וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשישים על הכוונת: האקרים תומכי דאע"ש פרצו לאתר מוטק'ה

2.7.2015 / 15:44

הגולשים שנכנסו הבוקר האתר המיועד לבני 50 ומעלה זכו לראות במקום כתבות על בריאות ופרישה את לוגו המדינה האסלאמית ואיום שירושלים על הכוונת של הארגון הרצחני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה מה שראו הגולשים הבוקר./מערכת וואלה!, צילום מסך

האקרים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הצליחו לפרוץ לפנות בוקר לפורטל מוטק'ה, אתר התוכן המוביל בישראל לבני הגיל השלישי.

הגולשים שנכנסו לאתר זכו לראות במקום עמוד הבית המוכר את הסמל של הארגון הרצחני ומתחתיו נכתב כי "המדינה האסלאמית ממשיכה להתרחב והיא עתידה לנקות את ירושלים מכם טמאי הארץ, בעזרת האל". בנוסף פורסמה קריאה לשחרר את פלסטין וקריאת תמיכה בדאעש. על הפריצה לקחה אחריות קבוצת האקרים בשם NCOPro-Dz.

מאתר מוטק'ה נמסר כי ההאקרים הצליחו להפיל רק את השרתים של האתר ואילו מסד הנתונים של האתר לא נפגע, וכל המידע על גולשי האתר נותר חסוי ומאובטח. בסביבות השעה 13:00 האתר חזר לפעילות סדירה וככל הנראה מדובר בפריצה לא מתוחכמת במיוחד שכוללת פריצה לשרת ושינוי קובץ האינדקס הנטען ראשון בכל כניסה של גולש.

"אנו עושים ככל שביכולתנו לאבטח את האתר בכל האמצעים הנדרשים ועל כן הופתענו לגלות הבוקר כי האתר נפרץ", אמרה מנהלת מוטק'ה תמר שיפטר. אנו פועלים במרץ על מנת להשיב את פעילות האתר לסדרה, ומתנצלים בפני כל חברי מוטק'ה על התקלה".

מוטק'ה, האתר הגדול ברשת לגילאי 50 ומעלה, שהוקם ביוזמתו של פרופ' מרדכי שני ופועל ללא כוונת רווח, נותן מענה לצורכיהם היומיומיים של בני הגיל השלישי בישראל. האתר מהווה נקודת מפגש ומוקד חברתי-קהילתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully