וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד הומופובי רוסי ברשת: גאים להיות סטרייטים

אילן גלר

2.7.2015 / 12:18

בתגובה למיליוני הגולשים שצבעו את תמונת הפרופיל שלהם בפייסבוק בצעי דגל הגאווה, הגולשים ברוסיה ההומופובית יצאו בקמפיין נגדי עם צבעי הדגל הלאומי

קמפיין גאים להיות סטרייטים. פייסבוק, צילום מסך
"גאים להיות סטרייטים"./צילום מסך, פייסבוק

כבר כמה שנים שרוסיה פועלת בגלוי ובאגרסיביות נגד קהילת הלהט"ב. כעת, בעוד המתח מול המערב ממשיך לגבור, הגולשים ברשתות החברתיות יצאו בקמפיין טרנדי במיוחד בתגובה לקמפיין הפייסבוק שחגג את אישור הנישואים הגאים בארה"ב.

תחת חסות הממשל פועלת ברוסיה מערכת תעמולה אגרסיבית וכעת אלפי משתמשי פייסבוק החליטו להביע את סלידתם מקביעת בית המשפט העליון האמריקני. הדרך בה הם בחרו היא אפליקציה נגדית לזו שאפשרה לצבוע את תמונת הפרופיל בצבעי דגל הגאווה.

בגרסה הרוסית הפרופיל נצבע בצבעי הדגל הלאומי - לבן, כחול ואדום - ואליו הוצמד הכיתוב "גאה להיות רוסי" (PrideToBeRussian) או "גאה להיות סטרייט" (PrideToBeStraight). מפתח האפליקציה הרוסית, מעצב גרפי בשם אולג צ'ולאקוב, טוען כי לא הייתה לו כל כוונה להביע מחאה או לתקוף קהילה כלשהי - למרות שמועד השקת השירות מותיר מעט מאוד מקום לספקות.

כמה מהגולשים הרוסים לא הסתפקו בשינוי תמונת הפרופיל, ובחרו להביע את עמדתם ההומופובית במפורש. כך, לדוגמה, מכנה המשתמשת אניה אניקיווה את שינוי הפרופיל כ-"תגובתה הראויה של רוסיה, מדינה שאינה מוכנה לסבול הומואים". עורך הדין ויטלי מילונוב מסנט פטרסבורג, אף טוען כי פרופילים הנושאים את דגל הקהילה הגאה מנוגדים לחוק ברוסיה, והם סיבה מספקת לחסום באופן כולל את הגישה לרשת במדינה.

Поддался всеобщему празднику любви.

Posted by Oleg Chulakov on Saturday, June 27, 2015

בתגובה החלו גולשים רוסים גאים לפרסם את תמונותיהם מתנשקים עם הפילטר הרוסי, בתקווה שהעולם יראה שעוד נותרו כמה גייז במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully