וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: סלפי הורס את הנישואים - אבל רק לנשים

אילן גלר

6.7.2015 / 11:24

מחקר שבוצע בשתי אוניברסיטאות גדולות בארה"ב מראה כי התנהגות נרקיסיסטית מצד הגבר מתקבלת בהבנה רבה יותר מאשר התנהגות דומה בקרב נשים. כנראה שהחברה שלנו עוד לא מוכנה להיגמל מהשוביניזם

סלפי. ShutterStock
מה שמותר לו, כנראה שעדיין לא מותר לה./ShutterStock

אנשים רבים מניחים כי "עידן הסלפי" - העיסוק האובססיבי והנרקיסיסטי בפרסום תמונות ופוסטים ברשתות החברתיות - גורם נזק ליחסים חברתיים וחיי משפחה. כעת ישנן גם הוכחות מחקריות לטענה זו, המשקפות במידת מה גם את הרוח השובניסטית שעדיין עומדת במרכזן של מערכות יחסים מקובלות.

במסגרת המחקר, שנערך על ידי שתי אוניברסיטאות אמריקניות בלוס אנג'לס ובג'ורג'יה, הוזמנו 146 זוגות צעירים לענות על שאלונים ולהשתתף בראיונות במהלך ארבע שנים. מטרת השאלות הייתה לקבוע מהי מידת הנרקיסיזם של כל אחד מבני הזוג, וכיצד התנהגות זו משפיעה על יחסיהם. תוצאות המחקר הראו שהתנהגות נרקיסיסטית מצד הגבר אינה פוגעת ביחסים, ובמקרה בודד אפילו תרמה להם. נשים, לעומת זאת, עלולות לגרום נזק רב לחיי הנישואים אם יבחרו לפרסם תמונות של עצמן כל היום.

לדעת חוקרים בתחום, נתונים אלו משקפים עולם שבו נרקיסיזם גברי נחשב נורמלי, בעוד שאישה המתרכזת בעצמה נתפסת באופן חמור יותר, שאיש אינו מצפה לו. בפשטות, הן בעיני הגברים עצמם והן בעיני הנשים, מה שמותר לגבר - אסור לזוגתו.

רוצים לדעת אם גם אתם הייתם נחשבים נרקיסיסטים במחקר? הקליקו כאן לשאלון המלא עליו ענו הנבדקים.

  • עוד באותו נושא:
  • סלפי
  • מחקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully