וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר הבגידות נפרץ: 170 אלף ישראלים בסכנת חשיפה

20.7.2015 / 12:27

לאשלי מדיסון, אתר הבגידות הפופולרי, יש 37 מיליון משתמשים ברחבי העולם ונראה שפרטי האשראי, התכתובות הפרטיות וכמובן הבגידות שנוהלו באתר נמצאים בידי קבוצת האקרים, המאיימת לפרסם הכול אם האתר לא ייעלם מהרשת

יח"צ - חד פעמי

בגדתם לאחרונה בבן או בת הזוג, בסיועו של אתר Ashley Madison? אופס. כנראה לא תשמחו לשמוע על הפריצה החמורה לשרתי החברה, שבעקבותיה נגנב מידע רב מבסיס הנתונים והמשתמשים של האתר - בין היתר, פרטי אשראי ומידע אישי, מהזן הרגיש ביותר.

רק לפני כחודשיים נפרץ אתר AdultFriendFinder, המיועד גם הוא למציאת סטוצים ורומנים למבוגרים בלבד, וכעת מצטרף אליו אשלי מדיסון - אתר ההיכרויות לאנשים שכבר נמצאים במערכת יחסים, ובמילים אחרות פלטפורמת בגידות מקוונת ומשגשגת. באתר 37 מיליון משתמשים בוגדניים בפוטנציה, מתוכם בישראל בלבד למעלה מ-170,000 משתמשים פעילים נכון למאי האחרון, לדברי מייסד האתר נואל בידרמן.

המידע נגנב משרתי החברה הקנדית Avid Life Media, המחזיקה באתר ובאתרי היכרויות אחרים דוגמת Cougar Life שנועד לנשים מבוגרות המחפשות צעירים או Established Men שנועד לגברים מבוססים המחפשים בחורות וההיפך. חלק מהפרטים כבר נחשפו על ידי ההאקר או קבוצת ההאקרים האחראית לפריצה, תחת הכינוי The Impact Team.

אילוסטרציה. ShutterStock
מה יותר מלחיץ - פרטי הבגידה או פרטי האשראי?/ShutterStock

נואל בידרמן העומד בראש ALM מסר לאחר פרסום דבר הפריצה כי החברה פועלת נמרצות כדי להוריד מהרשת את האתרים, שאכן ירדו זמן קצר לאחר חשיפת המידע הגנוב. "אנחנו לא מכחישים שזה קרה", אמר בידרמן, "אם נרצה או לא, זה מעשה פלילי". בין היתר נחשפו פרטי חשבון בנק עסקי, מידע על משכורות עובדים ועוד פרטים הפוגעים בחברה, אבל כרגע פורסמו רק רסיסי מידע של משתמשים פרטיים, הנמצאים על הכוונת.

קבוצת ההאקרים מאיימת לשחרר את כל המידע הפרטי של המשתמשים אם לא תוריד ALM את אתרי אשלי מדיסון ו-Established Men, באופן קבוע, ותבטל את האפליקציה. אם זה לא יקרה, ייחשפו כל הפנטזיות הסודיות לצד פרטי האשראי, תכתובת פרטיות של גולשים יחד עם המיילים של עובדי החברה, וכל בדל מידע אחר שאי פעם עבר בשרתי החברה. ב-ALM מאמינים שהפורץ הוא אדם עם הכשרה טכנית שבעבר הייתה לו גישה ישירה למערכות המידע הרגיש, ופועלים כרגע למרות האיומים לאתר את אותו אדם או קבוצה.

אם תהיתם האם מדובר בפעולת נקמה של האקר או האקרית נבגד\ת, בהודעה מטעם Impact Team, שפורסמה עם המידע שהודלף, נטען כי הפריצה היא תגובה לשקר של חברת ALM, שהבטיחה שירות למחיקה מוחלטת ומלאה של כל מידע פרטי של המשתמשים בעבור תשלום של 19 דולרים. למרות זאת, כתבו ההאקרים, "משתמשים כמעט תמיד משלמים באשראי ונתוני הקנייה שלהם לא נמחקים כמובטח, כולל שם אמיתי וכתובת, שהם כמובן המידע הכי חשוב שמשתמשים רוצים להסיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully