וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה כואבת? כל הדרכים לחסום את האקס. מדריך

1.7.2015 / 7:22

העולם הדיגיטלי מקשה מאוד על שבורי ושבורות לב להתחמק מאנשים. אבל זה לא אומר שאי אפשר להעלים את האקס או האקסית מחייכם בכמה קליקים מהירים בכל אחת מהפלטפורמות

קרדיט תמונה: שאטרסטוק קרדיט וידאו: יוטיוב

אמנם אי אפשר עדיין לעשות בלוק לאדם פיזית בעולם האמיתי, כמו שמציגה לנו סדרת המופת "מראה שחורה" באחד מפרקיה, אבל ככל שחיינו מתנהלים באמצעות יותר שירותים מקוונים ואפליקציות, אפשר (ולעתים גם ממש צריך) לחסום אקס\ים בכל הזירות הדיגיטליות.
לא משנה אם אתם חוששים שברגע של חולשה תיצרו איתם קשר, או שבמקרה תראו אותם נהנים יותר מכם, המדריך הבא יאפשר לכם לנתק כל קשר במייל, בסמארטפון, ברשתות החברתיות ועוד.

אייפון

החדשות הטובות הן שיש דרך להימנע מהודעות "ער\ה?" ודומותיהן, החדשות הרעות הן שאת כאב הלב קצת יותר קשה אולי למנוע. ובכל זאת, כדי לחסום משתמשים ולמנוע מהם להתקשר או לשלוח אליכם הודעות ב-iOS, היכנסו לאנשי הקשר (Contacts) במכשירכם, ואז ל-Phone > Blocked > Add New.

כעת תוכלו לדפדף ברשימת אנשי הקשר ולבחור את מי תרצו לחסום מביצוע שיחות. כדי לחסום גם הודעות טקסט ו-Facetime נכנסות היכנסו להגדרות, ואז ל-Messages או Facetime ובאופן דומה ל-Blocked ו-Add New. במידה והמשתמש אינו איש קשר שמור, אתרו את המספר בשיחות היוצאות והנכנסות, לחצו על ה-i הכחול עם העיגול סביבו, ואז Block This Caller.

אנדרואיד

גוגל פליי מציעה מבחר אפליקציות כמו CallerID שנועדו למטרה זו, אבל תוכלו כמובן להשתמש גם בהגדרות המקומיות של המכשיר וברשימת המספרים הדחויים של אנדרואיד.

מיקום האפשרות עשוי להשתנות בגרסאות מותאמות יצרן. בגרסת ג'ליבין היכנסו להגדרות ומשם ל-Call Settings, ואז All Calls ובחרו באפשרות Auto Reject.

הפעילו את אופציית הרשימה, ולאחר מכן תוכלו להוסיף אליה מספרים ואנשים קשר שייחסמו כשינסו להתקשר אליכם. תוכלו גם לחסום הודעות ממתקשרים בלתי מזוהים כדי לצמצם את הסיכוי שהאקס יפתיע עם מספר חדש, על ידי כניסה להגדרות, כניסה ל-Spam message settings, ובחירה באפשרות Block unknown senders.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אישה מסתכלת על סמארטפון במיטה. ShutterStock
ערה?/ShutterStock

Facebook

זוגות רבים אוהבים לספר איך הכירו בפייסבוק, אבל זוגות רבים עוד יותר יכולים כנראה לספר את הסיפור הרומנטי "כך חסמתי את אימא שלכם בפייס". כדי לחסום משתמש עליכם ללחוץ על אייקון המנעול בבר הניווט הכחול העליון, ולאחר מכן על "How do I stop someone from bothering me?". כעת תוכלו להתחיל להקליד את שם המשתמש שתרצו לחסום או להזין כתובת מייל לחסימה. משתמשים חסומים לא יקבלו הודעה על כך שחסמתם אותם, אך לא יוכלו למצוא אתכם בחיפוש, וגם שמכם יימחק משיחות עבר ויוחלף בשם "Facebook User" (וההיפך).

Instagram

הרשת החברתית הוויזואלית, השייכת לפייסבוק, היא רשת עצמאית בזכות עצמה, שגם בה ניתן לחסום במידת הצורך משתמשים. היכנסו לפרופיל המבוקש, חפשו את מקש שלוש הנקודות "...", ולאחר מכן בחרו באפשרות "Block User". אגב, אם לא הצלחתם למצוא את פרופיל האקס\ית לפתע, כאן, בפייסבוק ובשירותים אחרים - בהחלט יכול מאוד להיות שהם פשוט הקדימו אתכם לבלוק.

פייסבוק. ShutterStock
אתם לא רוצים להמשיך לקרוא כמה הם נהנים בחיים./ShutterStock

Tinder

גם ברשת לחיפוש סטוצים (כלומר אהבת אמת) ניתן ורצוי לחסום במידת הצורך, ואפשר לעשות זאת בקלות בעמוד המשתמש בטינדר: לחצו על אייקון שלוש הנקודות "...", לאפשרויות נוספות, מהן בחרו באפשרות Unmatch ואשרו. זכרו - זו פעולה בלתי הפיכה, ואחריה, בניגוד לפייסבוק, אפילו הודעות שהחלפתם בעבר יהפכו לבלתי זמינות עבור שניכם. בטינדר, כשמוחקים - מוחקים.

LinkedIn

במידה ובן או בת הזוג לשעבר הם גם קולגה, או שוחים באותה בריכה מקצועית, היתקלות בהם בזירה כמו LinkedIn אינה בלתי נמנעת. כדי למנוע פנייה כאן, היכנסו לפרופיל המבוקש, בחלק העליון לחצו על החץ הקטן ואז בחרו באפשרות Block or report, בחרו בחסימה והמשיכו למסך האישור. כעת לא תוכלו לתקשר או למצוא זה את זה ברשת החברתית העסקית, אך בניגוד לפייסבוק שימו לב שכאן מידע שהפכתם לפומבי ותכנים שפורסמו בקבוצות פומביות עדיין יהיו חשופים, כמו גם תכנים ששיתפתם ל-Public. בנוסף, הם יראו שהסתכלתם להם בפרופיל.

Gmail

במידה ואכן חסמתם את האקס\ית בכל צורה אפשרית, ייתכן והם ייפנו גם לדואר אלקטרוני. תוכלו לבחור בתוסף לג'ימייל נוסח BlockSender או לחילופין פשוט לסמן את המיילים המגיעים מהם כספאם, כך שיועברו לתיקיה הנכונה בפעמים הבאות.

במידה ותרצו לזהות את הדואר הבלתי רצוי באופן מדויק יותר, כלומר לא כספאם שיווקי אלא כדואר שאינכם מעוניינים לראות בתיבה (אבל אולי תרצו לקרוא יום אחד), תוכלו להגדיר פילטר שישלח מיילים מכתובת מסוימת ישירות לזבל. ליד כתובת הדואר שתרצו לחסום לחצו על More ואז Filter messages like these.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully