וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הנהגים: האפליקציה שהבעירה את פריז

30.6.2015 / 10:15

אובר הצליחה לשנות את עולם ההסעות, בכך שאפשרה לנהגים פרטיים לאסוף נוסעים ולהרוויח קצת כסף. נהגי המוניות בפריז, החוששים לפרנסתם, החליטו להילחם בשירות ברחובות ומאז המהומות רק מתגברות וצירי תנועה מרכזיים נחסמו

פריז בוערת בגלל אובר. רויטרס
פריז בוערת במחאה נגד אובר./רויטרס

בשנים האחרונות הצליחה אפליקציית ההסעות "אובר" לשנות את הדרך בה רבים מגיעים ממקום למקום. היא הציעה לנהגים פרטיים לקחת נוסעים ולהרוויח קצת כסף וגם הרגיזה לא מעט נהגי מוניות. בצרפת המחאה הזו הוציאה את הנהגים מהמונית והביאה אותם לחסום כבישים, לשרוף צמיגים ולהרוס מכוניות.

נהגי מוניות בכל המדינה שובתים במחאה על שירות UberPop, שמציעה אפליקציית הנסיעות החברתית האמריקנית. הם חוסמים גישה לצמתים ויציאות מרכזיות, נמלי תעופה ותחנות רכבות. תמונות של ונדליזם ואלימות מציפות את החדשות והמדיה החברתית, והמראה המוכר לנו כאן במזרח התיכון של צמיגים שרופים מתפשט עד ל שאנז אליזה. לפי הדיווחים , המשטרה אף השתמשה בגז מדמיע כדי להשקיט את הרוחות, ללא הצלחה.

UberPop שברה את גבם של הנהגים בפריז, החוששים מתחרות עזה מאי-פעם על פרנסתם ולא חוששים להבעיר את המדינה כדי להגן על זכותם להסיע תיירים ותושבים בבלעדיות. מיום חמישי החריפה המחאה בפריז לאלימות כלפי כלי רכב חונים, שחלקם נהפכו, ומהומות פרצו גם באזור שדות התעופה שארל דה גול ואורלי.

בתוך כך, שני מנהלי אובר בצרפת נעצרו אתמול בחשד להפעלת שירות מוניות לא חוקיות והסתרת מסמכים דיגיטליים. בתגובה אמרו באובר כי מתנהלים מגעים להבהרת הנסיבות וכי הם פועלים לשמור על בטחונם של הנהגים והלקוחות שלהם.

בסוף השבוע צייצה הזמרת קורטני לאב, גרושתו של קורט קוביין ז"ל וסולנית להקת הול, וסיפרה על ההתקלות שלה עם המתפרעים בפריז, יחד עם נהג האובר שלה. לדבריה היא נאלצה להימלט מהמקום על גבי אופנוע. בעוד בקליפורניה כבר מחייבים את נהגי אובר לעבוד כעובדים רשמיים של החברה, ובארץ אין אישור עדיין לעלות על הכביש במסגרת השירות, סיפור המהומות של אובר בצרפת הולך ומסתבך.

הציוצים של קורטני לאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully