וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק: מי שיוסיף "מוות לערבים/ליהודים" לשמו יסולק מיד

14.7.2015 / 14:47

חשיפת תופעת ההסתה בשמות הפרופילים בפייסבוק, בשבוע שעבר, הביא את מנהלי הרשת החברתית להודות שמדובר בהפרה של תנאי השימוש. מעכשיו מי שיוסיף לשמו את הביטוי מעורר המחלוקת יסולק מיד

פייסבוק. ShutterStock
מי שישנה את שמו יעוף מהרשת החברתית./ShutterStock

אחרי הסערה שפרצה בשבוע שעבר ברשת, בעקבות הפרסום שגולשים רבים מוסיפים לשמם בפרופיל "מוות לערבים/ליהודים", רבים פנו למרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי וביקשו להילחם בתופעה.

מנהלת המרכז, אורנה היילינגר, פנתה למדור הגלישה הבטוחה של פייסבוק בבקשה למנוע את ההסתה והיום אישרה נציגת הרשת החברתית כי פרופילים שבשמם נוסף הביטוי המסית יוסרו מהאתר. לדבריה, מדובר בהפרה ברורה של תנאי השימוש ברשת החברתית.

כזכור, בשבוע שעבר גם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, התייחס לתופעה שהפכה לפופולרית בעיקר בקרב בני נוער ואמר כי "הטרנד האווילי של בני נוער המוסיפים לשמם 'מוות לערבים' הוא לא רק מסית ונבזי, אלא גם ילדותי ומכוער".

"על הציבור לדעת שיש מענה מידי גם במקרי אלימות המתרחשים בפייסבוק", אומרת היום היילינגר. "קיבלנו הבטחה שכל פרופיל המפר את תנאי השימוש, ובמקרה זה באמצעות הוספת האמירה המסיתה 'מוות ל..' יוסר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מוות לערבים"./מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני), העומדת בראש השדולה למיגור השיח האלים, הבריוני והגזעני ברשת, ברכה על ההחלטה. "אני מברכת על החלטת פייסבוק להסיר מהרשת החברתית פוסטים שהכילו את הכיתוב גזעני 'מוות לערבים' או 'מוות ליהודים'", אמרה לוואלה!TECH. לדבריה, "אסור לתת יד לאלימות ובריונות ברשת, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בגזענות והסתה".

ח"כ סויד הוסיפה: "כואב לראות כיצד מתפתחת בקרב הדור הצעיר תרבות של שיח אלים ובריוני כאשר הכואב מכל הינו שבני הנוער לא מבינים את חומרת מעשיהם. כאשר הם נשאלים אודות פוסטים גזעניים שכתבו, הם עונים בפשטות 'זו שפת הפייסבוק'. כאן מתחילה הבעיה. השדולה שהקמתי והצעת היו שהגשתי נועדו להתמודד עם תופעת האלימות וגזענות ברשת".

מתחילת שנת 2015 התקבלו במרכז לאינטרנט בטוח 22,774 פניות בכל התחומים הקשורים לפגיעות ברשת: שיימינג, פריצה לחשבונות, הפצת תכנים פוגעניים וגם במקרי אלימות וניצול מיני . כדי לדווח על תוכן פוגעני, או על כל מקרה של אלימות מקוונת, ניתן לפנות לקו החם של איגוד האינטרנט הישראלי בטלפון: 03-9700-911, בווטסאפ: 054-8858911 או במייל: safe@isoc.org.il.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מוות ליהודים"./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully