcube – פתרון מצוין למי שרוצה לנטר את חיית המחמד שלו בזמן שהוא בעבודה או מחוץ לבית. מדובר בקובייה דיגיטלית מדליקה היושבת על שולחן או מדף ומכילה בתוכה מעין מצלמה דרכה ניתן לראות את חיית המחמד. הקובייה מחוברת לאפליקציה בסמארטפון או טאבלט ומאפשרת לשוחח עם חיית המחמד מרחוק ולשמוע אותה מהצד השני. המכשיר מתחבר לאינטרנט האלחוטי של הבית ומתאים למערכות ההפעלה של iOS & Android.

מחיר 230$ כולל משלוח.

Whistle – פתרון מצוין לחיות מחמד שאוהבות לברוח מהבית. מדובר במערכת יחסית פופולרית בעולם, והאיתור נעשה באמצעות GPS שמותאם לכל מקום גאוגרפי בעולם. התג עצמו מוצמד לקולר של בעל החיים, ושולח הודעות והתראות לטלפון הסלולרי או לתיבת הדוא"ל, שבאמצעותם ניתן למצוא את המיקום המדויק של החיה האבודה. המערכת מאפשרת לתחום את הגבולות בהם חיית המחמד מסתובבת ובנוסף היא מספקת נתונים נוספים כמו: עד כמה חיית המחמד פעילה, מדדים של בריאות ואפילו סנסורים של טמפרטורת גוף.

מחיר: 80$ עבור התג (בנוסף 7-9$ למנוי חודשי של תכנית שירות).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Compare hero./מערכת וואלה!, צילום מסך

הגיל שלישי - סמארטפונים עם לחצני מצוקה זה הדבר הבא

לפני חודש הודיעה חברת סמסונג כי היא מתכננת לפתח ביחד עם הסטארט-אפ הישראלי Mybitat פתרון חדשני לבית חכם במטרה לשפר את איכות חייהם, לשמור על עצמאותם ולאפשר להם להמשיך ולהתגורר בביתם, ללא פיקוח צמוד. מדובר במגזר שלם שהולך ומתרחב בכל העולם, ובאופן טבעי של חוקי ביקוש-היצע הוא הופך להיות יעד אטרקטיבי עבור מפתחים טכנולוגים. אגב, לפי התחזית של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אוכלוסיית הקשישים בארץ (מעל גיל 65) צפויה לגדול ב-80% ב-15 שנה הקרובות, ואם נצרף לנתונים הללו את העובדה שתוחלת החיים של הישראלים היא מהגבוהות בעולם ושהפער הדיגיטלי של הגיל השלישי הולך ומצטמצם – נקבל מגזר שלם של אוכלוסייה שצורכת וצריכה טכנולוגיה, ובפרט כזאת שמנטרת.

LG Basic Smartphone 4 – פתרון מצוין למכשיר סלולרי עם פונקציות ופיצ'רים ייחודים. מדובר במכשיר סלולרי ייעודי למבוגרים, המבוסס על מערכת ההפעלה של אנדרואיד ומותאם לצרכים הבסיסיים לבני הגיל השלישי. המכשיר מאופיין ברמקול בעל עוצמה גבוהה במיוחד, לחצנים גדולים, מסך מגע ייחודי ונוח להפעלה (כפתור בית ראשי גדול), לחצן מצוקה סלולרי שמחובר גם לאחד מבני המשפחה (ולמוקד "נטלי") ומצלמה עם אפשרות לשיתוף בני המשפחה וחברים בלחיצת כפתור. בנוסף המכשיר מסוגל לתת התראות על סוללה חלשה, משלוח הודעות מוכנות מראש, כריזה מרחוק של משתמש חיצוני ועדכון על מיקום המשתמש, מה שמגביר את תחושת הביטחון בבית ובחוץ.

טווח מחירים 1044-1250 ש"ח.

מצלמות אבטחה - פתרון מצוין למי שרוצה להגביר את האבטחה והקשר האישי עם ההורה מרחוק. אנשי הגיל השלישי מעדיפים לרוב להמשיך ולחיות בביתם מבצרם מאשר לחלוק חדר בבית אבות עם אנשים לא מוכרים. לכן מצלמות האבטחה הביתיות עדיין מככבות ומי שלרוב רוכש אותם הם דווקא הילדים והנכדים שדואגים להורים ורוצים להיות על הצד הבטוח. השוק מוצף במצלמות שהיריעה קצרה מלפרט, חשוב לבחור בכאלה שמאפשרות תקשורת דו כיוונית ומגיעות עם אפליקציה ייעודית השולחת התראות.

טווח מחירים מאות עד אלפי שקלים בהתאם למוצר.

עיניות דיגיטליות חכמות לדלת - פתרון מצוין למי שראייתו חלשה או שאינו מגיע לחור ההצצה של הדלת (ילדים). כידוע הראיה לא משתפרת עם הזמן ואנחנו לא הופכים לגבוהים יותר - ובהתאמה השוק מוצף בעשרות סוגי עיניות ממותגות יותר או פחות, שמטרתן לאפשר לראות בבירור את מי שדופק על הדלת. העיניות מותקנות על הדלת, ובאמצעות מסך דיגיטלי ניתן לראות תמונה מדויקת של המתחרש מחוץ לדלת. חלק מהמכשירים מאפשרים פיצ'רים מתקדמים כמו אחסון התמונות, הקלטה של מסרים וצילום וידאו.

טווח מחירים 200-1000 ש"ח.

לסיכום, מה כדאי?

שוק המוצרים החכמים הוא רחב ומגוון האפשרויות הן בלתי נדלות. למעשה כמעט לכל צורך יש היום מוצר חכם שייתן מענה. סובלים מכאבי גב והליכה לא נכונה? אין בעיה, הטכנולוגיה של UpRight תגרום לכם ללכת זקופים כמו דוגמנית צמרת ותתריע על הליכה שפופה או לא יציבה.

נסעתם לחופשה של שבוע ולא יודעים מה לעשות עם הגינה שטיפחתם במו ידכם? אל דאגה הטכנולוגיה של GreenIQ תדאג להשקות אותה ועוד תחסוך לכם כסף.

בקיצור, הכל תלוי בצרכים שלכם. אגב, מערכת הבית חכם של בזק bhomeמאפשרת פתרון אחד כולל ויכולה לשמש גם כבייבי מוניטור (ההורה יכול לראות את התינוק, לקבל התראות אם הוא בוכה או קם מהמיטה ולדבר אליו), גם כזאת שתדווח לכם על החיים הסודיים של חיות המחמד שלכם וגם מתאימה לדור השלישי.

המערכת כולל מצלמה חכמה שמאפשרת לכם לצפות בזמן אמת בבית, לדבר עם השוהים בו ולקבל עדכונים מותאמים אישית. המצלמה מאובזרת באזעקה ובחיישני תנועה, אור, לחות וטמפרטורה.

בנוסף יש למערכת פיצ'רים חכמים נוספים כמו שקע חכם שמאפשר שליטה מרחוק בכל מוצרי חשמל המחוברים לשקע סטנדרטי, סנסור חכם למזגן שמאפשר לשלוט על הטמפרטורה ולבצע בקרת אקלים מרחוק ומערכת תאורה חכמה שמאפשרת לשלוט על כל האורות בבית. טווח המחירים נע בין 20-69 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • בית חכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully