וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש בניו זילנד: עד שלוש שנות מאסר לביריוני רשת

אילן גלר

6.7.2015 / 9:35

המדינה הקטנה לוקחת ברצינות את האיומים המגיעים לאזרחיה מהרשתות החברתיות וקובעת בחוק עונשים כבדים לכל מי שייתפס שולח הודעות או מפרסם תכנים בעלי אופי גזעני, סקסיסטי ופוגעני לדתות ומגזרים שונים

אילוסטרציה. ShutterStock
יצליחו להתמודד עם התופעה הגלובלית?/ShutterStock

ניו-זילנד הרחוקה נראית לעתים כגן עדן עלי אדמות, אך מתברר שגם שם נאלצים התושבים להתמודד עם תופעות מכוערות של בריונות רשת. בעוד הרשתות החברתיות מתקשות להתמודד עם התופעה, ומדינות רבות לא נותנות את הדעת בחקיקה בנושא, ממשלת ניו-זילנד החליטה לקחת את הנושא מאוד ברצינות. בשבוע שעבר עבר חוק המטיל עונשים כבדים על מקרים של תקיפה ובריונות במרחב הווירטואלי.

לפי החוק, פורץ הדרך, תקים הממשלה במהלך החודשים הקרובים סוכנות מיוחדות לאיתור פשעי בריונות באתרים וברשתות החברתיות. מי שייתפס שולח הודעות או מפרסם תכנים בעלי אופי גזעני, סקסיסטי ופוגעני לדתות ומגזרים שונים, יעמוד בפני עונש מקסימלי של עד שנתיים בכלא. על עידוד ודחיפה להתאבדות קבע המחוקק בניו-זילנד עונש חמור אף יותר - עד שלוש שנות מאסר.

לחברות הטכנולוגיה המעניקות במה לפרסומים פוגעניים, כמו פייסבוק או טוויטר, המדינה מוכנה להעניק חסינות מהשלכות החוק החדש, כל עוד הן יסכימו להתחייב להסיר כל הודעה פוגענית בפקודת הממשל תוך 48 שעות.

התקנה הזו נובעת מההבנה שאין אפשרות לסנן כל הודעה מראש, ללא פגיעה מהותית בשירות. עם זאת, הסעיף הזה מעורר ביקורת מסוימת על פגיעה אפשרית בחופש הביטוי, ומעניין יהיה לראות בתקופה הקרובה האם אכן יהפוך למעין "חוק צנזורה" דרקוני, או שהוא ישיג את מטרותיו מבלי לפגוע באזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully