וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצה סינית: וואוויי P8 - מציב תחרות אמיתית לאייפון וגלקסי

21.7.2015 / 9:31

לקחנו לבדיקה את הסמארטפון הסיני החדש שהבטיח לשנות את כללי המשחק. עם מעבד חזק ועיצוב סקסי, אין ספק שהוא מסוגל לשחק בליגה של הגדולים אבל יש לו עוד דרך לעבור עד שייקח אליפות

יח"צ - חד פעמי

עתיד כלכלת העולם, כך אומרים, נעוץ בסין: מתעשיית הקולנוע הבינלאומית ועד לתעשיית ההיי-טק, עיני כולם נשואות אל האומה הגדולה ביותר בעולם, המציעה ליצרני המערב שוק חדש ואדיר היקף מצד אחד, וכוח עבודה נגיש וזול שיכול להוזיל עלויות ייצור מצד שני.

עד לא כל כך מזמן היה המושג "טלפון סיני" רמז למוצר זול, מצועצע ופלסטיקי, מהסוג שנראה כאילו נוצר כדי שתתנו אותו לילד, שלא יהרוס את הדבר האמיתי. אבל אז נכנס ה-OnePlus One לחיינו ושבר את המשוואה. כעת נראה שוואוויי הסינית ממשיכה את המגמה הזו, עם השקת ה-P8, מכשיר הדגל החדש שלה בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שווה את מחירו, אבל עדיין לא מוביל את השוק./מערכת וואלה!, צילום מסך

מותג התקשורת הסיני המוביל בהחלט יכול להתגאות בסמארטפון החדש, המציב תחרות אמיתית לאייפון ודגמי האנדרואיד המובילים מבתי LG וסמסונג, עם עיצוב אלגנטי ומינימליסטי ומעבד שמונה ליבות שאחראי לביצועים חלקים וזורמים.

ה-P8 הוא מכשיר דק במיוחד, עם גוף אלומיניום מוברש נאה ועמיד בעובי של 6.4 מילימטרים. התחושה בכף היד היא של מכשיר איכותי, מתוכנן היטב. מצדו האחד תוכלו למצוא את מקשי הווליום וההפעלה וכן סלוטים לסים (או דאבל סים בגרסה התואמת) וכרטיס הרחבת זיכרון להגדלת נפח האחסון.

פיצ'ר בולט במיוחד הוא מסך ה-HD Full בגודל 5.2 אינץ', העשוי מזכוכית מחוזקת וחסינה בפני שריטות מסוג גורילה גלאס 3. המסך רגיש למגע ברמה שמתחרה באיכות מסכי אפל, המציג תמונות חדות ועשירות בפרטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעבד חזק ועיצוב מרשים./מערכת וואלה!, צילום מסך

התרשמנו גם ממצלמת ה-13 מגה פיקסל האחורית האיכותית להפליא שאפשרה לנו ללכוד כמה תמונות נהדרות בלי כל מאמץ. המכשיר מסוגל גם לצלם וידאו באיכות Full HD אך איכות הווידאו פחות טובה משמעותית, ופחות חדה ועשירה בפרטים מכפי שציפינו. לעומת זאת המצלמה הקדמית מוצלחת גם כן (8 מגה פיקסל) וכוללת שלל מצבי עיבוד תמונה לפנורמה, סלפי ועוד.

ל-P8 מעבד חדש מסוג Kirin 930 HiSilicon, הכולל 8 ליבות במהירות 2 ג'יגה-הרץ, עם ערכת שבבים של 64 ביט וזיכרון פנימי של 3 ג'יגה RAM, שבהחלט עושה את עבודתו - לא משנה כמעט על מה תלחצו ומה תנסו להפעיל, התגובה כמעט תמיד מיידית, וזה תענוג אמיתי לכל מי שרוצה חווית מולטי-טסקינג טובה. המכשיר פועל על מערכת הפעלה Android 5.0 Lollipop עם תוספת מובנית של Emotion UI 3.1. בין הפיצ'רים היעילים הנוספים שראוי לציין ניתן למצוא מיקרופון ייחודי עם ביטול רעשים אקטיבי ואפקטיבי שבאמת מאפשר לנהל שיחה גם בתנאים רועשים.

בישראל, כל מי שרוכש את המכשיר מקבל גם ערכה הכוללת כיסוי מקורי מתנה, מגן מסך של Sling וכרטיס זיכרון בנפח 16 ג'יגה, אך בבדיקותינו מגן המסך המדובר נשבר בפינה כשניסינו לשפר את מיקומו על גבי המסך, והכיסוי האחורי בסיסי למדי ועד כמה שלא נעים לומר - די מכער את המכשיר היפה הזה; כך שלמעט כרטיס הזיכרון, היינו משקיעים באביזרים משלנו (גם את הכרטיס ניתן להחליף לעד 64GB, כמובן).

כמובן שלא הכול מושלם, ולמעט איכות צילום הווידאו הלא מרשימה במיוחד, חשוב לזכור שהמכשיר לא תומך בסטנדרט החדש המתהווה של צילום ב-4K. ה-P8 לא תומך בטעינה חכמה באמצעות Wifi, ולא מציע שום סוג של עמידות בפני רטיבות או אבק, כפי שהיינו מצפים ממכשירים הצפויים לשלוט בשוק בשנים הקרובות. למעט נקודות אלו, נראה כי וואוויי P8 הוא מכשיר סמארטפון ראוי מכמעט כל בחינה, וניתן לקוות שיזכה להצלחה במידה כזו שמחיר הביניים שלו (2,399 שקלים) יגרור לכיוונו גם את יתר תגי המחיר של סמארטפוני הפרימיום בארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השקיעו בפרזנטורים, היו יכולים להשקיע קצת יותר בצילום וידאו./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully