וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשק החדש נגד ציד לא חוקי: קרנפים עם מצלמות נסתרות

22.7.2015 / 12:51

רק בשנה שעברה נפלו 1,215 קרנפים שחורים קורבן לציידים לא חוקיים באפריקה. בניסיון לעצור את התופעה, ולעצור את האשמים, פותחה מערכת חדישה לניטור פעימות הלב של הקרנפים, מעקב אחריהם ב-GPS ותיעוד כל מה שקורה סביבם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטן וחכם - המצלמה בתוך הקרן./מערכת וואלה!, צילום מסך

הקרנפים הם בין הזנים הידועים המצויים בסכנת הכחדה, בשל ציד לא חוקי, וכעת מאמצי המאבק בציידים מנסים נשק חדש כדי להקטין את ממדי התופעה - מערכת מעקב חדשנית הפועלת 24 שעות ביממה ותאפשר לקרנפים ולאנשים המנסים לשמור עליהם להישאר מסונכרנים. בנוסף החוקרים יוכלו לדעת בכל רגע נתון מה מצבו של כל קרנף בפרויקט.

המתקן המאפשר את כל זה נקרא Protect RAPID (Real-time Anti-Poaching Intelligence Device) והוא פותח על ידי המדען הבריטי, פול או'דונהיו ועמותת הגנת בעלי החיים Protect. מדובר למעשה במצלמה קטנה המותקנת בתוך הקרניים של הקרנפים השחורים, ובהמשך יותקנו גם במינים וזנים אחרים.

המתקן משלב יכולת גישה ב-GPS לווייני בקולר, מעקב אחרי קצב פעימות לב ואף מצלמת וידאו - המוסתרת כאמור בקרנו של הקרנף, ומאפשרת לצוותי החוקרים להתערב במידה וסכנה מתעוררת. "המערכת הזו מפעילה אזעקה בצורת איתות GPS אם קצב פעימות הלב של הקרנף עולה בחדות או מפסיק. האיתות נשלח למרכז השליטה, שם יכולים מפעילים לגשת למצלמת הווידאו המרוחקת שמותקנת בתוך הקרנף", סיפר סטיב פייפר, מנהל הפרויקט.

ציד בלתי חוקי רחב היקף הביא לירידה ניכרת באוכלוסיית הקרנפים בדרום אפריקה, עם 1,215 קורבנות ציד בשנת 2014 לבדה. גם כעת, עם המערכת החדישה שנכנסה לשימוש, מתגלים יותר מדי מקרים רק לאחר מעשה, מה שפירושו מעט מאוד מאסרים והרשעות שירתיעו פושעים מלפצוח בקריירת ציד לא חוקית. כעת מקווים פעילי בעלי החיים כי גם במקרים שלא יספיקו להציל את בעל החיים יוכלו לפחות לתפוס את האחראים להריגתו, ולהענישם כדי לייצר אפקט הרתעה אפקטיבי יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם אם לא יערצו את הטבח, לפחות יזהו את הציידים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully