וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממיס את הלב: הילדה הזו מתווכחת עם סירי באייפד

אילן גלר

1.7.2015 / 11:30

האינטליגנציה המלאכותית של אפל כנראה עדיין לא מותאמת לדיאלוג עם ילדים. סירי לא הצליחה לפענח מה רצתה ממנה ויולט בת הארבע והשימוש באייפד החדש הסתיים כמעט בבכי

יוטיוב

ויולט בת הארבע קיבלה מהוריה מכשיר אייפד במתנה ומיד ניגשה לבחון את תכונותיו המתקדמות של הטאבלט המפורסם מבית אפל. בתוך דקות ספורות הגיעה ויולט לעוזרת האישית סירי, האמורה לענות על שאלות ולסייע בתפעול המכשיר. תוך זמן קצר הפך הדיאלוג עם האינטליגנציה המלאכותית לוויכוח קולני שכלל הרבה מאוד תסכול מצד שני הצדדים המעורבים.

תחילה סירי לא ממש הקשיבה לשאלותיה ובקשותיה של ויולט, לאחר מכן החלה לענות תשובות לא רלוונטיות ("אין לך פגישות תחת השם הזה בלוח השנה"), ולעתים אף התנערה לחלוטין מהדיון בהערות כדוגמת "אני מצטערת אך אינני יכולה לעזור לך בנושא הזה". בעוד הוריה של הילדה מתמוגגים מהשיחה המתמשכת, ויולט עצמה הגעיה לסף דמעות.

המחזה המשעשע הזה מלמד אותנו לא מעט על השלב הנוכחי בהתפתחות הטכנולוגית של סירי וממשקי הפעלה קולית דומים. למרות שאפל מתהדרת באינטליגנציה מלאכותית מתקדמת, היא עדיין רחוקים מלהיות מושלמת, הן ביכולת לזהות במדויק הוראות ופקודות והן במבחר הפעולות שהיא מסוגלת לבצע. כנראה שלאפל נותרה לא מעט עבודה על המסייעת הדיגיטלית, לפחות עד השלב שילדה בת ארבע תוכל להפעיל אותה ללא עזרה, ובלי לבכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully