וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש ביוטיוב: יותר ממיליון דקות של ההיסטוריה הכי מעניינת

אילן גלר

26.7.2015 / 11:06

תמיד תהיתם איך באמת נראתה הטיטניק וכמה זמן לקח להינדנבורג לעלות בלהבות? 550,000 סרטונים, המכילים את הרגעים הגדולים והמוכרים ביותר בהיסטוריה של האנושות ממאה השנים האחרונות, הועלו לרשת

רעידת האדמה שכמעט החריבה את העיר סן-פרנסיסקו בתחילת המאה שעברה, אסון ההינדנבורג, המתקפה על פרל הרבור, אסון הטיטניק, נפילת חומת ברלין ועוד עשרות אירועים היסטוריים ודרמטיים בהיסטוריה האנושית, שתועדו על ידי המצלמות, הועלו בשבוע שעבר ליוטיוב.

עד לאחרונה היו הקטעים הללו חבויים בארכיונים האפלים של סוכנות הידיעות הבין-לאומית AP, ובעבור משתמשים פרטיים או סטודנטים הייתה זו משימה כמעט בלתי אפשרית להשיג אותם באיכות טובה. כעת הועלה הארכיון כמעט בשלמותו ליוטיוב - 550,000 סרטונים המכילים יותר ממיליון דקות של צילומים מדהימים.

ניתן לחפש בו קטעים רלוונטיים בקלות, או לבחור באחד מרשימות הנגינה (פלייליסטים) המומלצות, ולשבת ולצפות בהיסטוריה נפרשת מול עיניכם. ב-AP עדיין דורשים תשלום אם ברצונכם לעשות שימוש בקטעים הללו לצרכים מסחריים, אך אתם מוזמנים לצפות בהם כאוות נפשכם אם מטרתכם היא סקרנות בלבד.

אגב כך, אולי תתפלאו לשמוע כי טרנד "סרטוני החתולים החמודים" הוא ממש לא המצאה חדשה. בתוך הארכיון נמצא סרטון מ-1946 של כלבלב סבלני במיוחד, הסובל מהצקות מצד חתול טורדני, ואילו בשנת 1955 תועד חתול הנהנה להסתובב על תקליט של מכשיר "רדיוגרם", לצליל להיטי התקופה.

  • עוד באותו נושא:
  • יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully